Warto kupic sokowirowke?

1. Data: 2005-09-25 15:49:04

Temat: Warto kupic sokowirowke?
Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam> szukaj wiadomości tego autora

Czy wyciskaniec soków samemu w sokowirówce z surowych owoców wychodzi taniej
niż kupowanie gotowych soków w kartonach i butelkach?
Jak jest z wydajność owoców? Ile soku wycisnie się z kilograma przykładowo
marchwi?

MK

2. Data: 2005-09-25 17:25:50

Temat: Re: Warto kupic sokowirowke?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sanctum Officium napisał(a):
> Czy wyciskaniec soków samemu w sokowirówce z surowych owoców wychodzi
> taniej niż kupowanie gotowych soków w kartonach i butelkach?

Czy taniej to rzecz względna zależna od cen owoców w danym okresie
/sezonie/ i od tego ile soku jest w soku w kartonie czy butelce.
Porównania w jakości i smaku raczej nie ma co robić.

> Jak jest z wydajność owoców? Ile soku wycisnie się z kilograma
> przykładowo marchwi?

To też zależy od jakości/świeżości owoców/warzyw i jaką mają zawartość wody.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2005-09-25 19:33:36

Od: "Puszka" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...tam> napisał w wiadomości
> [...]
> niż kupowanie gotowych soków w kartonach i butelkach?
> Jak jest z wydajność owoców? Ile soku wycisnie się z kilograma przykładowo

Moim zdaniem nie pytaj tylko kupuj
Polecam Zelmera

4. Data: 2005-09-25 19:37:18

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Sanctum Officium <k...@g...tam>:

> Czy wyciskaniec soków samemu w sokowirówce z surowych owoców wychodzi
> taniej niż kupowanie gotowych soków w kartonach i butelkach?

Przecież sok z kartonu czy butelki nijak się ma do takiego z sokowirówki
- to jakby inna liga. No są soki do kupienia w butelkach - to się chyba
nazywa sok jednodniowy - zrobione tak jak byś sobie sama (sam) robiła
(robił) w domu - ale te są odpwowiednio droższe, więc sokowirówka na
100% wyjdzie taniej.

> Jak jest z wydajność owoców? Ile soku wycisnie się z kilograma
> przykładowo marchwi?

Nie wiem ile, na oko to 50% masy. Ale akurat jeżeli chodzi o marchewkę
to jest tak śmiesznie tania, że tak czy siak to nie robi różnicy. :) Z
resztą te "soki" z kartonu/butelki to nie są 100% (sam też wolę
marchewkowy ok. 70% rozmieszany z wodą i oliwą).

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

5. Data: 2005-09-25 20:48:52

Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@g...com> wrote in message

> Przecież sok z kartonu czy butelki nijak się ma do takiego z sokowirówki
> - to jakby inna liga.

Kupne mają 10-40% soku, reszta to woda i cukier. Poza tym są pasteryzowane.

> [...]
> nazywa sok jednodniowy - zrobione tak jak byś sobie sama (sam) robiła
> (robił) w domu - ale te są odpwowiednio droższe, więc sokowirówka na

Są, ale drogie. W Tójmieście są jednodniowe soki marchwiowe dwóch
producentów po 2 zł za 0,25 litra i sok innego porducenta po 2,75 zł za 0,5
litra. Właśnie do takich soków jednodniwych porównuję i chciałbym znać
relację cenową w stosunku do soku wycisniętego samemu.

(...)

MK

6. Data: 2005-09-25 21:08:13

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Sanctum Officium <k...@g...tam>:

> Kupne mają 10-40% soku, reszta to woda i cukier. Poza tym są
> pasteryzowane.

No czyli porównanie w ogóle nie ma sensu.

> [...]
> za 0,5 litra. Właśnie do takich soków jednodniwych porównuję i
> chciałbym znać relację cenową w stosunku do soku wycisniętego samemu.

Na 100% wyciśnięcie samemu jest tańsze - w końcu tam gdzie się kupuje
ten odpowiednik (jednodniowe - a to też nie jest IMHO odpowiednik) to
robią dokładnie to samo +kombinują, +nakładają marże. Z sokowirówką
wyjdzie Ci ta sama cena -kombinacje, -nakładanie marży. :) Czyli jakby
nie liczyć - mniej albo tyle samo. No dochodzi różnica taka, że oni w
hurcie, a Ty pewnie detalicznie... Ale przy marchewce to bez kitu nie ma
znaczenia. :) Ile kosztuje marchewka? :)))

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

7. Data: 2005-09-25 23:17:48

Od: sandalwood <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN napisał(a):
> [...]

kupuje marchew karotke, z 3 kg wychodzi mi srednio ok 1,2 l soku

pz

sandalwood

8. Data: 2005-09-26 07:20:21

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... Ale przy marchewce to bez kitu nie ma
> znaczenia. :) Ile kosztuje marchewka? :)))

Od 0,35 gr za kilogram do 6 zl za kilogram
Wybierz sobie
Najlepszy sok jaki, kiedykolwiek pilem z marchewki to jednak ... domowy sok
... ze sierzej marchwi
a tak juz BTW .. to .. karotka *czyli przeca tez marchewka) jest dosc droga
.. ale .. z niej sok jest najlepszy
ze o mlodej marcheweczce juz nie spomne

9. Data: 2005-09-26 07:26:48

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Od 0,35 gr za kilogram do 6 zl za kilogram

Gdzie w PL kilogram marchwi kosztuje 6 zł??

pozdrawiam
Basia

10. Data: 2005-09-26 08:55:01

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie w PL kilogram marchwi kosztuje 6 zł??
>
> pozdrawiam
> Basia

W calym kraju !!!!!!!!!!
zaobserwuj moment "pojjawienia sie" swiezej mlodej mrchewki
widzialem nawet po 12 zl

herbata malinowa o smaku prawdziwych owocow
Zaparzanie żółtka???
kuchnia włoska
Re: OT - olej lniany
przetwory