Witam i pytam ze strachem...

1. Data: 2004-02-29 00:12:11

Temat: Witam i pytam ze strachem...
Od: "Aksak" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

To moj pierwszy post na tej grupie i nie ukrywam ze pewno wcale bym tu nie
trafil gdyby nie problem zdrowotny. Otoz mam 25 lat i choruje na cukrzyce
insulinozalezna. Trenuje kolarstwo i chyba mam poczatki nadcisnienia.
Jeszcze rok temu normalnym stanem bylo u mnie cisnienie 60/90, teraz mam
ciagle 70/130. 2 miesiace temu podczas wizyty kontrolnej mialem nawet
70/150. Zaczynam sie wiec bac, bo wiekszosc powiklan cukrzycowych zaczyna
sie od zwiekszonego cisnienia tetnmiczego. Dzis na treningu (ciezkim) mialem
krwotok z nosa. Po treningu ciosnienie utrzymywalo sie na poziomie 70/150,
pozniej 60/130, teraz przed snem mam 70/140 przy pulsie 45. Troxche duzo na
moje niewprawne oko. Mam pytanie do Państwa i bardzo prosze o odpowiedz: czy
moje cisnienie moze byc zwiazane z przerostem lewej komory zwyczajnym dla
sportow wytrzymalosciowych (wskazywalby na to chocby niski puls) czxy tez
bedzie to raczej cukrzyca. Dziekuje za kazda pomoc, i z gory mowie (domyslam
sie ze taka bedzie pierwsza rada) ze porozmawiam o tym z lekarzem
prowadzacym-diabetologiem przy najblizszej wizycie.

Pozdrawiam

Aksak
--
ozdrawiam

Aksak
GG 4038865

2. Data: 2004-02-29 12:37:52

Temat: Re: Witam i pytam ze strachem...
Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aksak napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]

>sportow wytrzymalosciowych (wskazywalby na to chocby niski puls) czxy tez

Witam
Nadcisnienie jest niekorzystnym czynniekiem rokowniczym w cukrzycy,
doprowadzajacym do postepu niewydolnosci nerek i powiklan sercowo-
naczyniowych.
Musisz je czym predzej leczyc.
Normy cisnienia sa dla Ciebie duzo ostrzejsze niz dla zdrowych ludzi- to
znaczy , ze kazde cisnienie powyzej 130/80 jest dla Ciebie za wysokie.
Mysle, ze najlepszym lekiem bedzie jakis ACE- inhibitor( polski Enarenal,
lub zachodnie droższe leki które można brac raz dziennie-Gopten, Lotensin
czy prestarium)
Leki te nie tylko obnizaja cisnienie, ale tez co wazniejsze chronia przed
niewydolnoscia nerek.
Wysilek fizyczny typu jazda na ropwerze- jest bardzo wskazany, powoduje
stopniowy spadek cisnienia po wysilku.
Musisz tylko kontrolowac sobie czesto poziom cukru, aby nie dochodzilo do
hipoglikemii.
A na koniec- i tak musisz o tym wszystkim porozmawiac z diabetologiem.
Pozdrowienia- Monika

Problem ginekologiczny i bakteriologiczny
jest tutaj jakis psycholog?
Materialy z biochemii dla studentow
Agresja
Agresja