Warszawa - oszusci w Aptecem (witaminy Panvitan)

1. Data: 2002-08-09 10:18:17

Temat: Warszawa - oszusci w Aptecem (witaminy Panvitan)
Od: "Piotr \(Pogar\) Gardy" <p...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chcialbym przestrzec wszysttkich przed dokonywaniuem zakupow w "Aptece na
Grzybowskie" (warszawa,, ul. Grzybowska 16/22).

5-go sierpnia 2002 roku, wszedlem do "Apteki na Grzybowskiej"
Poszedlem tam z zamiarem nabycia witamin, planowalem zakupic witamny Centrum
(gdyz ten produkt z gamy witamin znam najlepiej).
Aptekarz zaproponowal mi Panvitan.. Dodal ze ma ta sama zawartosc co
Centrum, i jest tanszy - 60 tabletek kosztuje w "promocji" (wisiala na
szybie kartka ze Panvitan jest w promocji) 20 zl. Uwierzylem wiec
zapewnieniom owego aptekarza.
W domu postanowielm sie blizej przyjrzec zakupowi.
Pomijam kwestie ze ilkosc witamin w Panvitanie jest mniejsza niz w Centrum.
Zostalem oszukany po raz pierwszy przez aptekarza. Ale postanowielm go
zazywac do wyczerpania opakowania. Zaraz potem sprawdzielm tez date
waznosci - pisalo ze jest nia 08 2002 (partia LOT 100469L). Tu ma miejsce
drugie oszustwo.
Czyli niemozliwe jest wyczerpanie opakowania przed utrata jego przydatnosci
do spozycia.
Zastanawiam sie tez nad poinformowaniem odpowiednich urzedow
farmaceutycznych o powyzszym zdarzeniu.

Wg. mnie takie praktyki sa niedopuszczalne.
Chcialem sobie kupic witami, dziekie reklamom TV utrwalilo mi sie ze Centrum
bedzie najlepszy. Ze sie nie znam sugestii aptekarza posluchalem.

A ten mnie zrobil w konia.

Piotr (Pogar) Gardy
p...@c...org

2. Data: 2002-08-10 12:20:31

Temat: Re: Warszawa - oszusci w Aptecem (witaminy Panvitan)
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aptekarz dal ciala (delikatnie mowiac) wciskajac przeterminowany towar...
biorac pod uwage fakt ze mozna te witaminki jeszcze 1.5-2 mies po dacie
waznosci zazywac, proponuje kuracje dokonczyc i nigdy sie w tej aptece
wiecej nie zaopatrywac w leki. ew. pismo do nadzoru farm. tez mozna by
wystosowac, przy kontroli zwroca wieksza uwage na daty waznosci. izbe
aptekarska tez mozna powiadomic... na wiele sie to nie zda, ale slad
zostanie.

pozdrawiam zyczac zdrowia

Adam

3. Data: 2002-08-10 18:11:01

Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biorac pod uwage fakt ze mozna te witaminki jeszcze 1.5-2 mies po dacie
> waznosci zazywac, proponuje kuracje dokonczyc i nigdy sie w tej aptece

A ja proponuje kuracji nie konczyc tylko zwrocic towar do apteki- nie zeby
mialo zaszkodzic- dla zasady. Mysle, ze bez problemu zwroca pieniadze, w
razie czego mozna zasugerowac zgloszenie do nadzoru. Data waznosci jest
jasno okreslona i pacjent ma pelne prawo zazyc lek w okresie jej trwania
zgodnie ze sposobem dawkowania.
--
Anna

4. Data: 2002-08-10 20:14:42

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moim zdaniem Centrum to shit.
Nie wierze, ze tyle witamin i mikroelementow wchodzi w jedna tabletke...
A jesli nawet mieszaja to zusammen do kupy, to jaka to ma wartosc
lecznicza???

Uwazam, ze lepsze sa juz preparaty gdzie sa osobno mineraly i osobno
witaminy.

Ot, co!

O przeterminowanym leku nalezy powiadomic Mazowiecki Wojewodzki Inspektorat
Inspekcji Farmaceutycznej.

