Wątpliwości dot. Biseptolu

1. Data: 2004-01-27 09:02:24

Temat: Wątpliwości dot. Biseptolu
Od: Michal Dabrowski <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ostatnio miałem spore problemy z żołądkiem, skończyło się to wizytą u
lekarza. Lekarka stwierdziła nieżyt żołądkowo-jelitowy i m.in.
przepisała mi Biseptol. Niestety okazuje się, że ten lek jest dość znany
wśród znajomych i nie jest to wcale dobra sława. W archiwum tej grupy
też znalazłem sporo niezbyt pocieszających informacji. Jak na razie,
wzięłem tylko jedną dawkę ale wszyscy radzą mi ten lek odstawić. Czy
ktoś może mi powiedzieć czy rzeczywiście jest realny powód do strachu i
czy ew odstawienie leku nie przeszkodzi mi w leczeniu?
Aha - i jeśli byłbym na niego uczulony, to po jakim czasie spodziewać
się mogę oznak?

Michał Dąbrowski

2. Data: 2004-01-27 09:05:58

Temat: Re: Wątpliwości dot. Biseptolu
Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Dabrowski" <i...@n...pl> wrote in message
> przepisała mi Biseptol.
(...)
> Aha - i jeśli byłbym na niego uczulony, to po jakim czasie spodziewać
> się mogę oznak?

U mnie wystapily dokladnie po pierwszej tabletce drugiego opakowania...

Pozdrawiam,
Joanna

3. Data: 2004-01-27 09:59:35

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisała mi Biseptol. Niestety okazuje się, że ten lek jest dość znany
> wśród znajomych i nie jest to wcale dobra sława.

W identycznej sytuacji jakiś czas temu spytałem się, dlaczego mi przepisuje
Biseptol, skoro lek ten ma taka złą sławę. Odpowiedź lekarza była krótka:
"bo mimo złej sławy jest niezastąpiony przy nieżytach jelitowych".

J.

4. Data: 2004-01-27 11:09:24

Od: Michal Dabrowski <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna napisał:
> "Michal Dabrowski" <i...@n...pl> wrote in message

> (...)

> U mnie wystapily dokladnie po pierwszej tabletce drugiego opakowania...

Czy od razu były to ciężkie objawy, czy może jakieś lżejsze, które można
potraktować jako znak, że należy odstawić lek?

> Pozdrawiam,
> Joanna

Michał Dąbrowski

5. Data: 2004-01-27 11:18:36

Od: "jolanta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Dabrowski" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
> Czy od razu były to ciężkie objawy, czy może jakieś lżejsze, które można
> potraktować jako znak, że należy odstawić lek?

Pozwole sobie sie wtracic....u mnie pojawił sie jednym dniu stosowania
biseptolu rumien na posladku...strasznie swedział...i zaraz odstawiłam lek.

Pozdrawiam ~~Jola~~

6. Data: 2004-01-27 11:26:44

Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Dabrowski" <i...@n...pl> wrote in message

> Czy od razu były to ciężkie objawy, czy może jakieś lżejsze, które można
> potraktować jako znak, że należy odstawić lek?

Pamietam dwie takie sytuacje, ale juz nie wiem ktora byla po jakim leku.
Jedna to na pewno po biseptolu, druga po penicylinie. Na pewno byla to
wysypka na calym ciele. W jednym przypadku bylo to lagodniejsze, w drugim
powazne (wysypka i obrzek wystapily wieczorem, lekarz z pogotowia nie mial
co podac... i w koncu dopiero na drugi dzien rano dostalam zastrzyk ze
srodkiem przeciwuczuleniowym).
Nie bylo wczesniej innych oznak, wysypka wystapila nagle i na calym ciele.

Pozdrawiam,
Joanna

7. Data: 2004-01-27 13:17:59

Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Dabrowski <i...@n...pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w
wiadomości <bv59ej$1je8$1@news2.ipartners.pl> datowanej wto 27. stycznia
2004 10:02:

> Aha - i jeśli byłbym na niego uczulony, to po jakim czasie spodziewać
> się mogę oznak?

Poinformowałeś lekarza, o uczuleniu? I lekarz mimo to przepisał?
Fascynujące... :-/

Pozdrawiam,
Woo.

PS. Moja mama ma również uczulenie na biseptol. Ostatnio brała kilkadziesiąt
lat temu. To byly na szczęście jeszcze czasy, gdy każdy większy zakład
pracy miał na miejscu przynajmniej pielęgniarkę...

--
= Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
= = Każdy ma swoją."

8. Data: 2004-01-27 13:58:48

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "woo-cash" <w...@W...konto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 2004 10:02:

> Poinformowałeś lekarza, o uczuleniu? I lekarz mimo to przepisał?

Przeczytaj jeszcze raz... on jeszcze nigdy nie brał biseptolu... i nie wie,
czy nie jest czasem uczulony...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

9. Data: 2004-01-27 18:54:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Jan 2004, Jarek P. wrote:

> W identycznej sytuacji jakiś czas temu spytałem się, dlaczego mi przepisuje
> Biseptol, skoro lek ten ma taka złą sławę. Odpowiedź lekarza była krótka:
> "bo mimo złej sławy jest niezastąpiony przy nieżytach jelitowych".

nie do konca ten lek (nie mowie, ze pod nazwa biseptol) cieszy
sie zla slawa, co wiecej w wielu krajach takze USA przezywa (co
podaje literatura, zalecenia i standardy) swoj powrot.

P.>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2004-01-27 19:37:39

Od: "Rafał" <n...@p...do.mnie.bo.nie.trzeba> szukaj wiadomości tego autora

zawsze po biseptolu a wystarczy jedna tabletka wyskakuje mi rumien na rece,
zawsze w tym samym miejscu. pojawia sie juz po godzinie od zazycia.

prywatne ubezpieczenie zdrowotne
Harmonet i plamienie
Oswiadczenie
HCs - gdzie (i jak) testy?