Re: Uzależnienie od kawy (krótka historia)

From: "Bluzgacz" <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Uzależnienie od kawy (krótka historia)
Date: Mon, 4 Oct 2004 05:29:14 +0200

"marianek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:2e5f.00000640.415b721d@newsgate.onet.pl...

> 2. Ma ona na mnie co raz gorszy wpływ, ostatnie badanie wątroby to ALAT
155
> (granica 45), ASPAT 75 (granica 40).

Ale pierdoly.
Po wakacjach, gdy jeszcze bylem studentem mialem problemy z zoladkiem i
dlatego robilem badania.
Na kilkanascie wskaznikow ktore mi badano conajmniej 4 mialy znacznie
przekroczona norme: albo nadmiar albo niedomiar.
Bralem jakies piguly przed jedzeniem.
Kiedys jednak olalem piguly i samo przeszlo po 3 tygodniach

> 3. Moje postanowienia jej niepicia nie można nazwac nawet słomianymi -
kładę się
> wkurzony że wypiłem dużo kaw, wstaję zaparty że nie będę pił, za 2
godzinki
> sięgam po jedną ("pierwszą i ostatnią"), worek się rozpruwa i do wieczora
po raz
> kolejny wypijam z 5.

Tylko 5???
Nie rozsmieszaj mnie.
Pije 4-7 herbat dziennie, kazda zaparzam z dwoch torebek na jedna
szklanke/kubek, czyli pije w sumie 8-14.
Sadze ze nie jest to o wiele lagodniejsze od 5 kaw.
Po drugie pilem kiedys sporadycznie kawe, ale wiem, ze przed jakims
pierdolonym egzaminem wypijalem 3-4 w ciagu wieczoru, sypiac 4-5 czubatych
lyzeczek (zwyklej mielonej, nie rozpuszczalnej) na kubek, tak ze moglbym z
tych fusow powrozyc calej mojej rodzinie w lini prostej i bocznej. Co
dziwne, to nic mi nie pomagalo, po kawie zasypiam tak samo jak bez niej.

> [...]
> pójdę się upić alkoholem. Robię to wtedy, gdy danego dnia i tygodnia
wypijam
> tyle kawy, że zaczynam odczuwać do niej fizjologiczny wstręt
(psychologicznie
> jest ok, tylko jakby organizm nie chciał przyjmować więcej i wstręt we
mnie
> wytwarzał). Jest to jakby potrzeba odurzenia się (czymkolwiek innym niż
kawa, do
> której czuję opisany wyżej wstręt). Na kacu wytwarza się we mnie potrzeba
> faszerowania się soczkami, witaminkami, itd. przez co udaje mi się uniknąć

Sam sobie odpowiedziales na pytanie.
Pij znacznie wiecej alkoholu - jest dobry w smaku, sprawia przyjemnosc a na
kacu ma sie cholerna ochote na rypanko

> 5. Niewysypiam się, moje samopoczucie jest dołkowate przez większość
czasu. Gdy
> nie piję kawy odczuwam mocną senność, śpię dłużej, budzę się senny, itd.
Jednak
> po 2, 3 dniach takiego neptykowania zaczynam czuć się ok - więcej i lepiej
mogę
> pracować, robię wtedy więcej w ciągu godziny niż na kawie przez cały
dzień.
> Niestety wracam do kawy i dobre samopoczucie zanika po kilku dniach.

To po chuj wracasz?

> [...]
> denerwuję, mniej gestykuluję, mam lepszy kontakt z ludźmi..
>
> Próbowałem picia bezkofeinowej (miało to niezły nawet efekt na krótą
metę),
> herbaty (efekt żaden), itd.. Skoro ALAT 155 nie może mnie powstrzymać od
picia
> kawy, to co może? :( Czy jest jakikolwiek sposób? Czy da się coś wszczepić
pod
> skórę? Innej drogi nie widzę :( Chcę normalnie żyć, kawa powoduje we mnie
jakby
> uwypuklanie psychopatycznych zachowań, myśli i reakcji, spadek aktywności

Zalecilbym terapie u specjalisty.
Poza tym jestes slaby koles.
--

Bluzgacz