Wczesniak - brak pluc, nerek...

31. Data: 2003-12-15 11:15:33

Temat: Re: Odp: Wczesniak - brak pluc, nerek...
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
news:brjtgd$r26$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> Nie rozumiem jak tak łatwo ludziom ferwować tak niesprawidliwe wyroki :(
>
> Powtórzcie to samo paru moim znajomym wcześniakom, z kończą wyróżnieniem
> studia, robią doktoraty. Stańcie i powtórzcie im to wprost. Opowiedźcie
> im o naturalnej selekcji. Ich rodzice kiedyś usłyszeli, że ich dzieci
> nigdy nie pójdą do "normalnej szkoły". Pójdźcie na odział dla noworodków
> i powiedźcie wprost matkom, że ich dzieci nie powinny przeżyć.
> Powiedźcie to SOBIE jak Wam urodzi się wcześniak.

Madziu! Podpisuję się oboma rekami pod twoim postem.
--
Jola, mama wspaniałego wcześnieka, i lekarz
Nakarm głodne dziecko

32. Data: 2003-12-15 14:24:18

Od: Pawel Poreba <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dnia 15-12-2003 10:45, Pan/Pani Anka Łazowska nawrotal:

>Zastanowmy sie, czy tacy gieroje jak wyzej
>wspomniany nie sa pomylka "selekcji naturalnej".
> Bo mam wrazenie, ze i owszem.

Nie wiem czy jest sens mieszac sie w ten watek, w ktorym
emocje mieszaja sie z ignorancja i powierzchownymi sloganami...
Chcialbym jednak zwrocic uwage na fakt, ktory umyka tutaj
jakos. Otoz zwolennicy ostrej selekcji ktorzy sie tu
ujawnili, twierdza iz to genetyczna degeneracja populacji
ludzkiej jest odpowiedzialna za obecnie wystepujace
powszechnie przypadlosci, takie jak krotkowzrocznosc,
alergie itd. Twierdza tez, ze bez ostrej selekcji za
kilkadziesiat lat swiat bedzie przepelniony osobami
uposledzonymi genetycznie.
Obie tezy nie sa prawdziwe.
Co do pierwszej:
- dynamika przyrostu czestosci tych przypadlosci wyklucza
dziedziczna ich podstawe
- istnieja w tej chwili przekonujace teorie wiazace te
choroby z czynnikami zewnetrznymi. Przekonujace i poparte
badaniami epidemiologicznymi.

Co do drugiej: tu nalezaloby rozwazyc dynamike proliferacji
szkodliwych mutacji recesywnych i dominujacych w zaleznosci
od ostrosci selekcji. Jesli chodzi o mutacje recesywne, to
selekcja jest bardzo malo skuteczna w ich usuwaniu (dopoki
ich czestosc nie jest dramatycznie duza) a wiec odwracajac
zagadnienie - brak selekcji w niewielkim stopniu wplywa na
dynamike przyrostu tej czestosci. Tedy - nie nalezy sie
spodziewac ogromnych zmian w czestosci tych chorob na
przestrzeni kilku pokolen - niezaleznie od ostrosci selekcji.
Przy allelach dominujacych selekcja jest oczywiscie duzo
skuteczniejsza, ale dominujace uposledzenia genetyczne sa
przeciez rzadsze niz recesywne.

Podsumowujac: na skutki oslabienia ostrosci selekcji trzeba
by czekac znacznie wiecej niz "kilkadziesiat lat" jak tu
jojczyl jakis zwolennik spartanskich rozwiazan... do tego
czasu moze byc odkryte wiele metod rozwiazania problemu, na
przyklad za pomoca inzynierii genetycznej. Nie mowiac juz o
tym, ze problem moze przestac istniec z wielu powodow...
Tak czy inaczej - zmniejszenie ostrosci selekcji nie jest
ani najwazniejszym, ani nawet bardzo waznym problemem
ludzkosci na dzien dzisiejszy...

pozdrawiam
Pawel Poreba

33. Data: 2003-12-15 18:14:54

Temat: Re: Wczesniak - brak pluc, nerek...
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Dec 2003, nonnocere wrote:

> Powtórzcie to samo paru moim znajomym wcześniakom, z kończą wyróżnieniem
> studia, robią doktoraty. Stańcie i powtórzcie im to wprost. Opowiedźcie
> im o naturalnej selekcji. Ich rodzice kiedyś usłyszeli, że ich dzieci

calkowicie sie z Toba zgadzam :) Podalem zreszta przyklad Sparty, w ktorej
niestety ich dobor naturalny nie wybral intelektualnej elity. Z tego
wzgledu o Sparcie wiadomo dzis niewiele i niewiele po nich zostalo

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

34. Data: 2003-12-15 20:55:55

Od: "woo-cash" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Poreba" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy jest sens mieszac sie w ten watek, w ktorym
> emocje mieszaja sie z ignorancja i powierzchownymi sloganami...

