Uzadlilo mnie w jezyk

1. Data: 2003-08-14 21:35:09

Temat: Uzadlilo mnie w jezyk
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy otworzylem pascze podczas dzisiejszego rowerkowania jakies
zwierzatko malutkie, wefrunelo mi do japy i uzadlilo w sam czubek
jezyka.
Jezyk nie spuchl, wszystko cacy

A co robic jak jakis gabaryt mnie uzadli i jezyk zacznie puchnac? Jak
szybko puchnie?

Seco

--
Bartosz 'Seco' Suchecki [wAw]
Cykloza nie boli... Blat i Ogie?

2. Data: 2003-08-14 22:21:19

Temat: Re: Uzadlilo mnie w jezyk
Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co robic jak jakis gabaryt mnie uzadli i jezyk zacznie puchnac? Jak
> szybko puchnie?

Bardzo wazna sprawa jest to czy jestes uczulony np. na jad osy.
Jesli tak to moze byc nieciekawie.

3. Data: 2003-08-15 05:22:42

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

> Kiedy otworzylem pascze podczas dzisiejszego rowerkowania jakies
> zwierzatko malutkie, wefrunelo mi do japy i uzadlilo w sam czubek
> jezyka.
> Jezyk nie spuchl, wszystko cacy

Jak w czubek jezyka to nie ma problemu - problem jest
gdy cie rabnie glebiej, nawet jak nie jestes uczulony.

Jak mnie raz chyba osa rabnela w warge,
w najblizszym sklepie kupilem loda na patyku
tak bardziej jako oklad.

Krzysiek Rudnik

4. Data: 2003-08-15 10:20:40

Od: "James Bond" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <s...@N...org> napisal
w wiadomosci news:3F3C008D.74544740@NIECHCESMIECIrowery.org...
> [...]
> jezyka.
> Jezyk nie spuchl, wszystko cacy
>
> A co robic jak jakis gabaryt mnie uzadli i jezyk zacznie puchnac? Jak

Jezeli do tej pory nie wystapil obrzek oraz jakies inne nietypowe
objawy to jest wielce prawdopodobne,ze nie jestes uczulony.
Pozdrawiam
JB

5. Data: 2003-08-15 23:15:36

Od: "LoboV" <f...@l...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

>problem jest
> gdy cie rabnie glebiej, nawet jak nie jestes uczulony.

No wlasnie, puchnie Ci przelyk i sie zwyczajnie dusisz..Wtedy robi sie
bodajze trakaotomie (nacina sie ostrym narzedziem ten kawalek przelyku ktory
czuc jak odchylisz glowe do tylu - taka twarda "rurka" z wypustkami
(chrzestnymi chyba) zaraz pod jablkiem Adama - nacinasz jakies 1 - 2cm i
wkladasz kawaleczek rurki (podobno wystarczy rozebrany dlugopis)) i mozesz
oddychac. Tak mi to mniej wiecej koles z pogotowia kiedys tlumaczyl i
zaznaczyl zeby pod zadnym pozorem tego samemu nie robic, no chyba ze w
ostatecznosci - bo mozna uszkodzic rdzen kregowy (?) jak sie za gleboko
natnie. Oczywiscie sam sobie trakaotomii nie zrobisz :) Jak Cie dziabnie tak
gleboko to natychmiast po pogotowie..

Pozdro
LoboV
www.lobo.z.pl

6. Data: 2003-08-16 21:01:23

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LoboV" <f...@l...z.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ostatecznosci - bo mozna uszkodzic rdzen kregowy (?) jak sie za gleboko
> natnie. Oczywiscie sam sobie trakaotomii nie zrobisz :) Jak Cie dziabnie

hmm...przelyk??? a nie krtan?? to sie nazywa konikotomia. tak mi sie
przynajmniej wydaje. I cos nie pasuje mi z uszkodzeniem rdzenia
kregowego,..chyba ze ktos nacina siekiera zza plecow;))))))))

Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl
s...@w...pl

7. Data: 2003-08-16 21:34:50

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> No wlasnie, puchnie Ci przelyk i sie zwyczajnie dusisz..Wtedy robi sie
> bodajze trakaotomie (nacina sie ostrym narzedziem ten kawalek przelyku

W zyciu tego nie zrobisz ani sam sobie ani komuś. W takich wypadkach
prostszym, bezpieczniejszym i pewniejszym chyba sposobem jest wetknięcie w
gardło zanim opuchlizna je na dobre zaciśnie, rurki zrobionej z
czegokolwiek, nawet z rozbebeszonego/połamanego długopisu.

J.

pryszcz pryszcza goni :D
Jak domowym sposobem leczyc problemy z pecherzem moczowym
szukam pomocy - lysienie plackowate
co na poprawe pamieci?
pomozcie ocenic wyniki badan i diagnoze