Uzaleznienie od komputera - TEST

1. Data: 2001-08-28 09:45:58

Temat: Uzaleznienie od komputera - TEST
Od: "Kicius" <k...@s...ask.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

TEST
-dla osob uzaleznionych od komputera

Jezeli zaczynasz miec problemy zwiazane z uzywaniem komputera, jezeli
jest cos w Twoim zachowaniu, co zaczyna Cie niepokoic, przeczytaj ten test
odpowiadajac TAK lub NIE na postawione pytania. Odpowiadajac, wez pod uwage
ostatni rok. Odpowiadaj szczerze - sam siebie nie oszukuj.

1. Czy uzywasz komputera w swojej pracy do celow innch, niz sluzbowe?

2. Czy uzywanie komputera czyni Twoje pozycie domowe nieszczesliwym lub
mniej szczesliwym?

3. Czy uzywasz komputera dlatego, ze jestes niesmialy wobec innych?

4. Czy uzywanie komputera juz przynosi ujme twojej opinii?

5. Czy miales kiedykolwiek, wskutek uzywania komputera, trudnosci finansowe?

6. Czy wskutek uzywania komputera wpadasz w zle towarzystwo?

7. Czy Twoje uzywanie komputera jest powodem zmartwien w Twojej rodzinie?

8. Czy odkad uzywasz komputer zmniejszyla sie Twoja ambicja?

9. Czy pragniesz uzywac komputer o okreslonej porze i przez okreslony czas?

10. Czy nastepnego ranka odczuwasz potrzebe chociazby krotkiego wlaczenia
komputera?

11. Czy z powodu uzywania komputera nie mozesz zasnac, budzisz sie w nocy
lub spisz niespokojnie?

12. Czu odkad uzywasz komputer, odczuwasz bole oczu lub plecow, spadla Twoja
sprawnosc fizyczna i umyslowa?

13. Czy uzywanie komputera odbija sie na Twojej pracy zawodowej lub innych
sprawach ziciowych?

14. Czy uzywajac komputer czujesz sie samotnie?

15. Czy kiedykolwiek wskutek uzywania komputera czules sie zle i chcialas to
ograniczyc?

16. Czy miales kiedykolwiek doczynienia z lekarzem, pogotowiem itp. wskutek
uzywania komputera?

17. Czy uzywasz komputer, aby cos osiagnac lub zdobyc, a nie udaje cie sie
to i probujesz nadal?

18. Czy byles kiedykolwiek w szpitalu, ambulatorium lub innym zakladzie z
pododu uzywania komputera?

19. Czy z powodu uzywania komputera wpadles w konflikt z innymi osobami?

20. Czy cieszysz sie na sama mysl uzycia komputera i szukasz ku temu okazji?

Podsumuj odpowiedzi i sam sobie postaw rozpoznanie:

-Jedna odpowiedz TAK na ktorekolwiek z 20 pytan oznacza ostrzezenie, ze
mozesz stac sie czlowiekiem uzaleznionym od komputera.

-Dwie odpowiedzi TAK; prawdopodobnie jestes lub wkrutce staniesz sie
osoba uzalezniona od komputera.

-Trzy odpowiedzi TAK oznaczaja, ze natychmiast powinienes poszukac
pomocy, gdyz sam prawdopodobnie nie bedziesz mial / miala sily, aby zerwac z
nalogiem. Jezeli przerwiesz uzywanie komputera pamietaj, ze kazdy powrot
moze obrocic w niwecz caly Twoj wysliek, jaki wlozyles w zerwanie z
uzaleznieniem.

-
Powyzsze pytania testowe zostaly oparte na tescie skonstruowanym i
stosowanym w szpitalu uniwersyteckim w Baltimore w USA, John Hpokins
University w celu zbadania, czy pacjent jest alkoholikiem.