CU
AB

Użytkownik Piotr (Pogar) Gardy <p...@c...org> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aj0522$vk4$...@n...polbox.pl...

5. Data: 2002-08-10 21:14:58

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AniaT" <a...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> razie czego mozna zasugerowac zgloszenie do nadzoru. Data waznosci jest
> jasno okreslona i pacjent ma pelne prawo zazyc lek w okresie jej trwania

po pierwsze primo - nie ma zwrotow, po drugie primo - aptekarz moze sie wiem
ze glupio, ale moze - tlumaczyc ze przez miesiac preparat jest jeszcze
wazny, a jego nie obchodzi czy to zazywasz 1x dziennie czy 3x dziennie...
ale do nadzoru mozna zglosic, do izby - juz wyzej o tym pisalem

Adam

6. Data: 2002-08-11 21:23:48

Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wg. mnie takie praktyki sa niedopuszczalne.
> Chcialem sobie kupic witami, dziekie reklamom TV utrwalilo mi sie ze Centrum
> bedzie najlepszy. Ze sie nie znam sugestii aptekarza posluchalem.

w tym przypadku chyba rzeczywiscie aptekarz postapil nieuczciwie sprzedajac
towar, któremu konczy się waznosc po promocyjnej cenie; wiele osob tego po
prostu nie zauwazy; mimo wszystko najpierw spróbowałbym na Twoim miejscu
zwrotu, powinien ci oddac kase; od jego postawy zalezy co dalej, ale jeżeli
choc troche się szanuje to nawet przeprosi, inaczej ryzykuje
piszac o tym w inernecie i tak zrobiles mu już darmowa reklame ;)

pzdr, ad.

7. Data: 2002-08-12 06:36:02

Od: "andrzej" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moim skromnym zdaniem .... zobaczcie co bedzie sie dzialo gdy dopuscimy do
faktu ze prywatny inwestor bedzie mial apteke.

Jasne zaraz odezwa sie watki ze wolna koniurencja itd.

Ale co szanownego inwestora obchodza pacjenci? Tutaj liczy sie tylko zysk
... bez obrazy to tylko biznes! A od czego bedzie mial wyplaty - personel
apteki jesli nie od zysku i obrotu.... Kolo sie zamyka ....

Koniec fachowosci - licza sie zyski .... wciskamy co sie da i za jak
najwyzsza cene ....

witaj Europo

pzdr

8. Data: 2002-08-12 08:07:12

Od: "gosia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> A moim skromnym zdaniem .... zobaczcie co bedzie sie
> dzialo gdy dopuscimy do faktu ze prywatny inwestor bedzie
> mial apteke.

LOL
Ale jaja; kowal zawinił, przedsiębiorcę powiesili.

9. Data: 2002-08-12 08:46:35

Od: "Piotr \(Pogar\) Gardy" <p...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razie czego mozna zasugerowac zgloszenie do nadzoru. Data waznosci jest
> jasno okreslona i pacjent ma pelne prawo zazyc lek w okresie jej trwania

Dziekuje Wam za odpowiedz.
Pojde do owej apteki i zarzadam zwrotu pieniedzy.
Zobaczymy jak sie mis zachowa.

Piotr (Pogar) Gardy
p...@c...org

10. Data: 2002-08-12 08:58:12

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr (Pogar) Gardy wrote:

> A ten mnie zrobil w konia.

Idź do kierownika apteki, raczej załatwisz dużo. Na przyszłość przy
kupowaniu preparatów w promocji sprawdzaj od razu datę ważności, a do
samych promocji się nie zniechęcaj. Bo oprócz "promocji" polegającej
gdzieniegdzie na wypchnięciu przeterminowanego towaru zdarzają się
często promocje robione np. przez hurtownie, gdzie za zakup na jakąś tam
kwotę apteka może kupić cośtam znacznie taniej i jest to towar bez
zarzutu. U mnie w takich promocjach był np. magnez pharmavitu za 2,90
(normalnie ok. 4,70), czy wapno zdrovitu 5,48 za 20 tabletek (nie wiem
ile bez promocji, ale wychodziło najtaniej ze wszystkich musujących
calcium) etc.

--
* Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
* http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *