Re: Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.

Data: 2019-04-13 14:24:21
Temat: Re: Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>

Am 13.04.19 um 11:21 schrieb Jakub A. Krzewicki:
> [...]
ksze-klamstwo

n/album-72157707892486984/

> Na jakiś czas.
> Jeśli na dłużej, to trzeba pomyśleć chyba o rozkręceniu bazy turystycznej
> lub/i o uprawie i przetwórstwie winogron/oliwek/cytrusów etc.

La Palma stoi bananami, pomaranczami i avocado oraz kwiatami. Jak sie
rozejrzalem i poczytalem rozmaite przewodniki, darmowe informatory i
gazety, to wielu sobie tam radzi robiac w turystyce, wypozyczaniu aut,
poradnictwie prawnym, nieruchomosciach, medycynie, parapsychologii,
gastronomii, opiece nad seniorami, ubezpieczeniach itd. Masz tam dwie
pory roku, a praktycznie zawsze wiosne i bezpiecznie.
Czytalem o biedzie i bezrobociu na Teneryfie, widzielismy tam sporo
nedznych osiedli i ruder w czasie wedrowek, ale na La Palmie tego nie
doswiadczylismy.
W jednym miasteczku nad Atlantykiem (Puerto de Tazacorte) bylo bardzo
barwnie - nie tylko hiszpanscy, niemieccy, holenderscy i inni emeryci
wylegujacy sie na plazy i oblegajacy restauracje i bary jak gdzie
indziej, lecz mieszanina jezykow, kolorow skory, mlodzi i starzy,
rodziny z dziecmi oraz grupy miedzynarodowych Aussteigers (dropouts):
muzykow, bezdomnych, zebrajacych, z dziecmi, psami. Pogadalismy nawet z
mlodym (25-35?) Slowakiem: gosc z dluga, ruda broda, w wysokim zielonym
kapeluszu (nazywalismy go sw. Mikolaj), ktorego raz podwiezlismy i
opowiadal nam, ze zyje sobie glownie z socjalu - mieszkal z podobnymi
sobie Polakami w Irlandii, a teraz przyjechal ogrzac sie na La Palmie.
Na promenadzie grala tez grupa muzykow ze Slowacji.
Dla kierowcow wyspa stanowi pewne wyzwanie ze wzgledu na setki serpentyn
i czesto strome drogi (ale dobre i dobrze oznakowane). Jednak udalo mi
sie pierwszego dnia i mnie policja blysnela: 60 km/h zamiast 50 i 100
euro kary!
--
saluto
Silvio Balconetti