Wąż rozciągliwy elastyczny x-hose

1. Data: 2020-06-07 15:17:24

Temat: Wąż rozciągliwy elastyczny x-hose
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czy wąż opisywany:
rozciągliwy / elastyczny / x-hose
wydłużający się po napelnieniu wodą trzykrotnie
jest cokolwiek wart?
Tzn.czy prawdą są opisy i wytrzyma jeden sezon w ogrodzie?
Warto kupić? Czy to bardziej marketing i badziew nie wart nawet 20 zł? Wytrzyma 3-4
mce?

2. Data: 2020-06-07 15:36:11

Temat: Re: Wąż rozciągliwy elastyczny x-hose
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 7.06.2020 o 15:17, k...@g...com pisze:

> [...]
> Tzn.czy prawdą są opisy i wytrzyma jeden sezon w ogrodzie?
> Warto kupić? Czy to bardziej marketing i badziew nie wart nawet 20 zł? Wytrzyma 3-4

Tu znajdziesz odpowiedzi użyszkodników takich węży na Twe
pytania - sprzed pięciu lat odpowiedzi, ale nie jednak:

https://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=5&t=881
89

3. Data: 2020-06-07 15:42:23

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@g...com pisze:

> Czy wąż opisywany:
> rozciągliwy / elastyczny / x-hose
> wydłużający się po napelnieniu wodą trzykrotnie
> jest cokolwiek wart?

Jakie by miały być zalety takiego dziłania
(poza tym, że się może kobietom podobać)?

--
Jarek

4. Data: 2020-06-07 23:26:44

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Sun, 7 Jun 2020 06:17:24 -0700 (PDT), k...@g...com
pisze:
> Czy wąż opisywany:
> rozciągliwy / elastyczny / x-hose
> wydłużający się po napelnieniu wodą trzykrotnie
> jest cokolwiek wart?

Zależy jaki. Miałem drzewiej taki zwykły, najtańszy zielony. Nie
wytrzymał do końca sezonu. Na skutek podszeptów znajomych zakupiłem taki
bardziej ,,premium", bardzo zbliżony do tego:
https://allegro.pl/oferta/waz-ogrodowy-rozciagliwy-5
m-20m-mocny-pistolet-9347393769

W skrócie: uwielbiam go. Zalety:
- lekki, poręczny, łatwo go przenosić,
- deklarowana długość w obu zakresach jest +/- zgodna z prawdą
(zastrzeżenie niżej), toteż w staniu spoczynku można go wcisnąć
wszędzie,
- nie plącze się po napełnieniu (no, prawie).

Wady:
- jednak jest bardziej delikatny: trzeba trochę na niego uważać, nie
zostawiać na słońcu, pilnować, żeby nie tarł o ostre krawędzie, nie dawać
do zabawy kotom etc.,
- fajnie jest jak z małego zaskrońca robi się olbrzym, ale musi być
odpowiednie do tego ciśnienie; latem w obliczu przejściowych problemów
na odcinku zaopatrzenia w wodę, jego twardość (a co za tym idzie
i rozmiar) przestaje imponować,
- słabo współpracuje ze zraszaczami, gdyż odpowiedni zasięg trzeba
ustawiać na raty, niejednokrotnie będąc przy tym zroszonym.

> Tzn.czy prawdą są opisy i wytrzyma jeden sezon w ogrodzie?
> Warto kupić? Czy to bardziej marketing i badziew nie wart nawet 20 zł? Wytrzyma 3-4
mce?

Ten mój opitala już drugi sezon i wygląda tak samo, jak w pierwszym.
I chodzi o to, żeby minusy nie przysłoniły plusów. Mam węże klasyczne,
ale po ten sięgam najczyściej. Nie muszę z tym gadem walczyć.

k.

5. Data: 2020-06-08 09:48:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pisze:

> [...]
> I chodzi o to, żeby minusy nie przysłoniły plusów. Mam węże klasyczne,
> ale po ten sięgam najczyściej. Nie muszę z tym gadem walczyć.

Nie wyobrażam sobie sprzątania węża po każdym podlewaniu (ze względu na
słońce) i uważania z nim na twarde przedmioty. Mam dużo upraw warzywnych
plus kwiaty. Wąż (a właściwie wężw) rozwijam wiosną i zwijam przed zimą.
Jeśli ktoś ma tylko trawnik do podlania raz na miesiąc, to dla niego taki
wąż pewnie się sprawdzi.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

6. Data: 2020-06-08 10:27:26

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

pisze:
> [...]

