Re: Wiara

1. Data: 2009-06-11 23:58:33

Temat: Re: Wiara
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał:

> Wiara. Istota człowieczeństwa. Coś, co wydaje się irracjonalne
> w świetle faktów, a co wyróżnia ludzi - wiedza/wiara w fakty
> abstrakcyjne.

Skoro mamy w mózgu "ośrodek przeżyć religijnych"... Tak sobie myślę,
że może to rodzaj "uzbrojenia" - taki dodatkowy ficzer w rozwiniętym
mózgu - aby nie zwariować z przerażenia złożonością tego świata i
trochę go oswoić (pierwsi bogowie mieli przecież ludzkie cechy) ;) Im
bardziej jest dostępny poznaniu umysłem, tym mniej kuszące
pozazmysłowe "wyjaśnienia".

--
Pozdrawiam - Aicha

2. Data: 2009-06-12 00:06:47

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha"

> Skoro mamy w mózgu "ośrodek przeżyć religijnych"... Tak sobie
> myślę, że może to rodzaj "uzbrojenia"

albo inaczej bezpiecznika :)

3. Data: 2009-06-13 12:20:11

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał:

> Nie powinienem Ciebie kopać, choć mógłbym
> nie będę kopać. :)

www.racjonalista.pl/pdf.php/s,1955
http://www.vismaya-maitreya.pl/zmiany_w_dna_bog_i_mo
zg_-_ostatnie_tango.html
(to oczywiście jako naświetlenie, a nie propozycja drogi duchowej;))
był jeszcze jakiś fragment z Dawkinsa, ale mi się nie otwierało i nie
mogę tego teraz znaleźć.

> W pierwszej wersji tak sobie pomyślałem, odpowiem "na głupa",
> zaryzykuję. W drugiej wersji pomyślałem - "przy okazji dokopię
> wynalzcy pojęcia". Okazało się, że nie mam komu dokopywać.

http://presscafe.eu/index.php?option=com_content&vie
w=article&id=70:bog-ukryty-w-umyle-neuroteologia-a-t
eologia-
komunikacji&catid=52:media-i-religia&Itemid=140

> Wracając więć do tematu - "ośrodek przeżyć religijnych" to jakaś
> pomyłka pojęciowa. :)

No dobra, "boski moduł". Lepiej? :>

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2009-06-13 12:22:38

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha"

http://presscafe.eu/index.php?option=com_content&vie
w=article&id=70:bog-ukryty-w-umyle-neuroteologia-a-t
eologia-
> komunikacji&catid=52:media-i-religia&Itemid=140

to jest całość linka - nada skleić :)

5. Data: 2009-06-13 12:49:47

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha"

A w ogóle to:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=neuroteologia&lr
=&aq=0&oq=neuroteo

I nie rozumiem za co i dlaczego miałbyś mnie kopać. Zresztą... może
jednak spróbuj, to zrozumiem :P

--
Pozdrawiam - Aicha

6. Data: 2009-06-13 12:53:41

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:
> "Aicha"
>
> http://presscafe.eu/index.php?option=com_content&vie
w=article&id=70:bog-ukryty-w-umyle-neuroteologia-a-t
eologia-

> to jest całość linka - nada skleić :)

a nie nada skrócić?
tinyurl.com

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

http://twitter.com/trenR

7. Data: 2009-06-13 13:22:45

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" napisał:

> a nie nada skrócić?

http://je.pl/w67y
:]

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2009-06-14 15:59:03

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał:

> Nie wa więc "ośrodka przeżyć religijnych",

Rozumiem, że wymyslanie własnej terminologii jest zabronione? :P
Czytałam o tym po raz pierwszy w Przekroju dawno temu i nie
pamiętam/nie wiem czy bym znalazła tamten tekst.

> O ile sobie przypominam ten sam mechanizm odpowiada za sny.
> Czy sny są doświadczeniem religijnym? ;>

Heh, miewam deja vu i sny prorocze, więc poniekąd tak :>

--
Pozdrawiam - Aicha

9. Data: 2009-06-16 22:37:49

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej, Debilu!
Googla ci ukradli, czy cuś? ;)

Nie przejmuj się. :)
Kliknij po prostu w ten link:
http://www.racjonalista.pl/pdf.php/s,1955

PS: tylko zlituj się i nie dziękuj przypadkiem. ;)

--
CB

"Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał(-a)
w wiadomości news:h1963j$r02$1@nemesis.news.neostrada.pl:

10. Data: 2009-06-16 23:14:04

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał:

> Nie, pod warunkiem że zaznaczysz, że :

Hint: cudzysłów.

--
Pozdrawiam - Aicha

Re: Wiara
Stanisław Aronson, polski Żyd walczący w AK
problem alkoholizmu
Z PSPolityka
WYBORY POBORY