Wariacje na temat kaszanki

1. Data: 2005-03-01 13:52:24

Temat: Wariacje na temat kaszanki
Od: Harnas <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Czy znacie jakieś ciekawe wariacje na temat kaszanki?
Z cebulką już mi się znudziła :)

Z góry dziękuję za odpowiedź
--
========== P O Z D R A W I A M ==========
+-+-+-+-+-+-+---------------------------+

1. Data: 2005-03-01 13:56:23

Temat: Re: Wariacje na temat kaszanki
Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harnas" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich
>
> Czy znacie jakieś ciekawe wariacje na temat kaszanki?
> Z cebulką już mi się znudziła :)
>
> Z góry dziękuję za odpowiedź
> --
> ========== P O Z D R A W I A M ==========
> +-+-+-+-+-+-+---------------------------+
> |H|a|r|n|a|S| t...@w...pl |
> +-+-+-+-+-+-+---------------------------+

Ostatnio zajadam się pierogami z kaszanką. Jak dla mnie rewelka :-)
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-03-01 14:07:45

Od: "akwaman" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pierogi??? zdradz mi jak je robisz i z czym podajesz

1. Data: 2005-03-01 14:09:26

Od: "AKS" <o...@b...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harnas news:d01sb0$sbv$1@nemesis.news.tpi.pl napisał (-a):

> Witam wszystkich
> Czy znacie jakieś ciekawe wariacje na temat kaszanki?
> Z cebulką już mi się znudziła :)
> Z góry dziękuję za odpowiedź

Moj maz zrobil taka - zapiekal z serem zoltym na wierzchu
i podal ze swiezymi pomidorami, dosypujac ziol jakis :)

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-03-01 14:32:57

Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "akwaman" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> pierogi??? zdradz mi jak je robisz i z czym podajesz

Tak jak kazde inne pierogi tylko do środeczka ładuję kaszankę przesmażoną z
cebulką, boczusiem i czym tam kto lubi. Pychota
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-03-01 14:38:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Mar 2005 15:07:45 +0100, "akwaman"
<a...@p...onet.pl> wrote:

>pierogi??? zdradz mi jak je robisz i z czym podajesz

On nie mowil, ze robil, on mowil, ze jadl...to roznica :PPP

Pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-03-01 15:30:38

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harnas" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich
>
> Czy znacie jakieś ciekawe wariacje na temat kaszanki?
> Z cebulką już mi się znudziła :)

Pomidorki - ciach-ciach-ciach sieeeekasz (no, w ćwirtki, albo nawet ósemki)
Mogą być "puszkowe" (ja mam swoje w słoikach lub mrożone... no, do stycznia
mam)
Cebulę w grube plastry (takie koła fajnie wyglądają) - może być trochę
białej, trochę czerwonej,
Ziemniaki podgotowujesz i półtwarde kroisz w talarki (5-7 mm)
Kaszana w plasterki

I zaczynasz warstwową wariację - co tam sobie chcesz, czy kaszanka na
pomidory, czy ziemniaki na cebulę - przesypujesz niezbyt hojnie ziołami
prowansalskimi i odrobiną soli (niekoniecznie)

Potem zamykasz prodiż (wersja standard) lub naczynie żaroodporne wkładasz do
piekarnika (wersja po przeprowadzce) i pieczesz sobie tak z 20-25 minut,
otwierasz i sypiesz ser - można żółty, można niebieski pleśniowy (uwaga,
uzależnia)

Smacznego

Margola

1. Data: 2005-03-02 10:13:37

Temat: Re: Wariacje na temat kaszanki (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

> pozdrawiam
> Sławek

....Gesslerowa polecala kiedys dodac do pierogow z kaszanka cynamonu...

Z grupy
"Kawalki kaszanki (cale "kielbaski") w ciescie nalesnikowo-krokietowym
(dowolne przyprawy byle komponowaly sie jedzacemu z kaszanka. Oczywiscie
polecam zamiast mleka dodac jasnego, niezbyt gorzkiego piwska, dzieki
czemu skorka nalesnikowa bedzie chrupiaca...." autor Maciej L

1. kaszanka z jajkiem, wbic jajko do kaszanki jak juz bedzie prawie gotowa,
i poczekac az sie zacznie scinac jak do jajecznicy.
2. Moj ulubiony. Dusimy cebule z ...jablkiem, a jak wszystko jest gotowe to
mieszamy z kaszanka.
Lub druga wersja do juz usmazonej kaszanki, dodac dzem jablkowy. Ilosc dzemu
jablkowego uzalezniona jest od gustu, osoby ktora ja je. Wydaje mi sie ze
jest to przepis za wschodniej granicy.
3. i jeszcze...kaszanka z wody, na gotujaca sie wode wrzucic kaszanke, w
calosci, w skorce i gotowac jak normalna kielbase. Tez calkiem niezle,
polecam do tego sos chrzanowy." autor Malcolm Colins

"Ja sporadycznie robie tarte z kruchym, nieslodzonym spodem i na wierzch
kaszanka ( u mnie z cebulka). Podaje z surowka z kiszonej kapusty.
Kaszanka w wersji ekskluzywnej to u mnie kaszanka "wiejska" (czyli w formie
malych kielbasek w jelicie) skropiona rumem i zapiekana w piekarniku z
cwiartkami gruszek, albo brzoskwin ( moreli, nektarynek)." autor Ida

http://kobieta.gazeta.pl/kuchnia/1,54047,2511962.htm
http://kuchnia.kisa.pl/przepis.php?nr=34&hm=mieso/le
ft

agataw