W Nowym Roku-SEPIENIE do Zielki

101. Data: 2005-01-05 16:50:31

Temat: Re: W Nowym Roku-SEPIENIE do Zielki
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" napisała:
> To zależy ile inwencji twórczej użyłeś podczas tworzenia linii ;-)

Maksimum wyobraźni ;-))))

> Ja mam fikuśnie krzywo i wcale nie marudzę przy koszeniu.

Ja nie marudzę, tylko przekazuję swoje doświadczenia.
Mój trawnik do koszenia ma ok. 1800m2. Używam kosiarki spalinowej z napędem,
bo inna nie dałaby rady. Koszenie i wywożenie trawy [do lasu :-)))] trwa
prawie 6 godzin. Potem podkaszanie, nożyczki......
"Wyprostowanie" obrzeży pozwoliło zdecydowanie przyśpieszyć ten zbędny
proces i zająć się przyjemniejszymi sprawami ;-)))
Pozdrowienia
--
j...@p...onet.pl
http://ogrodniczek.republika.pl/

102. Data: 2005-01-05 16:51:38

Od: "Monika Zalewska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przemyśl to dokladnie. Ja też tak początkowo planowalem (i wykonałem)
> część grządek. Jednak takie wzory strasznie utrudniają koszenie
> trawnika, szczególnie obrzeży przy tych grządkach. Im ciekawsze
> wzorki, tym gorzej ;-((
> Po koszeniu kosiarką spalinową stosowałem podkaszarkę elektryczną,
> potem jeszcze nożyce ręczne :-((
> Niektóre esy floresy musiałem po pewnym czasie wyprostować.
> Pozdrowienia

Jurku, zaryzykuje. Wiem, ze nie bedzie łatwo, ale ... tak sobie wymarzyłam.
Moze faktycznie bede potem klęła w zywe kamienie. Ale po prostu musze
spróbować. Musze:)
Pozdrawiam, Monika

103. Data: 2005-01-05 16:59:25

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:crh64c$nvl$1@nemesis.news.tpi.pl...

Koszenie i wywożenie trawy [do lasu :-)))] trwa
> prawie 6 godzin. Potem podkaszanie, nożyczki......

Nie masz kompostownika, że wywozisz do lasu? Nie szkoda Tobie takiego
materiału kompostowego?

Pozdrawiam
skryba

104. Data: 2005-01-05 17:05:52

Od: "Monika Zalewska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresko, widziałam u Ciebie takie przemieszanie. Iglaste z lisciastymi.
Skoro Ty tak masz, to znaczy, ze taka opcja musi sie sprawdzać. W swojej
naiwności myślałam, ze nie da sie tego pogodzić:) i północna strone podwórka
zaplanowałam na iglaki, południowa zas na lisciaste. Teraz moje wizje znów
uległy zmianom:)

Pozdrawiam, Monika

105. Data: 2005-01-05 17:57:47

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" napisał:
> Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" napisał
> Koszenie i wywożenie trawy [do lasu :-)))]
>
> Nie masz kompostownika, że wywozisz do lasu? Nie szkoda Tobie takiego
> materiału kompostowego?

Szkoda! Ale 20 koszeń w ciągu sezonu razy przeciętnie 5 taczek trawy=100
taczek!
Mój kompostownik tego nie zmieści. Niewielką część wykorzystuję w
kompostowniku. Ponadto sama trawa to byłaby raczej kiszonka, nie kompost
;-))
Pozdrowienia

106. Data: 2005-01-05 19:33:41

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie marudzę, tylko przekazuję swoje doświadczenia.
> Mój trawnik do koszenia ma ok. 1800m2.

Współczuję.

> Koszenie i wywożenie trawy [do lasu :-)))] trwa prawie 6 godzin.

??? Z trawy robię super kompost.

> Pozdrowienia
> --
> j...@p...onet.pl

Pozdrawia boletus

107. Data: 2005-01-05 19:54:00

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" napisał:
> Współczuję.

Dziękuję

> ??? Z trawy robię super kompost.

Patrz post wyżej ;-)
Pozdrowienia

108. Data: 2005-01-05 20:11:38

Od: "TereniaR" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zaplanowałam na iglaki, południowa zas na lisciaste. Teraz moje wizje znów

Taka opcja jest nawet wskazana w moim przypadku.
Mam widok na ogród z okna,zimą było by smutno bez zielonego ,zwłaszcza że u
nas często zimy bezśnieżne.Nie wszystkie iglaste wymagają kwaśnego
podłoża,dlatego można zrobić urozmaicenia w nasadzeniach.Od północnej strony
mam posadzone rododendrony ,azalie i ciemierniki ,rośliny wymagające
mniejszego nasłonecznienia:-}

Pozdrawiam TeresaR
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

109. Data: 2005-01-05 20:28:13

Od: "TereniaR" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>taczek!
>Mój kompostownik tego nie zmieści. Niewielką część wykorzystuję w
>kompostowniku. Ponadto sama trawa to byłaby raczej kiszonka, nie kompost
>;-))

Jestem przez jakiś czas w Żukowie,sąsiad za płotem ma kozę,myślę że to
najlepsza kosiarka,przez cały sezon nie widziałam faceta, żeby kosił trawę.
Ja trawą podsypuje krzewy, między innymi agrest który bardzo to lubi i nie
pytaj jakiej wielkości ma owoce ,duże ,a nawet bardzo duże :-}

110. Data: 2005-01-05 20:47:06

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TereniaR" napisała:
> Jestem przez jakiś czas w Żukowie,sąsiad za płotem ma kozę,myślę że to
> najlepsza kosiarka,[..]

Ano! Żre także pozostałe roślinki bez wyjątku!
Moim dzieciom na biwaku koza zżarła namiot!
Widocznie sąsiad nie ma nic poza trawą
Pozdrowienia
--
j...@p...onet.pl