Uszczelnienie wędzarni.

11. Data: 2015-01-20 10:48:01

Temat: Re: Uszczelnienie wędzarni.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Jan 2015 08:52:31 +0100, Dawid napisał(a):

> sznur uszczelniający

A to nie jest z azbestu przypadkiem? - kiedyś tak było. I to jednak jest
chłonne, na powietrzu może nasiąkać. A potem wiadomo - porasta...

12. Data: 2015-01-20 10:57:10

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19.01.2015 22:20, JDX wrote:
> Jest sobie ~15-letnia wędzarnia zbita z dębowych, niczym nie
> konserwowanych deseczek. Po tylu latach stania pod gołym niebem porobiły
> się już spore szczeliny pomiędzy deskami. Wobec tego pomyślałem sobie,
> że trzeba w końcu je czymś zapchać. Na razie rozważam silikon
> wysokotemperaturowy Soudala
> (http://www.soudal.pl/silikony-menu/item/365-silikon
-wysokotemperaturowy) lub,
> w wersji oszczędnej, silikon uniwersalny
> (http://www.soudal.pl/silikony-menu/item/359-silikon
-uniwersalny). W tym
> drugim przypadku muszę najpierw włożyć termoparę do wędzarni aby
> przekonać się jaka jest temperatura spalin na "wejściu". W każdym razie
> nie mam bladego pojęcia jak takie silikony zachowają się przy
> temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
> chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś
> takiego?

zalepic szpary gliną

13. Data: 2015-01-20 11:20:29

Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-01-20 10:57, tomekp wrote:
[...]
> zalepic szpary gliną
No, i to jest bardzo dobry "naturalny", ekologiczny i prosty w
realizacji pomysł. Tylko że glina chyba szybko się wykruszy z wąskich
szczelin. Ale i tak spróbować warto. :-) W każdym razie najpierw muszę
się zastanowić skąd to wykombinować wiaderko gliny. :-)

Swoją drogą to kiedyś piece murowano gliną. Ciekawe czy ta zaprawa była
jakoś wzbogacana czy też była to "goła" glina?

14. Data: 2015-01-20 11:36:37

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20.01.2015 11:20, JDX wrote:
> [...]
> No, i to jest bardzo dobry "naturalny", ekologiczny i prosty w
> realizacji pomysł. Tylko że glina chyba szybko się wykruszy z wąskich

To zalepic ponownie

Ale i tak spróbować warto. :-) W każdym razie najpierw muszę
> się zastanowić skąd to wykombinować wiaderko gliny. :-)

Rozejrzec sie po okolicy albo zapytac starszych tubylców.

> Swoją drogą to kiedyś piece murowano gliną. Ciekawe czy ta zaprawa była
> jakoś wzbogacana czy też była to "goła" glina?

Do pieca do sama glina i woda, na fundamenty dodawali chyba sieczki. O
dziwo domy stoja do dzis i nic sie nie dzieje.

15. Data: 2015-01-20 12:12:46

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 22:21:00 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
> chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś
> takiego?
A skąd tam 100-150 stopni przewidujesz? Wędzenie to grubo poniżej 100st.
A co do szpar: nabij/ przykręć listewki, ew uszczelnij glina jak niżej radzą.

16. Data: 2015-01-20 12:23:31

Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-01-20 12:12, Kris wrote:
> A skąd tam 100-150 stopni przewidujesz? Wędzenie to grubo poniżej 100st.
Bo gdy wsadzę rękę do wędzarni u jej góry, mniej więcej tam, gdzie są
mięsiwa, to zbyt długo jej tam utrzymać nie dam rady. To tak sobie
myślę, że u wylotu kanału spalinowego, czyli u dołu "skrzyni" może być
te 100+ stopni. I właśnie tam te silikony potencjalnie mogłyby się
"przypalać" (i cały ten aromat przypalonej chemii osiadałby na
mięsiwach). Bo u góry skrzyni to już nie.

17. Data: 2015-01-20 12:30:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Jan 2015 11:20:29 +0100, JDX napisał(a):

> Swoją drogą to kiedyś piece murowano gliną.

Glina nie będzie się trzymać drewna, no dajże spokój. Po pierwsze bo tak
(inne struktury), a po drugie - bo drewno mechanicznie "pracuje" (kurczenie
- na skutek naprzemiennego działania wilgoci i wysychania, a także
prężenie/wyginanie), a glina nie.

18. Data: 2015-01-20 12:32:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Jan 2015 11:36:37 +0100, tomekp napisał(a):

> Do pieca do sama glina i woda, na fundamenty dodawali chyba sieczki. O
> dziwo domy stoja do dzis i nic sie nie dzieje.

Domy się nie wyginają i nie kurczą, ani nie są narażone na TAK gwałtowne
zmiany wilgotności w całej masie jak deseczki. Pomysł z gliną zupełnie, ale
tozupełnie nietrafiony.

19. Data: 2015-01-20 12:33:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Jan 2015 03:12:46 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> A skąd tam 100-150 stopni przewidujesz?

Podpiekanie kiełbasy potrzebuje mw tyle.

20. Data: 2015-01-20 13:32:25

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20.01.2015 12:32, XL wrote:

> Domy się nie wyginają i nie kurczą, ani nie są narażone na TAK gwałtowne
> zmiany wilgotności w całej masie jak deseczki. Pomysł z gliną zupełnie, ale
> tozupełnie nietrafiony.

To nie jest pomysł tylko obserwacja jak robią to starzy i doświadczeni

Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuchni
krzywe wiertło SDS
Jaka szlifierke oscylacyjna kupic
Szafka, połka na dvd - jaka kupic
Bluray z wifi i dvb-t