---
^..^
Kicius - uzalezniony

2. Data: 2001-08-28 18:11:18

Temat: Re: Uzaleznienie od komputera - TEST
Od: "rickfreak" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To największy idiotyzm jaki czytałem w ostatnim czasie
rickfreak

3. Data: 2001-08-28 19:17:23

Od: "sqra" <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tak nie uwazam, mozesz uzasadnic swoja wypowiedz ?
rozumiem ze w niektorych miejscach kompuer niezupełnie pasuje zamiast c2h5oh
, ale nie jest to powod zeby okreslac to jako idiotyzm

js

4. Data: 2001-08-28 22:23:40

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

alkoholizm to nie jest intelektualny nałóg a więc ciężko podpasowywać test
na niego do problemu nałogu komputerowego

krzyK

5. Data: 2001-08-28 23:19:23

Od: "rickfreak" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja tak nie uwazam, mozesz uzasadnic swoja wypowiedz ?
> rozumiem ze w niektorych miejscach kompuer niezupełnie pasuje zamiast
c2h5oh
> , ale nie jest to powod zeby okreslac to jako idiotyzm

Nie obrażaj mnie - przecież nie chodzi mi o to że nie uznaję tego rodzaju
uzależnienia, ale o ten test.
Według niego każdy jest uzależniony
rickfreak

6. Data: 2001-08-29 08:01:16

Od: Nathan <b...@r...if-pan.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

sqra napisał(a):

> ja tak nie uwazam, mozesz uzasadnic swoja wypowiedz ?
> rozumiem ze w niektorych miejscach kompuer niezupełnie pasuje zamiast c2h5oh
> , ale nie jest to powod zeby okreslac to jako idiotyzm

I. Cytuj poprawnie...
II. Takie testy to czysty idiotyzm, a jeszcze wiekszym idiotyzmem jest
osadzanie na podztawie ich wyniku czy jest sie uzaleznionym czy nie.

Ciekawi mnie dalaczego akurat 3 a nie 5 czy 7,7 odpowiedzi
kwalifikuja do poszukania kogos kto bedzie pomocny ?????? Na niektore
pytania nie da sie odpowiedziec T/N

Nathan

7. Data: 2001-08-29 12:58:27

Od: "Kicius" <k...@s...ask.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jezeli kogokolwiek interesuje moje skromne zdanie w tej materii, to
niech przeczyta.

Po pierwsze, nie ma znaczenia, czy bedzie to uzaleznienie od panienek w
necie, czytania gazet, ogladania pogody, picia herbaty, alkoholu, kompotu...
Uzaleznienie jest zawsze tym samym - srodkiem do gaszenia emocji.
Jakickolwiek.
Nie ja ukladalem test, wiec mnie nie pytajcie, dlaczego tak wyglada. Moj
kolega Pawel, na zadne z tych pytan nie potrafil by w zaden sposob
odpowiedziec TAK. Ja przynajmniej polowe moge potwierdzic. Pewnie
watpliwosci budza punkty o zakladach adrowotnych, ale pod ta nazwa kryje sie
tak okulista jak i chirurg ogladajacy krzywy kregoslup ogarniety skolioza.
Zle towazystwo, interpretuje kazdy inaczej. Ja za zle towazystwo mam
wiekszosc spotkanych przezemnie na IRC'u, bo byli gamoniami, a ja
poswiecalem im moj czas.
Klopoty finansowe moga wynikac z nie przeznaczania czasu na zarabianie
pieniedzy, tylko ich wydawanie, lub laczenie sie z netem.
A jak ktos swiata poza komputerem nie widzi, to i jego dziecko bedzie
mialo pretensje, ze nie chce wyjezdzac z nim na ryby, i zona, ktora sie o
niego martwi.
Roznica miedzy alkoholizmem i siecioholizmem jest tylko jedna -
siecioholizmu nie uznaje sie jeszcze za jednostke chorobowa, jak jest w
przypadku trawy, nikotyny czy piwska oraz tabletek od bolu glowy.

Na sam koniec rzec chce, iz po co ludziska sobie glowe zawracacie
czytaniem testu, jezeli nie uwazacie sie za osoby z problemem.
Ja nie jestem terapeuta, wiec nikomu diagnoz stawiac nie bede. Jezeli
ktos ma jakiekolwiek watpliwosci, ze np. raz podpadl pod dany punkt, ale...
to musi zaznaczyc TAK. A jesli ktos sie nie chce w to bawic, jego wola.
O faktycznym uzaleznieniu decyduje wyspecjalizowany w dziedzinie
psychologii lekarz, ktorego nie znam i nigdy nie spotkalem. Ja zwyczajnie
staram sie sam sobie pomoc, znajdujac innych ludzi, z podobnym problemem.

Jak macie zamiar kontynuowac watek, to lepiej przestancie, bo to bez
sensu sie spierac o takie glupoty. Jak sie nie uwazacie za uzaleznionych, to
bawcie sie dalej.

