Wezly chlonne

1. Data: 2003-03-23 19:20:49

Temat: Wezly chlonne
Od: "PiterX" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Od 3 lat mam powiekszone wezly chlonne, wlasciwe pojawialy sie one
sukcesywnie... sa niebolesne, twardawe, ruchliwe

Badania diagnostyczne:
Morfologia, mocz (b.z.)
OB - 5
RTG klatki piersiowej (b.z)
USG brzucha (b.z) - sledziona 11 cm
USG wezlow chlonnych - plaski wezel chlonny w okolicy lewej karkowej (10x3
mm), prawej nadobojczykowej (11x5), lewej pachowej (6x5)... wyczuwam ponadto
dwa podrzuchwowe i wczoraj wyczulem po lewej stronie szyji (wymiary podobne
do tego nad obojczykiem).
Toxoplazma IgG (-), IgM(-).
Od 2 tyg. wieczorami mam stany podgoraczkowe (do 37,8).
W rodzinie, w tym samym pokoleniu zdiagnozowano ziarnice zlosliwa.

O tym, ze powinnienem sie udac do specjalisty wiem doskonale, bo juz u niego
bylem i w czwartek mam kolejna wizyte, ale chcialbym sie dowiedziec co wy o
tym sadzicie... z gory dziekuje za odpowiedzi.

--
Pozdr.
PiterX

2. Data: 2003-03-23 19:47:01

Temat: Odp: Wezly chlonne
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PiterX <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5l1ee$d0n$...@k...task.gda.pl...

> [...]
> bylem i w czwartek mam kolejna wizyte, ale chcialbym sie dowiedziec co wy
> tym sadzicie... z gory dziekuje za odpowiedzi.

A masz jakies dodatkowe objawy? Pocisz sie w nocy, schudles ostatnio?
Odczuwasz swiad skory?
Nawiasem: na pewno wizyta u specjalisty jest najlepszym rozwiazaniem i to
jego nalezy spytac, co o tym mysli. Na grupie dyskusyjnej nigdy nie wiesz,
kto Ci odpowie, a i odpowiedzi sa, hm, niezbyt wiazace. IMHO nalezaloby
zrobic badanie hist-pat z jednego z powiekszonych wezlow - ale o tym
zadecyduje specjalista, ktorym ja nie jestem. Przed wynikiem hist-pat trudno
cokolwiek powiedziec.

pzdr
W.

3. Data: 2003-03-23 20:57:42

Temat: Re: Wezly chlonne
Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobic badanie hist-pat z jednego z powiekszonych wezlow - ale o tym
> zadecyduje specjalista, ktorym ja nie jestem. Przed wynikiem hist-pat

Witam - zgadzam sie z szanownym przedmowca!
Biopsja wezla chlonnego da najlepsza odpowiedz.
Pozdrawiam - Amalein

4. Data: 2003-03-23 22:37:57

Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> napisał w wiadomości

> A masz jakies dodatkowe objawy? Pocisz sie w nocy, schudles ostatnio?
> Odczuwasz swiad skory?

Swad skory???
Jakiej choroby jest to objaw oprocz typowo dermatologicznych chorobsk?
Pytam bo od ponad polowy roku drapie sie okrutnie,dermatolog i alegrolog nie
wie dlaczego,zaznaczam ze dbam o higienie :-))

Magda

5. Data: 2003-03-24 01:14:05

Temat: Re: Wezly chlonne-swiad skory
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Mar 2003 23:37:57 +0100, "Mrowka" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
>Pytam bo od ponad polowy roku drapie sie okrutnie,dermatolog i alegrolog nie
>wie dlaczego,zaznaczam ze dbam o higienie :-))

Och jest takich schorzen sporo. Ze wymienie na przyklad schorzenia
watroby (kilka).

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2003-03-24 07:19:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Mar 2003, Amalein wrote:

> Biopsja wezla chlonnego da najlepsza odpowiedz.

biopsja przypuszczam moze niczego nie wyjasnic,
trzeba zrobic tak jak wlasnie radzil przedmowca
czyli pobrac wezel w calosci. Biopsja nadaje
sie tylko w celu szukania przerzutow - mamy
guz pierwotny i powiekszony wezel i chcemy
stwierdzic czy w tym wezle sa komorki neo.
Biopsja nie rozpozna np. chloniaka Hodgkina
albo gruzlicy lub sarkoidozy

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2003-03-24 07:21:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Mar 2003, Mrowka wrote:

> Swad skory???
> Jakiej choroby jest to objaw oprocz typowo dermatologicznych chorobsk?

podobno jest to w chloniakach Hodgkina ale miejmy nadzieje, ze
jednak nie jest to ta choroba, zreszta malo prawdopodobne, ze bez
leczenia udaloby Ci sie z nia przezyc po roku. Niemniej trzeba
to sprawdzic. Przyczyn powiekszenia wezlow chlonnych jest tak
wiele, ze proba znalezienia rozpozania bez badania jest czysta,
akademicka speklulacja

P.

