Winorośl albo nie...

1. Data: 2010-05-15 19:15:33

Temat: Winorośl albo nie...
Od: "Ponury" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Poproszę o pomoc.
Szukam nazwy aby móc zakupić winorośl, która przetrwa polskie zimy.
Posadziłem już dwukrotnie kilka odmian, które teoretycznie powinny wytrzymać
i nic! Klops! Kompletny kotlet!
Mieszkam w centrum Polski, działka ciągle słabo osłonięta: byłe pole.
Wiem, widziałem i jadłem winorośl o małych fioletowych kulkach i dużych
pestkach, taką co to rosła na ścianie,płocie w ogrodzie babcinym i była
jadalna ;-)
Jak dłużej poleżała to pachniała winem ;-)))
Za diabła nie wiem jak ona się nazywa.
A wiem,że była odporna na mrozy czyli na nasz klimat.
Poradzicie coś?

Jacek, fan dżdżownic ;-)

2. Data: 2010-05-16 13:40:08

Temat: Re: Winorośl albo nie...
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponury pisze:
> [...]
> Szukam nazwy aby móc zakupiae winoro?l, która przetrwa polskie zimy.
> Posadzi?em ju? dwukrotnie kilka odmian, które teoretycznie powinny wytrzymaae
> i nic! Klops! Kompletny kotlet!
> Mieszkam w centrum Polski, dzia?ka ci?gle s?abo os?onieta: by?e pole.
> Wiem, widzia?em i jad?em winoro?l o ma?ych fioletowych kulkach i du?ych
> pestkach, tak? co to ros?a na ?cianie,p?ocie w ogrodzie babcinym i by?a
> jadalna ;-)
> Jak d?u?ej pole?a?a to pachnia?a winem ;-)))
> Za diab?a nie wiem jak ona sie nazywa.
> A wiem,?e by?a odporna na mrozy czyli na nasz klimat.

Jest wiele odmian ktore przetrzymaja zime. Temat rzeka. Moze zacznij od
działu odmiany na www.winogrona.org.
A winorosl ktorej nazwy nie pamietasz to prawdopodobnie beta.

3. Data: 2010-05-16 13:54:27

Od: "Ponury" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest wiele odmian ktore przetrzymaja zime. Temat rzeka. Moze zacznij od
> działu odmiany na www.winogrona.org.
> A winorosl ktorej nazwy nie pamietasz to prawdopodobnie beta.

Dzięki!
Lecę sprawdzić.

Pozdrawiam!

4. Data: 2010-05-17 06:14:47

Od: d...@a...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 May 2010, Ponury wrote:

> Dzięki!
> Lecę sprawdzić.
>
> Pozdrawiam!

Wyluzuj. Tam więcej czubków niż w psychiatryku. A jakie zawzięte;-)

Posadź sobie Swenson Red znana też jako Elmer.

Smaczna i rośnie bez chemi.

Pozdr.

D.P.

5. Data: 2010-05-28 19:41:02

Od: "Kasprowy" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ponury" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak dłużej poleżała to pachniała winem ;-)))
> Za diabła nie wiem jak ona się nazywa.
> A wiem,że była odporna na mrozy czyli na nasz klimat.

Jakieś 30 lat temu kupiłem winorośl odmiany Kanadyjskiej odpornej według
sprzedawcy do -35"C
(Czarna) plonuje do tej pory, smak muszkatołowy-winno słodki plonuje pomimo
wieku znakomicie bez specjalnego
dbania o nią.
http://kasprowy.republika.pl
http://akwarium.toplista.pl/?we=kasprowy

6. Data: 2010-06-05 20:14:07

Od: "Ponury" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zakupiłem:
Swenson Red, IZĘ, i Ontario.
Wygra ta, która przetrwa zimę ;-)

Dzięki za skierowanie na odpowiedni trop!

Pozdrawiam!

Dynia piżmowa II
Cornus mas 'Aurea'
SOSna czarna - prosze o rozpoznanie odmiany
Klops z psami kontra młode sadzonki;(