Re: Wiara i rodzina

1. Data: 2010-04-14 22:18:52

Temat: Re: Wiara i rodzina
Od: Magdulińska <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-14 23:51, Ender pisze:
> W tym wątku chciałbym poruszyć wpływ wiary na rozwój i przyszłość lub
> też przyszłość i rozwój rodziny.
> IMO jak bardzo rodzice są wątpiący, to dzieci muszą ocierać się w swoim
> dorastaniu o wiarę, musi być ta Bozia, Jezusek, Mikołaj i Święta,
> ponieważ inaczej pustka bez nich doprowadzi do rozpadu rodziny,
> a już raczej na pewno w następnym pokoleniu.
> Moi rodzice znali się z małżeństwem zadeklarowanych ateistów,
> co nawet dzieci nie ochrzcili.
> Ich rodzina i losy ich dzieci były bardzo podobne do moich znajomych,
> których znam osobiście, dość dobrze.
> [...]

Coś w tym jest, co napisałeś. Oczywiście, że wiara jest najważniejsza.
Wcześniej, czy później jej brak daje znać o sobie.

Idealne małżeństwo według Polaków: ślub kościelny i dwójka dzieci.

*Rodzina i małżeństwo to dla młodych Polaków wciąż jedne z
najważniejszych wartości w życiu. *

Z sondażu, przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie
"Rzeczpospolitej", wynika, że *78 proc. osób w wieku 18-26 lat uważa, że
w obecnym, nowoczesnym świecie małżeństwo ma i będzie mieć duże
znaczenie*. Tylko 20 proc. twierdzi, że małżeństwo jest przestarzałą
instytucją. Zdania na ten temat nie ma 2 proc. objętych sondażem osób.

Co ciekawe, *takie poglądy wśród młodych Polaków utrzymują się od wielu
lat*. Podobne wyniki przedstawił w opublikowanej w 2009 roku pracy
"Wyobrażenia młodzieży o małżeństwie i rodzinie" o. prof. Leon
Dyczewski, socjolog z KUL, w której zebrane były wyniki ankiet
przeprowadzonych na przełomie lat 2004/2005.

Cytowani przez "Rz" psychologowie i socjolodzy potwierdzają, że
małżeństwo i rodzina to wciąż, najważniejsze po zdrowiu, wartości
gwarantujące udane życie i jego stabilność.

*Pod pojęciem "rodzina" 98 proc. respondentów rozumie małżonków z
przynajmniej jednym dzieckiem.* Zdecydowana większość, bo 80 proc., chce
mieć dzieci. Najlepiej dwoje.

Chociaż 82 proc. ankietowanych uważa, że ślub kościelny jest potrzebny i
ważniejszy od cywilnego, aż 94 proc. akceptuje rozwody (76 proc. raczej
akceptuje a 18 proc. zdecydowanie je akceptuje).

Badanie przeprowadzone było w dniach 4-8 marca 2010 roku na próbie 181
osób w wieku 18-26 lat.

Źródło:
http://www.gadu-gadu.pl/5454395269436145602/idealne-
malzenstwo-wedlug-polakow