Warto, Pawle, warto. Warto, ponieważ już zacząłem przez chwilę powątpiewać,
czy jako wcześniak w ogóle powinienem żyć. Czy nie lepiej byłoby dla
ludzkości, dla gatunku, abym nie przeżył. Pomyślełem już przez chwilę, że
może racja jednak leży po stronie selekcji naturalnej.
Uspokoiłeś mnie swoim wywodem, iż selekcja naturalna w niewielkim tylko
stopniu może mieć pozytywny wpływ na poprawę jakości materiału genetycznego
ludzkości. Przytoczyłeś racjonalne argumenty, a nie tylko emocjonalne.
Cieszę się, iż mam prawo do życia.

Pozdrawiam,
26-letni wcześniak Woo.

-------------
- Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
-------------
http://woo.prv.pl
Rowerowe forum: http://forum.woo.prv.pl

35. Data: 2003-12-15 22:38:26

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieję, że medycyna będzie się nadal rozwijała - w dobrym kierunku -
> znajdzie lekarstwa na te wszystkie wstrętne choroby.

jak znam zycie i historie na 10 pokonanych chorob pojawia sie 10 nastepnych
duzo gorszych do pokonania.

36. Data: 2003-12-18 12:49:33

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> napisał w
wiadomości news:brfdqq$cdf$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
jednostek
> slabych jest pozbawione wszelkiej logiki. Poczytaj sobie o tym jak
slabnie
> nasza pula genetyczna i na dluzsza mete chcac sie utrzymac ludzkosc
powinna
> postawic spartanskie warunki przy doborze nastepnych pokolen.
> Za kilkadziesiat lat jak nic nie zrobimy zaleja nas tabuny ludzi na
wozkach,
> z dziurawymi sercami i z wadami oczu -10D. Za zycie w takim
spoleczenstwie
> cherlakow i slepcow badz co badz niby umiejacych kochac dziekuje

Wiesz co gościu, ja mam prawie -10D, skończone 3 fakultety, robię
doktorat, pracuję, płacę podatki, mam dziecko, męża. Nie wydaje mi się
żeby z mojego powodu cierpiała cywilizacja i żeby ktokolwiek musiał mnie
utrzymywać. Nie uważam się za ŚLEPCA. I powtórzę za moim przedmówcą"
Wolę aby ludzie byli słabi ale zdolni do miłości, niż aby ludzkość
stanowiła banda zdrowych, silnych, bezmózgich istot, takich jak Ty"

Pozdrawiam
Didlo

37. Data: 2003-12-18 13:01:29

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brs7on$crj$...@k...task.gda.pl,
Didlo <d...@n...gazeta.pl>:

> Wiesz co gościu, ja mam prawie -10D, skończone 3 fakultety, robię
> doktorat

Normalka, krotkowzrocznosc pozytywnie i dosc mocno koreluje z wyksztalceniem
:)

--
Robert (-9D, 2 fakultety, sleczacy nad hab.)

38. Data: 2003-12-27 00:09:43

Temat: Odp: Odp: Wczesniak - brak pluc, nerek...
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczesniak wczesniakowi nierówny. Co innego 36 tyg a co innego 25 tyg.
Kiedys nasz TV pokazywała film o takich dzieciach i walce lekarzy o ich
przezycie. Pokazywano dzieci, ktore uratowano, zdrowe, osiagajace swietne
wyniki w szkole. Pokazano rodzicow szczesliwych ze wszystko skonczylo sie
dobrze. Na koniec wypowiadali sie lekarze-neonatolodzy ratujacy zycie takich
wczesniakow. Z wielkim entuzjazmem opowiadali o swojej pracy i jak udaje im
sie pomoc. na koniec zapytano ich czy wlasnego 25tyg wczesniaka tez by
ratowali. Odpowiadali kategorycznie, ze niebo przeciez wiadomo, ze znaczna
wiekszosc nawet jak przezyje ma ciezkie uszkodzenia skazujace je na
wegetacje.

Piotr Maksymowicz

39. Data: 2003-12-30 19:20:11

Temat: Odp: Wczesniak - brak pluc, nerek...
Od: "wit" <w...@w...wi> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.50.0312151913360.5137-100000@doro
ta.am.torun.pl...

> [...]
> niestety ich dobor naturalny nie wybral intelektualnej elity. Z tego
> wzgledu o Sparcie wiadomo dzis niewiele i niewiele po nich zostalo

Leukopenia i granulocytopenia
Fibroadenoma i torbiel w piersiach !!!
Szczepienie przeciw żółtaczce i grypie
Ciągła miesiączka