W pewnym sensie polegli

11. Data: 2016-07-14 21:32:04

Temat: Re: W pewnym sensie polegli
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2016 o 21:06, Przemysław Dębski pisze:
> [...]
6830,minister-edukacji-z-mojej-wiedzy-wynika-ze-pole
gl-znaczy.html

> Czyli unikasz odpowiedzi na pytanie.

Zatem czego nie zrozumiałeś?
Trudno Ci się pogodzić z tym, że czasowniki nieprzechodnie nie tworzą
imiesłowu przymiotnikowego biernego?
Możemy powiedzieć opisowo: "ci, którzy zginęli w katastrofie" albo tak,
jak zaproponowałam: "ofiary katastrofy." Pewnie jeszcze niejedno
adekwatne określenie by się znalazło. Na pewno nie "polegli", ponieważ
nie walczyli na polu bitwy ani na wojnie.

> Rozumiem, że bez problemu to rozwiniesz i uzasadnisz ?

Tak - jw. Poza tym bronisz przegranej sprawy i głupoty pani minister.
Czyżby dla zasady?

Ewa

12. Data: 2016-07-14 21:37:32

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

6830,minister-edukacji-z-mojej-wiedzy-wynika-ze-pole
gl-znaczy.html

> Jedwabnem, Pani Mondra. To nie jest Jedwabno, tylko Jedwabne.
> Jak Zakopane - w Zakopanem.

Litrówka, Pani Bystra.

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

13. Data: 2016-07-14 21:43:40

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> "- Według słowników definicja to: "poległ" w czasie wojny lub bitwy -
> argumentowała Olejnik. - Z mojej wiedzy wynika, że poległ znaczy zginął -
> obstawała przy swoim minister Zalewska.
> (...)
> O definicję słowa "polec" zapytaliśmy językoznawcę prof. Jerzego Bralczyka.
> - Słowo "poległ" w języku codziennym i oficjalnym oznacza "zginął na polu
> chwały, polu bitwy". W apelach poległych mówi się o osobach, które oddały
> życie w walce - tłumaczy prof. Bralczyk."
>
> Gdzie widzisz sprzeczność w definicjach u tych osób?

Jakie to walki toczyły się tam wtedy zapewne też wiesz najlepiej?

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

14. Data: 2016-07-14 22:01:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Jul 2016 20:52:34 +0200, FEniks napisał(a):

6830,minister-edukacji-z-mojej-wiedzy-wynika-ze-pole
gl-znaczy.html

> Jeżeli _polegli_, to tylko w znaczeniu metaforycznym, które zacytowałam.

> Raczej - mniej rozumiejącej Ikselki.

Kręć, kręć.

15. Data: 2016-07-14 22:18:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2016 o 22:01, Ikselka pisze:

6830,minister-edukacji-z-mojej-wiedzy-wynika-ze-pole
gl-znaczy.html

> Kręć, kręć.

Chyba jednak słusznie minister Zalewska skojarzyła mi się z Tobą.

Ewa

16. Data: 2016-07-14 22:22:08

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-14 o 21:32, FEniks pisze:

> [...]
> adekwatne określenie by się znalazło. Na pewno nie "polegli", ponieważ
> nie walczyli na polu bitwy ani na wojnie.

Nie prosiłem o żadne propozycje tylko o odpowiedź na proste pytanie,
która z dwóch wersji które podałem jest prawidłowa. Nie chcesz
odpowiedzieć i zarazem wciskasz mi że czegoś nie rozumiem i że trudno mi
się z czymś pogodzić. Wybacz, ale trzeci post to stanowczo za wcześnie
bym Ci tłumaczył że czegoś nie napisałem - po pierwsze, bo to widać, po
drugie z reguły w naszych dyskusjach robimy to dopiero na drugi/trzeci
dzień i nie zamierzam tego zmieniać ;)

> Tak - jw. Poza tym bronisz przegranej sprawy i głupoty pani minister.
> Czyżby dla zasady?

Tak, tak, już biegnę się tłumaczyć z Twoich insynuacji ;)

Dębska

17. Data: 2016-07-14 22:46:56

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-14 o 22:22, Przemysław Dębski pisze:

> Nie prosiłem o żadne propozycje tylko o odpowiedź na proste pytanie,
> która z dwóch wersji które podałem jest prawidłowa.

Żadna nie jest prawidłowa.
Jeżeli ani jedna, ani druga nie jest prawidłowa, to używa się innej,
prawidłowej, a nie naciąga ideologię żeby jakieś nieadekwatne słowo
pasowało.

Moja propozycja: stracili życie w katastrofie.

Pozdrawiam
Piotr

18. Data: 2016-07-14 22:49:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2016 o 22:22, Przemysław Dębski pisze:

6830,minister-edukacji-z-mojej-wiedzy-wynika-ze-pole
gl-znaczy.html

> Nie prosiłem o żadne propozycje tylko o odpowiedź na proste pytanie,
> która z dwóch wersji które podałem jest prawidłowa.

Chodzi Ci o prawidłowość pod względem gramatycznym?
Jaki sens miało w ogóle Twoje pytanie w kontekście tego, co wcześniej
napisałam? Przecież meritum sporu o użycie słowa "poległy" tkwi w jego
znaczeniu, a nie gramatyce. Rżniesz głupa jak Iksela?

Ewa

19. Data: 2016-07-14 22:55:25

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-14 o 22:49, FEniks pisze:

> [...]
> napisałam? Przecież meritum sporu o użycie słowa "poległy" tkwi w jego
> znaczeniu, a nie gramatyce. Rżniesz głupa jak Iksela?

Uhm, czyli "rżnę głupa jak Iksela" a odpowiedzi jak nie było tak nie ma.
Jaki masz plan następny post ?

Dębska

20. Data: 2016-07-14 23:12:57

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2016 o 22:55, Przemysław Dębski pisze:

6830,minister-edukacji-z-mojej-wiedzy-wynika-ze-pole
gl-znaczy.html

> Uhm, czyli "rżnę głupa jak Iksela" a odpowiedzi jak nie było tak nie ma.

Nie ma? To Ty ciągle jej nie widzisz.
Czy ktoś oprócz Ciebie użył/proponował użycie niepoprawnego (pod
względem gramatycznym) słowa "zginięci" w zamian za niepoprawne (pod
względem znaczeniowym) "polegli"?

Ty umiesz odpowiedzieć na proste pytanie: skąd wzięło się Twoje pytanie?

> Jaki masz plan następny post ?

Wybacz, ale mam wrażenie, że rozmawiam z upośledzonym.

Ewa

Seks a miłość
Zimbardo
Lis znowu spisuje z globa?