Wieki ciemne.

81. Data: 2018-08-15 14:03:59

Temat: Re: Wieki ciemne.
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-15 o 13:46, XL pisze:

> Tak, jak zdecydowali Brytyjczycy.

I teraz żałują, bo zmądrzeli.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

82. Data: 2018-08-15 14:35:57

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 11 sierpnia 2018 09:34:13 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
iej,728063073,p.html

> Mnie też wybrał.
> Kazdego wybrał.
>
> --
> XL

Stanisław Grochowiak
ŚWIĘTY SZYMON SŁUPNIK

Powołał go Pan
Na słup.
Na słupie miał dom
I grób.

A ludzie chłopaka na szafot przywiedli,
Unieśli mu głowę w muskularnej pętli.
Powołał go Pan
na stryk.

Powołał go Pan,
By trwał.
By śpiewał mu pieśń
i piał.

A ludzie dziewczynę wśród przekleństw gwałcili
I włosy jej ścięli, i ręce spalili.
Powołał ją Pan
na gnój.

Powołał go Pan
Na słup.
Na słupie miał dom
i grób

A ludzie mych wierszy słuchając powstają
I wilki wychodzą żerującą zgrają...
Powołał mnie Pan
Na bunt.

Ballada rycerska, 1956

83. Data: 2018-08-16 14:08:07

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.08.2018 o 14:35, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Powołał mnie Pan
> Na bunt.

Jak można być powołanym na bunt?

84. Data: 2018-08-16 14:10:03

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.08.2018 o 14:08, pinokio pisze:

> Jak można być powołanym na bunt?
Tak jak pisał Stanisław Jerzy Lec :
A może Bóg sobie mnie upatrzył na ateistę?

85. Data: 2018-08-17 00:15:31

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

iej,728063073,p.html

> Mnie też wybrał.
> Kazdego wybrał.

pewnie, ze uogolniajac w pewnym sensie tak.
pogadaj o tym z Bogiem.

jacek

86. Data: 2018-08-17 00:28:42

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 21:22:26 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Ja się nie zachwycam Gombrowiczem, tylko jego polszczyzną.
> Za jego pisarstwem nie przepadam.

polszczyzna byla tam, gdzie napisalem.
oczywiscie poczytam Gombrowicza, jednak malo prawdopodobne,
ze zmienie zdanie. ale byc moze skoryguje, jesli piszesz, co piszesz.

> Jednakże są one oparte na HISTORYCZNYCH faktach. Nie są wymyślonymi
> pierdołami, jak np. u Piekary czy Sapkowskiego.

naprawde ikselkus zwazaj, co piszesz; byc moze ty nie dostrzegasz
ich przeslania, ani ideii, ktore tam drzemia.
i sa, czestokroc, wszechobecne.
tylko czytajac malo zrozumiale lub uwaznie, pierdolkami mozna to i przedstawione
u nich postawy ludzkie, nazwac.

jacek

87. Data: 2018-08-17 01:08:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> ich przeslania, ani ideii, ktore tam drzemia

Idea i przesłanie, które tam dostrzegam, to sięgnięcie po kasę grupy ludzi,
którzy generalnie nie czytają niczego wartościowego, bo nie są w stanie
zrozumieć wartościowej literatury, gdyż ich wiedza tzw. ogolna jest zerowa
- ale przy tym mają ambicje BYĆ CZYTELNIKAMI.
Grupa ta otrzymuje więc do czytania produkt niewymagający żadnych zasobów
intelektu do jego zrozumienia i jest zadowolona. Zadowolony jest też autor,
bo kosi kasę i przy tym zero niebezpieczeństwa, że jakiś bardziej kumaty
czytelnik zarzuci ,,dziełu" np. błędy merytoryczne - bo tam po prostu NIE MA
merytorycznej zawartości. Niczego nie trzeba wcześniej wiedzieć ani nie ma
czego pamiętać po przeczytaniu, co w jakikolwiek sposób mogłoby zagęścić
dosyć rzadko utkany zapis treści poznawczych w mózgownicy ,,czytelnika"...
Wymyślone postacie, miejsca i wydarzenia oraz napuszone imiona i nazwy
własne - najcześciej nie mające odniesień ani w historii, ani w geografii,
biologii, chemii, fizyce itp. - nie zobowiązują do niczego. Można tu nawet,
łatając autorską fantazję, wpleść coś z autentycznych miejsc, nazw czy
wydarzeń - i powiązać to z zupełnymi bzdurami. ,,Czytelnik" i tak nie będzie
zbulwersowany. Musiałby wcześniej coś wiedzieć ?

--
XL

88. Data: 2018-08-17 04:00:35

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Polacy)

> Nie.

sorki, nie wiem czego te twoje "nie" dotyczy, wiec trudno mi na to odpowiadac.

> Proste? Tylko dla BAAAARDZO prostych ludzi :->

jestem bardzo prostym czlowiekiem; dyshonor to jakis, czy cos?

> Szansa szansą - ale to nie dzieje sie na zasadzie zwolnienia od
> konsekwencji popełnionego zła!

przeciez nie o to; jesli zlo popelnilas/popelnilem to wiadomo, ze trzeba naprawic.
ikselkus, chyba jakas niemota w dyskusje sie wdarla; przeciez wiadomym jest,
ze w miare przyzwoity czlowiek moze skrzywdzic co najwyzej swoja zone,
bo ja najbardziej posrod ludzi kocha, ale osob mu "obcych" z rozmyslem nie skrzywdzi.
wiem, ze dziwne, ale tez wiem, ze tak jest.

> To niby oczywistość, ale np. faszystowskie ,,prawo" też doskonale służyło
> ,,narodowi niemieckiemu". Naprawdę służyło! Trzeba o tym pamiętać.

nie o tym mowa i dobrze o tym wiesz.
przeciez wiadomo, ze sa tez wyznaczniki ogolniejsze, ktore nie pozwalaja,
aby jeden narod krzywdzil inny; mam na uwadze te samo prawo, o ktorym mowilem.

> Dlatego powinniśmy wyjść z Unii - bo jej ,,prawo" nie służy polskiemu
> narodowi.

dlatego powinnismy odegnac zwykle swinie od unijnego koryta. tak uwazam.

pozdrawiam,
jacek

89. Data: 2018-08-23 02:03:48

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 01:09:00 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> [...]
> zrozumieć wartościowej literatury, gdyż ich wiedza tzw. ogolna jest zerowa
> - ale przy tym mają ambicje BYĆ CZYTELNIKAMI.

hmmm... to znaczy ja, ktory czytam generalnie tylko fantastyke, nie czytam, wedlug
Ciebie, niczego wartosciowego.
moze tak powiem: wszystko, co najpiekniejsze, na lawach fantastyki jest najczesciej
podawane, i to na tacy, darmowej.

> [...]
> wydarzeń - i powiązać to z zupełnymi bzdurami. ,,Czytelnik" i tak nie będzie
> zbulwersowany. Musiałby wcześniej coś wiedzieć ?

podziwiam cie za glupote;) powiedz to, co tu napisalas, chocby braciom Grimm,
Andersenowi, Urshuli Le Guin, Anne Bishop, Trudi Canaval, Frankowi Drake, Robertowi
Zubrin, Rogerowi Penrose, Francisowi Crick, Mai Lidii Kossakowskiej, Stephanie Meyer,
Elzbiecie Cherezinskiej.

jacek

Wolność słowa i jaskiniowcy
Dlaczego uważam Chrystusa za oszusta.