Re: Wczorajsze pączki/bread pudding

1. Data: 2006-12-15 16:59:52

Temat: Re: Wczorajsze pączki/bread pudding
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena (gsk) wrote:

> Wczoraj mnie natchnęło i zrobiłam pączki[...]Co można z
> tego zrobić? może jakieś ciasto z pokrojonych pączków i czegoś tam
> jeszcze? Macie jakieś pomysły?
> Pozdrawiam
> Teli.

Mozesz zrobic bread pudding:
czerstwe ciasto kroi sie w kostke i umieszcza w zaroodpornym naczyniu.
Zalewa sie mieszanka smietanki i jajek, mniej wiecej 4 jaja na 1
szklanke. Gdy wszystko wsiaknie w suche ciasto, polewa sie wierzch
odrobina stopionego masla i do goracego piekarnika, az sie upiecze, a
calosc spuchnie i bedzie przybrazwiona.

Podaje sie gorace kwadraty polane sosem rumowym albo karmelowym.
Sos karmelowy: roztopic pol szklanki cukru na patelni az bedzie
jasnozloty, dodac pol kostki masla i pol szklanki wody, polaczyc i juz.
Mozna dodac smaku rumowego, lub kilka lyzek prawdziwego rumu zamiast
wody. Albo dla dzieci smak waniliowy, czy zamiast wody sok z pomaranczy.

tu mozna zobaczyc zdjecie takiego deseru:
http://images.google.com/images?hl=en&q=bread+puddin
g&btnG=Search+Images

Magdalena Bassett

2. Data: 2006-12-15 21:01:26

Temat: Re: Wczorajsze pIczki/bread pudding
Od: KsiŤýniczka Telimena (gsk) <c...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> tu mozna zobaczyc zdjecie takiego deseru:
> http://images.google.com/images?hl=en&q=bread+puddin
g&btnG=Search+Images

ZdjŤcie takie sobie, ale przepis chyba dobry. Spr—bujŤ.
Pozdrawiam
Teli.

3. Data: 2006-12-16 01:26:44

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

KsiŤýniczka Telimena (gsk) wrote:

g&btnG=Search+Images

> ZdjŤcie takie sobie, ale przepis chyba dobry. Spr—bujŤ.
> Pozdrawiam
> Teli.

Zdjecia podalam tylko dla przykladu, zeby wyrazniej bylo widac, jak sie
podaje.

Jesli chodzi o stare paczki, to mozna je rowniez pokroic w kostke,
wysuszyc, zmielic i zrobic szarlotke sypana. Chcesz przepis?

MB

4. Data: 2006-12-16 08:50:51

Od: ksiŤýniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisa¸ w
wiadomoćci news:12o6iqnecss1979@corp.supernews.com...

> Jesli chodzi o stare paczki, to mozna je rowniez pokroic w kostke,
> wysuszyc, zmielic i zrobic szarlotke sypana. Chcesz przepis?

Bardzo chŤtnie, bo moje pˆczki juý sˆ przedwczorajsze :)
Pozdrawiam
Teli.

5. Data: 2006-12-17 00:10:53

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiadomoćci news:12o6iqnecss1979@corp.supernews.com...

> Bardzo chŤtnie, bo moje pˆczki juý sˆ przedwczorajsze :)

Szarlotka Sypana
250 ml zmielonego, suchego slodkiego ciasta lub skruszonych herbatnikow
250 ml maki pszennej
200 ml cukru
1.5 lyzeczki polskiego/2 lyzeczki amerykanskiego proszku do pieczenia
Starta skorka z jednej cytryny
sok z jednej cytryny
75 g masla
1750 g soczystych jablek przed obraniem i wydrazeniem

Ja nie lubie cynamonu, wiec dodaje cytryne, ale ci, ktorzy cynamon
lubia, moga dodac go do jablek czy ciasta zamiast cytryny.

Maslo wlozyc do zamrazalnika na 20 minut albo dluzej. Rozgrzac piec do
180C/360F. Skorke zetrzec, sok wycisnac z cytryny. W naczyniu polaczyc
make, kruszona slodka bulke czy herbatniki, cukier, proszek i skorke
cytrynowa, dobrze wymieszac, podzielic na 2 rowne czesci.
Jablka obrac, wyciac srodki, zetrzec na tarce, wymieszc z sokiem cytrynowym.
W malej tortownicy (moja ma 22 cm srednicy)wysypac na dno polowe suchej
mieszanki i wyrownac. Na to wylozyc jablka i caly sok i rowno uklepac.
Na to wysypac rowno reszte suchej mieszanki i zetrzec maslo w cienkie
listki, rowno ukladajac na powierzchni az cala bedzie zakryta. Piec
okolo godziny, az wierzch bedzie ciemnozloty.

Ciasto jest dobre samo lub z bita smietana czy lodami. Koniecznie
podawac cieple prosto z pieca, albo odgrzane przez 12 sekund w mikrofali.
Magdalena Bassett

6. Data: 2006-12-17 10:57:45

Od: ksiŤýniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisa¸ w
wiadomoćci news:12o92ogc89oaa41@corp.supernews.com...
> Ciasto jest dobre samo lub z bita smietana czy lodami. Koniecznie podawac
> cieple prosto z pieca, albo odgrzane przez 12 sekund w mikrofali.
> Magdalena Bassett

DziŤkujŤ, jutro upiekŤ - bo dzisiaj muszŤ upiec pierniki, a poza tym nie mam
kwaćnychh jakb¸ek :(

Pozdrawiam
Teli.

7. Data: 2006-12-17 16:19:39

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wiadomoćci news:12o92ogc89oaa41@corp.supernews.com...

> DziŤkujŤ, jutro upiekŤ - bo dzisiaj muszŤ upiec pierniki, a poza tym nie

Mozna tez z slodkimi, lae dodaj soku z cytryny troche wiecej, zeby nie
byly mdle.
MB

8. Data: 2006-12-17 17:36:35

Od: ksiŤýniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisa¸ w
wiadomoćci news:12oargur8oge8b9@corp.supernews.com...

> Mozna tez z slodkimi, lae dodaj soku z cytryny troche wiecej, zeby nie
> byly mdle.

Ale s¸odkie siŤ tak rozpadajˆ, a kwaćne sˆ zazwyczaj twardsze. KupiŤ jutro,
dzisiaj i tak juý nie dam rady upiec.
Pozdrawiam
Teli.

GDZIE MOJE DZIECKO?
Badziewne rękawy do pieczenia
czy na rynku jest miejsce innych przypraw
rolada z sera żółtego
NO PROSZE!!! SMIALO!!!