8. Data: 2003-03-24 19:14:29

Od: "PiterX" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal
> [...]
> guz pierwotny i powiekszony wezel i chcemy
> stwierdzic czy w tym wezle sa komorki neo.
> Biopsja nie rozpozna np. chloniaka Hodgkina

Witam....
Glownie o to mi chodzilo, gdyz mam w najblizszym czasie udac sie na biopsje
i jestem ciekaw jak to wyglada, czy mozna za jej pomoca poprawnie
zdiagnozowac moje schorzenie. Bo przeciez biopsje bede mial z tylko jednego
z 'guzkow' a mam ich kilka i to w roznych miejscach... Czy takie badanie
calkowicie wykluczy cos powaznego? Chyba nie kazdy z tych guzkow musi miec
takie same 'podloze'... zreszta nie wiem, lekarzem nie jestem, ale tak mi
sie wydaje i dlatego mam pewne watpliwosci czy aby nie lepszym rozwiazaniem
byloby zastanowienie sie nad pobraniem calego wezla... nie wiem. I jeszcze
jedno, mialem pobierana krew, wczesniej nie spotkalem sie z takim nazwami,
jak sie nie myle jedno z nich nazywa sie CMV a drugie to proba albo odczyn
(jakas tam), zwiazane sa one z moimi wezlami. Jesli ktos kojarzy to bylbym
wdzieczny gdyby wyjasnil mi co to za badania. Z gory dziekuje.

Pozdrawiam
PiterX

9. Data: 2003-03-24 19:19:41

Od: "PiterX" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> napisał
> A masz jakies dodatkowe objawy? Pocisz sie w nocy, schudles ostatnio?
> Odczuwasz swiad skory?

Po za stanami podgoraczkowymi nie mam zadnych objawow. Ostatnio nie
schudlem, moja waga utrzymuje sie na stalym poziomie... ale ok. 1 rok temu
zaczalem dosc szybko chudnac i w przeciagu 5-6 mc stracilem ponad 12 kg, a
teraz od pol roku jest spokoj...

--
Pozdr.
PiterX

10. Data: 2003-03-24 21:17:49

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Mar 2003, PiterX wrote:

> Glownie o to mi chodzilo, gdyz mam w najblizszym czasie udac sie na biopsje
> i jestem ciekaw jak to wyglada, czy mozna za jej pomoca poprawnie

sprawa ma sie tak. Biopsja moze nie zawsze daje odpowiedz ale jest
bardzo malo inwazyjnym badaniem w porownaniu z pobraniem calego wezla
innymi slowy latwiej i znosniej dla chorego jest najpierw ukluc
wezel cienka igla i sprobowac postawic rozpoznanie na tej podstawie
niz pobierac caly wezel do badania i zreszta czekac znacznie dluzej
na przygotowanie i wybarwienie preparatu. Stad czesto postepuje sie
tak, ze robi sie biopsje i w zaleznosci czy wyjasnia (jest konkluzywna)
czy nie albo stawia sie rozpoznanie na podstawie biopsji albo
podejmuje sie decyzje o pobraniu wezla w calosci tym bardziej
ze wybarwianie bioptatu jest stosunkowo proste i patolog moze
udzielic odpowiedzi spod mikroskopu prawie natychmiast.

> zdiagnozowac moje schorzenie. Bo przeciez biopsje bede mial z tylko jednego
> z 'guzkow' a mam ich kilka i to w roznych miejscach... Czy takie badanie
> calkowicie wykluczy cos powaznego?

nie, ale moze potwierdzic jakies rozpoznanie - z biopsji ropoznania stawia
sie na postawie potwierdzania a nie wykluczenia. Jesli w bioptacie nic
sie nie znajdzie trzeba bedzie albo powtarzac biopsje albo pobrac caly
wezel poniewaz brak zmian patologicznych w bioptacie nie wyklucza,
ze ich nie ma.

> jedno, mialem pobierana krew, wczesniej nie spotkalem sie z takim nazwami,
> jak sie nie myle jedno z nich nazywa sie CMV

cytomegalowirus - mozliwa przyczyna a w krwi moga szukac takze cech
charakterystycznych dla mononukleozy - wowczas jesli uzyska sie takie
potwierdzenie a przebieg choroby bedzie odpowiadal rozpoznaniu uzyskanemu
z krwi ropoznanie bedzie mozna postawic bez pobierania wezlow

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz