Walka z chwastami - jak?

11. Data: 2002-09-05 15:54:07

Temat: Re: Walka z chwastami - jak?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja poprosze o sposob ekologiczny.

Dobra kosiarka i cięcie raz na tydzień, krótko, jak najkrócej.
To wszystko.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

12. Data: 2002-09-05 15:56:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W związku z wątkiem mam pytanie.
> Skoro to jest działka od lat nie używana to w glebie jest milion nasion,
> które będą kiełkować jeszcze przez 100 lat.
> Po wypieleniu chwastów jak zapobiec ich kiełkowaniu?

Bez przesady, jak wypielisz i nawieziesz to dopiero zobaczysz ile chwastów
ci się pojawi.
;-)))

13. Data: 2002-09-05 16:46:57

Od: "Arek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak się namyślisz i poprosisz o sposób ekologiczny to ci go podam.
> Zresztą sprawdzony i potwierdzony na Woli Jagodowej.
> [...]

Jak najbardziej proszę o sposób! Tym bardziej, że ekologiczny!

Pozdrawiam
Arek

14. Data: 2002-09-05 18:59:52

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak najbardziej proszę o sposób! Tym bardziej, że ekologiczny!

Powtórzę się:

15. Data: 2002-09-05 20:29:52

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Picia <p...@p...jaslo.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:al7ib2$c4g$...@a...webcorp.pl...
> W związku z wątkiem mam pytanie.
> Skoro to jest działka od lat nie używana to w glebie jest milion nasion,
> które będą kiełkować jeszcze przez 100 lat.

Mądre książki podają, że najdłużej w polskich warunkach w glebie utrzymują
się nasiona powoju polnego/Convulvus cośtam - do 20 lat. Ale i tak jakieś
nasionka przywieje wiatr od sąsiada, lub przyniesiesz pod butem.

> Po wypieleniu chwastów jak zapobiec ich kiełkowaniu?

Musisz zrobić im mocną konkurencję - posiać trawę, lub jakieś zadarniające
ozdobne (bardzo duży wybór). Gołego "klepiska" nie da się utrzymać dłużej
niż kilkanaście dni bez pielenia.

Pozdrawiam
p...@r...pl

16. Data: 2002-09-20 11:08:12

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Arek <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> [...]
> Zresztą sprawdzony i potwierdzony na Woli Jagodowej.

> Dobra kosiarka i cięcie raz na tydzień, krótko, jak najkrócej.

Potwierdzam . Żeby uzyskać mocny trawnik pod boisko, nie musisz przekopywać,
ani usuwać chwastów. Wystarczy na pierwszy raz, te badyle ( łopiany, osty,
pokrzywy itp) skosić kosą spalinową albo kosiarką listwową, bo zwykła
bębnowa nie da rady. Potem już systematycznie krótko kosić. Wszystkie
chwasty będą się osłabiały, aż do całkowitego ich wyginiecia, a trawa i perz
(też trawa (:-)) ) zdominują teren . Zaletą
takiego boiska bedzie jego twardość.
Jesli jednak nie ma trawy na tym terenie, to możesz po krótkim skoszeniu
posiać tak, żeby nasiona powpadały pomiedzy zielsko i lekko posypać ziemią
kompostową .
Ziemi niewiele, rozsypuj ją ręcznie tak jakbyś siał, żeby też powpadała
pomiędzy badylki.
Możesz jeszcze ryzykować teraz na jesieni Jeśli będzie wilgotno i jeszcze
trochę ciepło to masz szansę na dwa - trzy koszenia zielska, a trawka
dopiero
wzmocni się na wiosnę.
Jeśli jednak chcesz pozbyć się chwastów to nie stosuj napalmu czyli Randapu
a zastosuj jakiś selektywny środek Chwastox , Starane albo chociażby Mogeton
25WP który zniszczy wszystko prócz trawy (nawet mchy) ale to dopiero na
wiosnę jak trawa będzie dobrze już ukorzeniona . Swoją drogą , nisko
przycięty chwastnik ciekawiej wygląda i jest odporniejszy na różne
niedogodności .
Polecam obejrzenie trawnika* u Krychy & Co(ty) z ... MNISZKA koszonego !
Cudności !!! A wyobrażam sobie wiosną jaki jest piękny . Chyba żal kosić.
I cały czas żywo zielony, mimo tegorocznej suszy .

Pozdrawiam wszystkich -Jagoda
*mniszkownika

17. Data: 2002-09-25 08:41:00

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Na chwasty najlepszy (jeśli chodzi o chemię) jest Roundup. Trzeba popryskać
> przynajmniej 2 razy w odstępie tygodniowym. Działa dolistnie. Należy
> spodziewać się, że na wiosnę skiełkują nasiona, które już wysiały się.
> Gośka (Lublin)
Jeżeli chodzi o największe diabelstwo - szczaw tępolistny (takie czerwone na
jesień miotły o liściach - gdy zielone - przypominających chrzan) - to znajomy
4 razy pryskał Roundupem - liście więdły, korzenie za każdym razem przetrwały.
Podobno skuteczniejszy jest Chwastosan, Chwastox,it.p., ale działa totalnie.
Czy ma ktoś doświadczenia ze stosowaniem jakiegoś selektywnie działającego
herbicydu, który zwalcza szczaw tępolistny, oszczędzając koniczynę białą?

18. Data: 2002-09-25 19:07:22

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> herbicydu, który zwalcza szczaw tępolistny, oszczędzając koniczynę białą?

Chwastox nie działa totalnie, a koniczyna biała jest na niego dosyć odporna.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

19. Data: 2002-09-26 19:06:24

Od: "Arek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Plac jest już skoszony. Następne
koszenie w sobotę już kosiarką. Trzeba będzie trochę wyrównać, wstawić
słupki i na wiosnę piłka w grze.

Dzięki bardzo
Arek

Mrówki na balkonie i w donicach z kwiatami
długosz królewski
niewiadoma
Kołotocznik
szukam osób od tulipanów