W kwestii sera.

21. Data: 2017-05-19 17:25:48

Temat: Re: W kwestii sera.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:

> Pozdrowionka. Baleronik to ja mogę jeść w każdy piątek :-)

Pewnie jako chłopak papierosy paliłeś z identyczną radochą - że przez
rodziców zakazane.
Tymczasem piątkowy baleronik tylko ciebie rajcuje - i równie mentalnie
niedojrzałych osobników. Ale nikogo więcej. Zdajesz sobie chociaż z tego
sprawę?

I coś ci powiem: w Kielcach przy ul. Paderewskiego jest (jeszcze) knajpa,
która co piątek wystawia na chodnik potykacz w rodzaju "Zapraszamy na
piątkowego tatara!" (tekst cytuję z oryginalną składnią, OMG).
Myślisz, że wszyscy od razu się zatrzymują?
Lokal jak świecił pustkami, tak świeci. Chyba menadżer trafił w próżnię z
tym chłytem - a knajpka na wykończeniu raczej już.

22. Data: 2017-05-19 19:26:19

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 17:15, Ikselka pisze:

> Dodaje żelatynę, żeby mu wędzonki nie traciły na wadze przy stygnięciu i
> potem nie obsychały. I tyle. Ja się na takie chwyty nie nabiorę.

gdy gotuję rosół, to na dzień następny mam galaretę - a żelatyny ni
innych kolagenów nie dodaję :(
pozdr
Stefan

24. Data: 2017-05-19 19:41:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> gdy gotuję rosół, to na dzień następny mam galaretę - a żelatyny ni
> innych kolagenów nie dodaję :(

TY.
I ja też. Rosół.
Ale kiedy parzę moje wędzonki, nie ma objawu galaretki na wierzchu - nie
powinno być, więc nie parzę w rosole. Po odcieknięciu nie ma mowy o tym
żeby coś na wierzchu mokrego zastygło. No chyba że ulożyłabym mokre i
ciepłe w stos.

23. Data: 2017-05-19 19:41:01

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 14:40, Pszemol pisze:

> Twardziel z Ciebie :-)
> Serek Limburger mnie rzucił na kolana i nie umiałem się przełamać aby go
> spróbować.

Swego czasu gdzieś przed Kolonią w przydrożnym markecie kupiłem pudełko
limburgera, trochę zjadłem, resztę miał spożyć kolega. Nie wiem
dlaczego, ale wrzucił pudełko do bagażnika i pojechaliśmy sobie na
południe.
Po trzech dniach coś zaczęło woniać. Klima się zepsuła - wniosek
oczywisty i do warsztatu gdzieś koło Lloret di Mare. Pojechaliśmy do
hotelu, w czasie kolacji podchodzi do nas dwóch smutnych, pokazują
blachy i proszą ze sobą. W warsztacie Seniore Mechanico zarzygany,
gliniarze mają do nas pretensje o jakiegoś denato, ale nas nic to,
otwieram bagażnik a pod dywanikiem plama z roztopionego dojrzałością
mojego limburgera.
Pół nocy osobiście myłem samochód :( Ale nie rzygałem :) Nieprzewidziane
dwa dodatkowe noclegi bo tapicerka musiała wyschnąć i wywietrzeć.

> Pozdrowionka. Baleronik to ja mogę jeść w każdy piątek :-)
Dostawa jest raz w tygodniu, właśnie w piątek :)
pozdr
Stefan

25. Data: 2017-05-19 21:16:08

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 19:41, Ikselka pisze:

> [...]
> powinno być, więc nie parzę w rosole. Po odcieknięciu nie ma mowy o tym
> żeby coś na wierzchu mokrego zastygło. No chyba że ulożyłabym mokre i

Pisałem że maniak. Naprawdę parzy w rosole...
pozdr
Stefan

26. Data: 2017-05-20 01:17:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Pisałem że maniak. Naprawdę parzy w rosole...

No OK, w rosole. Tylko dlaczego sprzedaje nieodciekniete!

27. Data: 2017-05-20 09:41:23

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-20 o 01:17, Ikselka pisze:

> No OK, w rosole. Tylko dlaczego sprzedaje nieodciekniete!

baz przesady, odcieknięte, tej galaretki to tam może z pół łyżeczki
małej by ucmoktał. No problem.
pozdr
Stefan

28. Data: 2017-05-20 12:58:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Swego czasu gdzieś przed Kolonią w przydrożnym markecie kupiłem pudełko
> limburgera, trochę zjadłem, resztę miał spożyć kolega. Nie wiem dlaczego,
> ale wrzucił pudełko do bagażnika i pojechaliśmy sobie na południe.

Nie wiesz dlaczego?? :-) Ten ser niemożebnie capi.. :-)))
Dobrze wiesz dlaczego wyrzucił do bagażnika !!! :-))

> [...]
> czasie kolacji podchodzi do nas dwóch smutnych, pokazują blachy i proszą
> ze sobą. W warsztacie Seniore Mechanico zarzygany,

:-)))

> [...]
> Pół nocy osobiście myłem samochód :( Ale nie rzygałem :) Nieprzewidziane
> dwa dodatkowe noclegi bo tapicerka musiała wyschnąć i wywietrzeć.

Słaby ten serek mieliście, pewnie jeszcze niedojrzały, skoro dopiero
po trzech dniach zaczęło wonieć... Ten mój z Wisconsin to nawet
włożony do lodówki śmierdział w pokoju hotelowym - każde
otwarcie drzwi do lodówki doładowywało pokój kolejną porcją
zapachu starych, zapoconych skarpetek :-)

> Dostawa jest raz w tygodniu, właśnie w piątek :)

Piątek, dzień jak każdy inny. Nie widzę problemu :-)

29. Data: 2017-05-20 13:00:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> gdy gotuję rosół, to na dzień następny mam galaretę - a żelatyny ni innych
> kolagenów nie dodaję :(

Jak się długo rosół gotuje to tak się potem żeluje. Nic dziwnego.

Pyszny biały ser.
Łosoś po ikselsku.
Niby nic, a cieszy :-))
Gołąbki w liściach botwinki