---
^..^
Kicius

8. Data: 2001-08-29 20:10:21

Od: "rickfreak" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kompotu...
> Uzaleznienie jest zawsze tym samym - srodkiem do gaszenia emocji.
Jestem uzależniony od medytacji!!!!!! POMOCY

> Nie ja ukladalem test, wiec mnie nie pytajcie, dlaczego tak wyglada.
Moj
> kolega Pawel, na zadne z tych pytan nie potrafil by w zaden sposob
> odpowiedziec TAK.
Czy twój kolega Paweł ma komputer (w domu, pracy)?
Jeżeli tak - to na conajmniej jedno pytanie MUSIAŁ odpowiedzieć twierdząco.
Ma więc (według tego IMO debilnego testu) powody do niepokoju.

> Na sam koniec rzec chce, iz po co ludziska sobie glowe zawracacie
> czytaniem testu, jezeli nie uwazacie sie za osoby z problemem.
Żeby sprawdzić - ale ten test jest napewno ZŁY - trzeba nie używać kompa
żeby nie odpowiedzieć na ani jedno pytanie twierdząco.

> Jak macie zamiar kontynuowac watek, to lepiej przestancie, bo to bez
> sensu sie spierac o takie glupoty. Jak sie nie uwazacie za uzaleznionych,
> bawcie sie dalej.
To mogę Cię uspokoić, że według tego testu pani z księgowości, która w
czasie pracy odpali sobie sapera też jest poważnie zagrożona;))
rickfreak
ps Może test nie jest zły - ale proponowany sposób interpretacji napewno.

9. Data: 2001-08-30 04:56:38

Od: "Kicius" <k...@s...ask.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzialem, zeby nie kontynuowac watku. Jezeli nawet pani z ksiegowosci
jest uzalezniona, ale nie czuje z tego powodu zadnych problemow, to sapera
niech sobie wlacza, ale w robocie powinno sie robic, a nie przerywac. A
potem sie ludzie dziwia, ze w ZUSie jest balagan...

Zaden test, jak chyba z reszta napisalem, nie zastapi rozmowy z
psychologiem. Pojawil sie tu, poniewaz moze ktos sie zastanowi nad swoim
postepowaniem, i postanowi cos zmienic, bo komputer zbyt bardzo owladna jego
/ jej umyslem.

---
^..^
Kicius

10. Data: 2001-08-30 06:06:07

Od: Nathan <b...@r...if-pan.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kicius napisał(a):

> [...]
> necie, czytania gazet, ogladania pogody, picia herbaty, alkoholu, kompotu...
> Uzaleznienie jest zawsze tym samym - srodkiem do gaszenia emocji.
ile razy trzeba powtarzac, ze uzaleznienia i przyzwyczajenia czy
nawyki to _zupelnie_rozne sprawy...

> [...]
> tak okulista jak i chirurg ogladajacy krzywy kregoslup ogarniety skolioza.

jezeli tak, to po cholere go umieszczales? To dlaczego poszedlem do
okulisty, ortopedy czy chiroterapeuty nie zalezy od tego czy siedze
przed komputerem. Fakt iz ktos ma taki a nie inny wzrok moze wynikac z
setek powodow, a nie tylko z komputera

> Zle towazystwo, interpretuje kazdy inaczej. Ja za zle towazystwo mam
> wiekszosc spotkanych przezemnie na IRC'u, bo byli gamoniami, a ja
> poswiecalem im moj czas.

jasne, a jak poznam na sieci mafiozow?

> [...]
> siecioholizmu nie uznaje sie jeszcze za jednostke chorobowa, jak jest w
> przypadku trawy, nikotyny czy piwska oraz tabletek od bolu glowy.

najlepiej wszystko do jednego kubla

> Na sam koniec rzec chce, iz po co ludziska sobie glowe zawracacie
> czytaniem testu, jezeli nie uwazacie sie za osoby z problemem.

z ciekawosci? dla porownania z bravo girl?

> Ja nie jestem terapeuta, wiec nikomu diagnoz stawiac nie bede. Jezeli
> ktos ma jakiekolwiek watpliwosci, ze np. raz podpadl pod dany punkt, ale...
> to musi zaznaczyc TAK. A jesli ktos sie nie chce w to bawic, jego wola.
zeby jeszcze pytania byly sensowne

> [...]
>
> Jak macie zamiar kontynuowac watek, to lepiej przestancie, bo to bez
> sensu sie spierac o takie glupoty. Jak sie nie uwazacie za uzaleznionych, to

sam zaczales

Nathan

Komputer - uzaleznienie
TYTON