Re: Vive la France!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Vive la France!
From: XL <i...@g...pl>
Date: 27 Feb 2018 13:13:25 GMT

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
%B3w_ze_S%C5%82owacji
>>> pozdr

> https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/odszkodo
wania-dla-ofiar-holokaustu-koleje-francuskie-wiozly-
do-obozow-zaglady,496072.html

A i po wojnie francuskie koleje nie zachowywały się należycie:

https://m.money.pl/wiadomosci/artykul/francuskie-kol
eje-dyskryminowaly,15,0,1908751.html

,,Francuskie koleje państwowe SNCF wypłacą odszkodowania za dyskryminację
setkom pracowników pochodzenia marokańskiego zatrudnionym w latach 70. -
orzekł w poniedziałek paryski sąd pracy. Rekompensaty mogą sięgnąć nawet
230 tys. euro.

Sąd przyznał rację 90 proc. spośród 800 marokańskich kolejarzy, którzy
złożyli skargi. Uważali oni, że ze względu na ich pochodzenie blokowano
rozwój ich kariery zawodowej i kazano przejść na emeryturę.

Według wspierającego kolejarzy marokańskiego profesora Abdelkadera
Bendalego wysokość odszkodowań wyniesie 150-230 tys. euro na osobę wraz z
odsetkami. Marokańczycy domagali się średnio 400 tys. euro.

Większości z tych wieloletnich pracowników kolei nie nadano specjalnego
statusu, który długo był zarezerwowany dla Francuzów. Wszyscy skarżący się
kolejarze marokańskiego pochodzenia, także ci, którzy otrzymali francuskie
obywatelstwo i mieli specjalny status, twierdzili, że zablokowano ich
kariery na najniższych szczeblach.

Ok. 150 marokańskich kolejarzy stawiło się w poniedziałek rano pod paryskim
sądem, by poznać decyzję sędziów. Zostali przywitani aplauzem i krzykami:
"Niech żyje Republika, niech żyje Francja, niech żyje sprawiedliwość!"."
--
XL