Wiąz.

1. Data: 2002-05-17 09:14:35

Temat: Wiąz.
Od: "Ender" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie jest najlepsze miejsce do posadzenia wiąza (odm. Wredei)?

Pozdrawiam Andrzej

2. Data: 2002-05-17 10:15:23

Temat: Odp: Wiąz.
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jakie jest najlepsze miejsce do posadzenia wiąza (odm. Wredei)?

Własny ogród? :-D

Pozdrawiam, Basia.
P.S. Może precyzyjniej sformułujesz pytanie?

3. Data: 2002-05-17 11:30:24

Temat: Re: Wiąz.
Od: "Ender" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako początkujący zadaje niezbyt precyzyjne pytania, ale się . Zacznę
od tego, że kupiłem wiąza Wredei ma piękne żółte liści i nie wiem czy
potrzebuje miejsca słonecznego, czy tez może rosnąc w zacienionej części
ogrodu-ta część ma tochę mokrą i niezbyt przepuszczalną glebe i do tego
zasadową. Nie wiem co wiecej dodać?

begin 666 read.gif
M1TE&.#EA$P`8`/<```````#_`)12`,;&QO__`/_____________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M___________________________________________________
_________
M_____________________R'Y! $```$`+ `````3`!@```B0``,('!@`@$&#
M!!,.-$B@84.$"@4"<$CQ8<2)%2L"4(@QH\.-!#LR?"@RY$>1)1=
ZS A28L>5
M$ L.&#!2(X"9&P_.I'E0)\Z#`@08W#GQYL^@!H,BO:DSJ5*G2H4^C;
J4JE2D
M5J%.Q4I5*]>K4;V"!9"5;->M8<V&1?NTH-JQ:4.:53NW94*@2^U
&=*EW8$ `
"`#L`
`
end

4. Data: 2002-05-17 11:36:47

Od: "Ender" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacznę od tego, że kupiłem wiąza Wredei i nie wiem czy potrzebuje miejsca
słonecznego, czy tez może rosnąc w zacienionej części ogrodu-ta część ma
tochę mokrą i niezbyt przepuszczalną glebe i do tego zasadową. (Nie wiem co
wiecej dodać.)

Andrzej

5. Data: 2002-05-17 13:10:49

Od: tomasz wos <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ender napisał:
> [...]
> tochę mokrą i niezbyt przepuszczalną glebe i do tego zasadową. (Nie wiem co

w zacienionej czesci wiązy rosną lepiej. tylko ta mała przepuszczalność.
powinien sobie dać radę... na zasadowej na 100% będzie rósł :)
Pozdrawiam
tomasiek

6. Data: 2002-05-17 13:20:00

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w zacienionej czesci wiązy rosną lepiej. tylko ta mała przepuszczalność.
> powinien sobie dać radę... na zasadowej na 100% będzie rósł :)
> Pozdrawiam
> tomasiek

Wiaz "Wredei" jest odmianą o złotych liściach i rosnąc w cieniu straci dużo
ze swej urody (zzielenieje)
Pozdr. Ewa

7. Data: 2002-05-17 13:35:04

Od: tomasz wos <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Nilsson napisał:

> Wiaz "Wredei" jest odmianą o złotych liściach i rosnąc w cieniu straci dużo
> ze swej urody (zzielenieje)
> Pozdr. Ewa

faktycznie - pokierowałem się tylko słowem wiąz - a odmiany nawet nie
zauważyłem....
czy zzielenieje - na pewno nie, ale wybarwienie będzie o wiele słabsze...
pozdr. tomasiek

8. Data: 2002-05-17 15:27:18

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w zacienionej czesci wiązy rosną lepiej. tylko ta mała przepuszczalność.
> powinien sobie dać radę... na zasadowej na 100% będzie rósł :)
> Pozdrawiam
> tomasiek

Czy można go formować , tak jak inne wiązy (np. wiąz polny)?. Przeczytałem ,
ze po wielu latach dorasta do 8-10 m wys. i 4-5 m szerokości. Też
przymierzam się, żeby go kupić, ale miejsce przeznaczone dla niego nie jest
zbyt duże.

Lech

9. Data: 2002-05-17 16:00:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze po wielu latach dorasta do 8-10 m wys. i 4-5 m szerokości. Też
> przymierzam się, żeby go kupić, ale miejsce przeznaczone dla niego nie

Tu znajdziesz to czego szukasz:
http://szkolkarstwo.rolnictwo.pl/artykul.php?np_id=1
&np_rok=1999&id=871
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

10. Data: 2002-05-17 17:49:56

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbyt duże.
>
> A sprawdziłeś moze po ilu latach osiąga tak imponującą wielkość? U mnie w
ogrodzie rośnie Wredei, podobno przywieziony z Niemiec i posadzony jakieś 30
lat temu. W tej chwili ma ok.3-4 m wysokości i ok. półtora metra szerokości.
Czyli - rosnie wolno. Może nie warto sie martwić na zapas?
Pozdrawiam, Ewa.

kolki drewniane
Doradźcie...
Energia za darmo!!!!
Pomóżcie, proszę , uratować rododendrona!!
Pila spalinowa