W sprawie zaległości...trochę ot.

1. Data: 2005-09-18 19:36:01

Temat: W sprawie zaległości...trochę ot.
Od: "Ania I." <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Piszę w sprawie zaległości, które mi się narobiły m.in. na tej grupie.
Przede wszystkim przepraszam za brak odzewu- powinnam odpowiedzieć na
klika postów, ale nie miałam kiedy. Zaległości sięgają lipca, więc winna
jesem krótkie wyjaśnienie.
Upadła moja dawna firma, na szczęście dość szybko dostałam cynk o
możliwości pracy w innej, wiązało się to jednak z dwutygodniowym
wyjazdem szkoleniowym na drugi koniec Polski. Intensywne ono było i nie
za bardzo miałam czas nawet na sprawdzanie poczty. W międzyczasie
wyszłam za mąż- wesele daleko od rodzinnego domu, więc tez dużo spraw
trzeba było przypilnować (o rachunki za tel. wolę nie myśleć). W trakcie
wesela dowiedziałam się, że mąż znalazł mieszkanie blisko nowej pracy,
fajne, z ogródkiem, ale do remontu. Ze szkolenia przyjechałam więc
prosto w wir remontowy i urwanie głowy mam nadal :( Zrobiona dopiero
1/3, a urlopu w nowej pracy nie dostanę na razie. Z ogródka się cieszę
bardzo, bo choć niewielki, zawsze to lepiej na swoim niż u taty :D Tlko
że na razie nie mam czasu na nic innego poza pracami remontowymi w domu.
Mam za to nadzieję, że już w przyszłym roku będę mogła zaprosić Ślązaków
i nie tylko do mojego zabrzańskiego przybytku na grila :)
A teraz konkrety:
Panie Tomaszu- w sprawie mięty, odezwę się jeszcze, jak już będę miała
jaki taki porządek w życiu i ze zdjęciami na komputerze.

Miłka- dzięki wielkie za nasiona- tylko kiedy je siać? wiosną? czy muszą
leżakować trochę w lodówce? Czy wystarczy je teraz sypnąć do ziemi i
same wyjdą? Tzn ciemiernik wiem, a reszta?

Pytanie natury ogólnej: ile metrów musi miec leszczyna, żeby zacząć
owocować? (została po poprzednich lokatorach- teraz ma niecałe 2 m.,
wiek nie do odgadnięcia)

Pozdrawiam
Ania I.
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

2. Data: 2005-09-18 20:03:02

Temat: Re: W sprawie zaległości...trochę ot.
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Ania I. wrote:
> Pytanie natury ogólnej: ile metrów musi miec leszczyna, żeby zacząć
> owocować? (została po poprzednich lokatorach- teraz ma niecałe 2 m.,
> wiek nie do odgadnięcia)
:)
okolo dwumetrowa
nieprzycinana i jako tako dbana ma okolo 5 lat
:)
wchodze w okres owocowania zalezy od odmiany
taki Cosford wiaze juz owoce na 2letnich sadzonkach
:)
w 5 roku
przy tej wielkosci zasadniczo wszystkie powinny juz kwitnac
ale wiesz
leszczyny wielkoowocowe sa mieszancami
i w mniejszym lub wiekszym stopniu sa obcopylne
:)
sposrod okolo 40 uprawianych odmian tylko 4 sa samopylne
a jednoczesnie sa one dobrymi zapylaczami dla innych odmian
:)
jednym z najbardziej uniwersalnych jest wspomniany wyzej Cosford
majacy nie tylko bardzo duze orzechy
ale jednoczesnie najwyzszy wspolczynnik wypelnienia
:)
moze sie wiec zdarzyc
ze majac np bardzo modnego Olbrzymiego z Halle
nie doczekasz sie nigdy orzechow bo wymaga on dobrych zapylaczy
:)
a przy okazji
dwumetrowej wysokosci leszczyna powinna juz miec wyprowadzona forme
najbardziej optymalna forma jest niskopienne drzewko
do 60-80 jeden pien
z ktorego wychodza 3-4 stale konary
:)
leszczyna owocuje na 1_2_3 letnich galeziach
najwiecej jest na 2 letnich
:)
nie ma sensu trzymac starszych
zabieraja one tylko swiatlo galezia ktore moga owocowac
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2005-09-18 20:43:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie natury ogólnej: ile metrów musi miec leszczyna, żeby zacząć
> owocować?

> Pozdrawiam
> Ania I.

Jeden metr.

Pozdrawia boletus

4. Data: 2005-09-19 08:07:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
> nie ma sensu trzymac starszych
> zabieraja one tylko swiatlo galezia ktore moga owocowac

Hejka. Rozszyfrowałem skrót "smal" !
'sam mistrz albo licho'.
Licho wie kto ?:-)))

Pozdrawia olbrzymiego z Buku boletus

5. Data: 2005-09-19 13:41:16

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):
> Hejka. Rozszyfrowałem skrót "smal" !
> 'sam mistrz albo licho'.
> Licho wie kto ?:-)))
>
> Pozdrawia olbrzymiego z Buku boletus

Innych ścigasz za błędy a jemu darujesz?
Pal cię licho.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2005-09-19 18:34:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Innych ścigasz za błędy a jemu darujesz?
> Pal cię licho.
> pozdr. Jerzy
hehe
poznal sie na mnie na tyle
ze wie bylby to daremny trud
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe
ps. a od kiedy Ty taki niesmialy
?

7. Data: 2005-09-20 14:28:01

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
[...]
> daremny trud
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
> ps. a od kiedy Ty taki niesmialy

Odkąd stwierdziłem, że jw. i i że chyba nigdy juz nie przeczytasz
netykiety a tym bardziej nie dostosujesz się do niej.
:-P
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-09-20 16:29:12

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

Odkąd stwierdziłem, że jw. i i że chyba nigdy juz nie przeczytasz
netykiety a tym bardziej nie dostosujesz się do niej.
:-P
pozdr. Jerzy
:-) jedyny konsekwentny
:-))
pozdrawiam pogodnie i nieszablonowo
skryba

9. Data: 2005-09-20 19:35:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> [...]
>
> Odkąd stwierdziłem, że jw. i i że chyba nigdy juz nie przeczytasz
> netykiety a tym bardziej nie dostosujesz się do niej.
:)))))
nie przesadza sie starych drzew
i nie zmienia sie starych przyzwyczajen
tak ja jestem wierny netykiecie z poczatku swojego bywania w sieci
:)
pozniej internet stal sie bardziej dostepny
i nalazlo przez to frustratow Tobie podobnych
ktorym zaczely stare zwyczaje przeszkadzac
:PP

10. Data: 2005-09-20 19:48:11

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pozniej internet stal sie bardziej dostepny
> i nalazlo przez to frustratow Tobie podobnych
> ktorym zaczely stare zwyczaje przeszkadzac
> [...]

Zauważyłeś stary, ta grupa, jak mało która w sieci
zupełnie nie współpracuje ze sobą.

Pozdrawia boletus

Plamy na brzoskwiniach
mróz