Wierzba energetyczna

1. Data: 2002-09-28 10:06:13

Temat: Wierzba energetyczna
Od: "Ryszard Kowalczyk" <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałbym w skali mikro sprawdzić jak naprawdę rośnie ta rewelacyjna
wierzba. Wiem, że czytelnicy tej grupy wolą piękne kwiaty ale
jeśli ktoś ma już jakieś doświadczenia z wierzbą to bardzo proszę o
informację.
Może mógłbym dostać gałązki do posadzenia.
W internecie znalazłem firmy, które oferują sadzonki,
ale ich interesują odbiorcy zamawiający kilka tysięcy
a mnie ta skala jeszcze nie interesuje. Może w przyszłości
tak ale nie dziś. Jestem z Warszawy więc z bliskiej okolicy mógłbym
przyjechać aby nawiązać kontakt
z osobami zainteresowanymi tą tak propagowaną
wierzbą i ewentualnie ściąć jakąś gałązkę.
Pozdrawiam
Ryszard Kowalczyk
7...@w...pl

2. Data: 2002-09-28 15:46:43

Temat: Re: Wierzba energetyczna
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryszard Kowalczyk" <7...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyjechać aby nawiązać kontakt
> z osobami zainteresowanymi tą tak propagowaną
> wierzbą i ewentualnie ściąć jakąś gałązkę.

Czy ta wierzba jest tak samo energetyczna jak slup wysokiego napiecia w
lodzkim ogrodzie botanicznym?
Kontakt to chyba najlepiej nawiazesz przez kontakt... ;-)
Pozdrawiam
Grzegorz

3. Data: 2002-09-28 20:57:37

Od: "Ryszard Kowalczyk" <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do Grzegorza
Szkoda, że stać Cie tylko na złośliwe uwagi do treści
mojego listu. Określenie wierzba energetyczna jest skrótem określającym
różne hybrydy wierzby np Salix Viminalis, które są uprawiane dla pozyskania
drewna
wykorzystywanego jako odnawialne źródło energii cieplnej.
Była dawniej dyskusja na ten temat w "Ogrodach" więc
mam nadzieję, że jest zainteresowanie tym tematem.
Mam nadzieję, że listy Grupy czytają różni specjaliści
i może ktoś zechce podjąć ten temat.

4. Data: 2002-09-28 22:37:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> wrote:

> Czy ta wierzba jest tak samo energetyczna jak slup wysokiego napiecia w
> lodzkim ogrodzie botanicznym?
> Kontakt to chyba najlepiej nawiazesz przez kontakt... ;-)

a w kolejnym poscie:

> Pewnie jestes producentem tych pustakow i Ci zabtraklo bos wszystkie
> wysprzedal do supermarketu a teraz zona mowi ze nie obudowales skarpy, nie?
> I na co Ci to bylo?
> Jak znasz nazwy handlowe, masz dostep do Internetu to... nie wyglupiaj sie
> Panie betoniarzu.

i w jeszcze jednym:

> Dzialanie proekologiczne to jest gdy autobusy sa napedzane biopaliwami
> (bioetanolem lub biodieslem). A to o czym Ty piszesz to zagrywka ustepujacej
> rady miejskiej. Z ekologia ma tyle wspolnego co Twoje "apropo" z wlasciwa
> pisownia tego slowa :-(

Jak widac Grzegorz doszedl znow do siebie. Jerzy! Przeslij mu w koncu ten kolek.
Zaostrz dobrze, zeby wbil sie rowno w sam srodek klawiatury!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-09-29 01:00:34

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam nadzieję, że jest zainteresowanie tym tematem.
> Mam nadzieję, że listy Grupy czytają różni specjaliści

Tzw energia odnawialna jest wtedy gdy produkty spalania sa wykorzystywane do
produkcji surowca energetycznego. Produktem spalania np. etanolu jest
dwutlenek wegla i woda. A one sa wykorzystywane przez rosliny (np. burak
cukrowy) z ktorego produkuje sie cukier a z niego bioetanol (bio- bo jest
jeszczeetanol syntetyczny).. Twoja wierzba energetyczna to zwykly opal.
Szybkorosnacy opal ktory z energia odnawialna nie ma NIC wsdpolnego.
Zwykly burak jest bardziej energetyczny niz Twoja wierzba ;-)
Pozdrawiam
rzegorz

6. Data: 2002-09-29 01:01:48

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:kaql9.17359$Cz.2214119@twister.neo.rr.com...

> "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> wrote:
> Jak widac Grzegorz doszedl znow do siebie. Jerzy! Przeslij mu w koncu ten
kolek.
> Zaostrz dobrze, zeby wbil sie rowno w sam srodek klawiatury!

A moze jakies sensowniejsze argumenty?
Po co od razu cos niszczyc? ;-)))
Pozdrawiam
Grzegorz

7. Data: 2002-09-29 08:42:29

Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Szybkorosnacy opal ktory z energia odnawialna nie ma NIC wsdpolnego.
> Zwykly burak jest bardziej energetyczny niz Twoja wierzba ;-)

Wyśpij się, przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i napisz, czy się z tym
zgadzasz.
Ach, ten brak snu...

Pozdrowienia, Jan_jr

8. Data: 2002-09-29 12:15:05

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiu!
Bez złośliwości, ale zastanów się nad obiegiem pierwiastków w przyrodzie (co
ta wierzba pobiera i co jest wynikiem jej spalania , przyjmując uproszczony
schemat)
I jeszcze jedno: do czego potrzeba więcej energii: do przerobu tego buraka
na bioetanol, czy do ścięcia i załadowania wierzby do pieca?
Michał

9. Data: 2002-09-29 12:42:51

Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> I jeszcze jedno: do czego potrzeba więcej energii: do przerobu tego buraka
> na bioetanol, czy do ścięcia i załadowania wierzby do pieca?

Dlaczego, Michale, nie poczekasz aż Grześ się wyśpi?
Przecież sam by doszedł do tego co piszesz a tak wychodzi na to, że
nie wie, że chemiczna przeróbka buraka na paliwo jest mniej ekologiczna
od termicznej przeróbki wierzby.

Pozdrowienia, Jan_jr

PS
Tak czy owak wierzę, że wiedział, przecież można to wyczytać w książkach.

10. Data: 2002-09-29 13:47:10

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I jeszcze jedno: do czego potrzeba więcej energii: do przerobu tego buraka
> na bioetanol, czy do ścięcia i załadowania wierzby do pieca?

Wyspałem sie i juz sobie wyobrażam wierzbę jako alternatywne źródło energii
:-)))))))
A bioetanol sobie wyobrażam.
A paląc wierzbą jeszcze przyczyniamy się do powiększania dziury...ozonowej.
Wiesz co to jest fermentacja, jeśli już poruszasz zapotrzebowanie na
energię?
;-)))
Pozdrawiam
Grzegorz