[ ... ]

> [...]
> Jeśli ktoś ma tylko trawnik do podlania raz na miesiąc, to dla niego taki

Zaraz. Jeżeli ktoś pyta o wąż składany, to dlatego, że ma potrzebę jego
składania. I w takim przypadku (IMO) taki harmonijkowiec sprawdza się
lepiej, niż np. zwijany wąż tradycyjny.

Jeśli wszak potrzeby składania/zwijania nie ma, to dwie pierwsze
wymienione przeze mnie zalety tracą, co oczywiste, na znaczeniu. Mimo to
i tak podlewanie nim jest przyjemniejsze: jest dużo lżejszy od
porządnego, sztywnego węża tradycyjnego.

k.

7. Data: 2020-06-08 11:28:31

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> [...]
> Mimo to i tak podlewanie nim jest przyjemniejsze: jest dużo lżejszy
> od porządnego, sztywnego węża tradycyjnego.

Sam na wstępie zapytałem o zalety takiego sprzętu. Choć już je poznałem,
to nadal nie doceniam -- nie wzbudziły one we mnie chęci posiadania.
Praktyki nie poznam, pozostała mi teoria. Potrafię sobie wyobrazić wąż
całkiem pozbawiony sztywności. Konstrukcje mieć powinien segmentową
(kręgowiec), o takiej geometrii przegubu, że niezależnie od kąta zgięcia,
objętość wewnętrzna pozostanie taka sama. Da się zrobić, choć trywialne
to nie będzie. Wtedy wewnętrzne ciśnienie nie wytworzy sił prostujących.

W wężu harmonijkowym ciśnienie powoduje wydłużenie, ale też usztywnienie
(w sensie dążenia do prostolinijnego ułożenia). Czy to zjawisko nie mąci
w jakimś stopniu przyjemności podlewania?

--
Jarek

8. Data: 2020-06-08 12:47:49

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Mon, 8 Jun 2020 11:28:31 +0200, Jarosław Sokołowski pisze:
> [...]
> objętość wewnętrzna pozostanie taka sama. Da się zrobić, choć trywialne
> to nie będzie. Wtedy wewnętrzne ciśnienie nie wytworzy sił prostujących.

Jeżeli dobrze zrozumiałem koncepcję, to muszę przyznać, że nie widziałem
na rynku węża o podobnych właściwościach (ale ekspertem od wężologii
stosowanej nie jestem). Pytanie jednak, czy koszt tej konstrukcji nie
przesunąłby tegoż segmentowego węża do segmentu dóbr luksusowych?

Natomiast słyszałem wiele pozytywnych opinii o wężach strażackich (tych
od sika^H^H^Htrumiennic) używanych w ogrodach po zakończeniu służby.

> W wężu harmonijkowym ciśnienie powoduje wydłużenie, ale też usztywnienie
> (w sensie dążenia do prostolinijnego ułożenia). Czy to zjawisko nie mąci
> w jakimś stopniu przyjemności podlewania?

Jak najbardziej zachodzi tu proces usztywnienia naturalnego. I jest to
jedna z zalet tego węża, gdyż dzięki temu nie przechodzi on w stan
splątany. Tradycyjny wąż mający taką właściwość musi być sztywny
niezależnie od tego czy jest wypełniony cieczą, czy nie. Co za tym idzie
jest dużo cięższy i trudniejszy w zwijaniu. Odpowiadając na pytanie:
moja skromna praktyka wskazuje, iż zjawisko usztywnienia nie umniejsza
przyjemności podlewania, a nawet nieco ją wzmaga...

k.

9. Data: 2020-06-08 14:23:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.06.2020 o 12:47, Krzysztof Gajdemski pisze:

> Jak najbardziej zachodzi tu proces usztywnienia naturalnego. I jest to
> jedna z zalet tego węża, gdyż dzięki temu nie przechodzi on w stan
> splątany.

No ale, czy z tym wężem znajdującym się w takim stanie można skręcić,
czy jest to utrudnione?

Ewa

10. Data: 2020-06-08 14:37:04

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Mon, 8 Jun 2020 14:23:13 +0200, FEniks pisze:
> No ale, czy z tym wężem znajdującym się w takim stanie można skręcić,
> czy jest to utrudnione?

Jasne. Sztywny jak pręt to on nie jest.

k.

Wiąz Syberyjski