Wierzba 'Hakuro Nishiki' - cięcie

1. Data: 2004-04-05 08:04:12

Temat: Wierzba 'Hakuro Nishiki' - cięcie
Od: "Wawrzyniak, Sebastian (POLAND)" <S...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Posadziłem właśnie wierzbę 'Hakuro Nishiki'. Na kartce, która była
przyczepiona do wierzby wyczytałem, że należy ją ciąć w kwietniu. Jako,
że kwiecień już mamy to nie wiem, czy ja ciąć, czy nie. Wierzba ma już
dość mocno zawiązane liście i nie wiem, czy cięcie w tym momencie za
bardzo jej nie zaszkodzi.
Co radzicie ciąć, czy nie ?
Pozdrawiam
Sebastian

2. Data: 2004-04-05 16:39:02

Temat: Re: Wierzba 'Hakuro Nishiki' - cięcie
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że kwiecień już mamy to nie wiem, czy ja ciąć, czy nie. Wierzba ma już
> dość mocno zawiązane liście i nie wiem, czy cięcie w tym momencie za
:)
slyszalem poglad
ze trzeba ja w pierwszym roku przyciac 3 razy
:)
swojej nie przycinalem bo zal mi bylo jej kolorowych listkow
i jak dla mnie wyglada bardzo ladnie
::)
musze jednak bardzo pilnowac sekatora
jak przyjezdza kumpel
ktory jest zwolennikiem przycinania wszystkiego
koniecznie mi sie chce do niej dobrac
tymbardziej
ze ta moja jest ladniejsza niz te jego kulki
:)
sam zreszta on twierdzi
ze moja jest bardziej piekna
ale zwala to na lepsza ziemie u mnie
:)
ja przystrzygam swoim wierzbom
tylko te krzyzujace sie wewnatrz lozy
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-04-05 17:54:28

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> musze jednak bardzo pilnowac sekatora
> jak przyjezdza kumpel
> ktory jest zwolennikiem przycinania wszystkiego
> koniecznie mi sie chce do niej dobrac

Podejdz z sekatorem do kumpla i zaproponuj, ze mu przytniesz
wystajace czesci :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-04-05 18:17:56

Od: "Kokopiko" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Wierzbe "Hacuro Nishiki",musisz ciąc co najmniej 3 razy.

1)W marcu lub na poczatku kwietnia przytnij wierzbe krótko ( zostawiając
tylko 10 cm) wszystkie gałazki.Po kilku tygodniach korona zageści sie i
okryje listkami.
2) W pierwszej połowie czerwca skróć o 50-70 % nowe przyrosty .Po następnych
kilku tygodniach korona jeszcze bardziej sie zagęści .
3) W sierpniu znowu skróć gałązki o 50-70%
Od wiosny powtarzaj cięcie.Systematyczne cięcie pobudz roślinę do
wypuszczania nowych gałązek i to własnie na młodych gałazkach są najładniej
wybarwione listki.

5. Data: 2004-04-05 18:29:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Kokopiko" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Wierzbe "Hacuro Nishiki",musisz ciąc co najmniej 3 razy.

Mozesz, powinienes? Na pewno nie musisz. Skad u ludzi
ten przymus ciecia? To jakies atawistyczne? :-)

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2004-04-05 19:08:14

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:mAhcc.118362$8G2.63223@fe3.columbus.rr.com...
> "Kokopiko" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Mozesz, powinienes? Na pewno nie musisz. Skad u ludzi
> ten przymus ciecia? To jakies atawistyczne? :-)

Ja swoją tnę co najmniej 10 razy w roku.
Zawsze gdy gałązki wychylają się poza obrys kuli.
Ma się świetnie i tworzy idealną gęstą kulę.

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

7. Data: 2004-04-05 20:58:29

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Przymusu cięcia oczywiscie nie ma , ale najczęściej osoby boją się sekatora ,
lub jest im szkoda obcinać to co urosło. tak więc jeśli zapuszczamy
u "hakurki" takie długie baty - to róbmy to świadomie. (Ja obcinam swoją 5 -
6x w roku)

9. Data: 2004-04-05 21:39:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"AurorA" <o...@o...pl> wrote in message news:c4sj1u$lrs$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ja swoją tnę co najmniej 10 razy w roku.
> Zawsze gdy gałązki wychylają się poza obrys kuli.
> Ma się świetnie i tworzy idealną gęstą kulę.

To znaczy, ze mamy absolutnie inne gusta. Ja bym na taka
cieta w idealna kule po prostu patrzec nie mogl.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2004-04-05 21:44:10

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz, powinienes? Na pewno nie musisz. Skad u ludzi
> ten przymus ciecia? To jakies atawistyczne? :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Nie ciąć, nie pryskać, nie nawozić, nie kosić.
W takim razie co robić w ogrodzie ?

Pozdrawia szklarniowo boletus

świerk sadzonki kontenerowe
[W-wa] Zakładanie ogrodów - kto?
Wymiana ziemi w ogrodzie
Re:Re: Duze drzewo w cenie malego,sosny czarne.
Plamy na lisciach benjamina