Wegetariańska książka kucharska

1. Data: 2004-06-04 18:28:06

Temat: Wegetariańska książka kucharska
Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Czy ktoś może polecić jakąś książkę kucharską z przepisami wegetariańskimi,
najlepiej internetową? Dodam, że chodzi mi o przepisy wegetariańskie a nie
laktoowowegetariańskie i trochę mnie drażni takie "oszukiwanie klienta" gdy
pod dziesiątym przepisem stoi "weź mleko" czy "weź jajko" :-)

Pozdrawiam
Adrian

1. Data: 2004-06-04 18:44:49

Temat: Re: Wegetariańska książka kucharska
Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adrian" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
gdy
> pod dziesiątym przepisem stoi "weź mleko" czy "weź jajko" :-)

Może ta Cię usatysfakcjonuje:
http://puszkkka.spinacz.pl/
pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-06-04 20:28:43

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adrian wrote:
> [...]
> laktoowowegetariańskie i trochę mnie drażni takie "oszukiwanie klienta" gdy
> pod dziesiątym przepisem stoi "weź mleko" czy "weź jajko" :-)

khem khem.... ale wegetarianizm to ogolna nazwa dla diet bezmiesnej, w
szczegolnosci lakto-owo-wegetarianskiej. w dodatku te dwie nazwy czasem sa
uzywane zamiennie i wegetarianizm wystepuje nieraz w znaczeniu wlasnie
lakto-owo-wegetarianizmu... :) ty po prostu szukasz przepisow weganskich -
czyli bez miesa i bez nabialu i bez miodu, czyli bez jakichkolwiek
produktow pochodzenia wege.

tez mam nadzieje ze http://puszkkka.spinacz.pl cie usatysfakcjonuje :)

pozdr.
pat - weganka :)
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-06-04 20:29:50

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja wrote:
> [...]
> lakto-owo-wegetarianizmu... :) ty po prostu szukasz przepisow weganskich -
> czyli bez miesa i bez nabialu i bez miodu, czyli bez jakichkolwiek

o rety, zem sie wymadrzyla z rozpedu ;)
oczywiscie mialo byc: "czyli bez jakichkolwiek produktow pochodzenia
zwierzecego" :)

pat

1. Data: 2004-06-04 20:54:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c9qf0f$ja4$1@atlantis.news.tpi.pl> Adrian wrote:
> [...]
> wegetariańskie a nie laktoowowegetariańskie i trochę mnie drażni takie
> "oszukiwanie klienta" gdy pod dziesiątym przepisem stoi "weź mleko"

Polecam "Jarską kuchnię witaminową, czyli jak się odżywiać należy" z
cyklu "Przez kuchnię do odrodzenia" Janiny Breyerowey, wyd. "Hygjena
życia", Kraków b.d.

Władysław

--
Conscia mens recti famae mendacia risit
Ovid

1. Data: 2004-06-05 04:12:20

Od: "Pepek" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli bez jakichkolwiek

> o rety, zem sie wymadrzyla z rozpedu ;)
> oczywiscie mialo byc: "czyli bez jakichkolwiek produktow pochodzenia
> zwierzecego" :)

A już myślałem, że masz kontakt z cywilizacją z Wegi i wiesz co oni tam mają
w menu :)

---

1. Data: 2004-06-05 07:00:14

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> .... ale wegetarianizm to ogolna nazwa dla diet bezmiesnej,

Przede wszyskim wegetarianizm, to nie dieta, ale ideologia, w której
dieta bezmięsna jest jednym z elementów, z tej właśnie ideologi
wynikających.

Dieta bezmięsna bez idologii, to dieta jarska.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-06-05 09:07:22

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

> Przede wszyskim wegetarianizm, to nie dieta, ale ideologia, w której
> dieta bezmięsna jest jednym z elementów, z tej właśnie ideologi
> wynikających.
>
> Dieta bezmięsna bez idologii, to dieta jarska.

Nie, słowo jarosz to po prostu _polskie_ słowo określające osobę nie
jadającą mięsa.
Wegetarianin to po prostu wyraz obcy, spolszczony i z jakichś względów
częściej używany, ale znaczy dokładnie to samo.

Jarosz = wegetarianin.

Nie ma osobnych określeń na osoby nie jadające mięsa z różnych powodów, są
tylko rozróżnienia określające kto co jada oprócz roślin
(laktoowowegetarianie, laktowegetarianie, owowegetarianie, weganie) może
właśnie ze względu na te, gotowe już nazwy przyjęło się określenie
"wegetarianin" jako częstsze i dominujące.
Sowa

1. Data: 2004-06-05 10:44:34

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właśnie ze względu na te, gotowe już nazwy przyjęło się określenie
> "wegetarianin" jako częstsze i dominujące.

Czy vegetable to nie znaczy przypadkiem "warzywo"?
Czyli wegetarianizm to nawet u Angoli odżywianie się pokarmem roślinnym, a
nie zwierzęcym.
Więc ktoś kto nie je np. tylko mięsa ssaków to nie będzie żaden
laktoowofiszoptakowegetarianin tylko po prostu ktoś kto je wszystko z
wyjątkiem ....
A ktoś kto w ogóle nie je mięsa (także rybiego!) ale je inne pokarmy
pochodzenia zwierzęcego to może... niekarniworianin ???

Pozdrawiam
Adrian

1. Data: 2004-06-05 11:09:41

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc ktoś kto nie je np. tylko mięsa ssaków to nie będzie żaden
> laktoowofiszoptakowegetarianin tylko po prostu ktoś kto je wszystko z
> wyjątkiem ....

Tak. To będzie człowiek, który na widok wieprzwiny na talerzu, powie:
"przepraszam bardzo, ale proszę mi podać cos innego, bo nie jadam
wieprzowiny - może być tuńczyk z warzywami". :-)

> A ktoś kto w ogóle nie je mięsa (także rybiego!) ale je inne pokarmy
> pochodzenia zwierzęcego to może... niekarniworianin ???

To będzie laktoowowegetarianinem jeśli je jaja i mleko,
laktowegetarianinem jeśli je mleko a nie jej jaj
owowegetarianinem jeśli je jaja a nie je mleka
ale nie będzie weganinem.

Po prostu - a polska języka wcale nie taka trudna być, trzeba tylko żądać
sobie trud zapamiętania 4 wyrazów i ich znaczenia.

Sowa

tajemnica chrupiących gofrów ?
przepis na salsę serową
Do belli o grzybach w Rzeszowie
CZy wszyscy już się najedli czy mój czytnik szwankuje ?
[jak?] żołądki w sosie musztardowo-koperkowym