Re: Wędzenie

From: Lebowski <lebowski@*****.net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wędzenie
Date: Mon, 28 Nov 2011 10:04:29 +0100

W dniu 2011-11-28 09:31, było cicho i spokojnie, aż tu wolim jak pierdolnie:

> Ja gdzieś czytałem, że niektórzy peklują i po 3 tygodnie...

No pewnie mozna, ale przy nizszych stezeniach peklu i zawsze jest
ryzyko, ze mieso zacznie sie psuc.

> A to kilkugodzinne suszenie to przy otwartej wędzarni, czy w gęstym
> dymie? Bo chyba jak wędzarnia jest zamknięta, to w środku jest trochę
> wilgotno?

Nigdy nie spotkalem sie z suszeniem przy otwartej wedzarni.
Zawsze beczke przykrywalismy gestymi, mokrymi materialem z plotna lub
bawelny, kilkuwarstwowym - zadnych syntetykow.
Drewno tez najlepiej jak jest mokre.
Teperature kontroluje sie wlasnie woda, skrapiajac drewno.
Wten sposob wyciaga sie z niego jak najwiecej dymu ograniczajac
jednoczesnie szkodliwe dioksyny.

> Wypróbuję, mam trochę jałowca na ogródku :)

My wlasnie po to uprawialismy jalowiec.
Tylko trzeba go z czuciem - nie za duzo.