Witam ponownie

11. Data: 2011-03-27 11:15:52

Temat: Re: Witam ponownie
Od: belfer <""slawlit\"@[usun to]darkstar.pl"> szukaj wiadomości tego autora

> A tak z innej beczki. Powiedzcie jak sądzicie - tak obiektywnie i bez
> politycznych podtekstów - czy teraz się lepiej żyje niepełnosprawnym,
> czy te 11 lat temu?
>
> pozdrawiam
> Robert G.

No to ja się też odezwę.
Na grupę zaglądam również często, ale najczęściej biernie.

Myślę że ON jest trochę lepiej. 11 lat temu uczyłem studenta na wózku
inwalidzkim, którego koledzy wnosili na czwarte piętro, bo budynek
uczelni nie miał windy.
Obecnie sam jestem ON (obecnie postępujący SM, ruszam jeszcze lewą
ręką). Kiedyś musiałbym wylądować na rencie, dziś dalej pracuję - głowa
została nadal sprawna (na razie;-)). W budynku założono windę i podjazd
dla wózków z pieniędzy UE. Na elektrycznym wózku mogę jeszcze parę lat
popracować, a nie leżeć bezwładnie na łóżku i patrzeć w sufit.
Sprzęt dla ON jest też coraz lepszy, lecz niestety bardzo drogi, ale
jest. PFRON sknerzy, a więc tylko dla bogatych On, a tych jest bardzo mało.
Pozdrawiam
Sławek L.

12. Data: 2011-03-27 11:57:01

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.03.2011 06:41, robercik-us pisze:
> A tak z innej beczki. Powiedzcie jak sądzicie - tak obiektywnie i bez
> politycznych podtekstów - czy teraz się lepiej żyje niepełnosprawnym,
> czy te 11 lat temu?

Witaj
Wiesz to bardzo indywidualna kwestia. Odpowiem za siebie Mnie żyje się
lepiej. Zacznę od tak dziś oczywistej rzeczy jak internet nie
ma praktycznie wioski gdzie nie ma dostępu do internetu choćby
to był tylko dostęp w szkole choć wiemy wszyscy że większość z nas ma
go w domu .Mnie niepełnosprawnemu daje to możliwość kupowania
potrzebnych m rzeczy, ubrań książek bez wychodzenia z domu. Teraz
transport w moim mieście Bielsku-Białej 80 % taboru autobusów to
nisko podlogowe Solarisy 11 lat temu jeździł jeden eksperymentalnie .
Czekało się na niego jak na dziwoląga

I mentalnie też sporo się zmieniło ostatnio moja ulubiona kawiarnia
wystartowała na facbooku na moją sugestie zeby napisali ze lokal
jest dostępny dla ON Właściciel powiedział cytuje : "Po co
przecież to oczywiste" Nie tak dawno nie było o oczywiste

Podsumowując mimo wszystko żyje mi się lepiej

--
Piotr M :)

13. Data: 2011-03-27 17:20:09

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011.03.26 20:15, użytkowniczka/użytkownik Piotr M :) napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> Oj tak jacku nie ma to jak dobra dyskusja ostra jak brzytewka :) Ja
> chyba nie normalny jestem bo mi nawet wojen na psi brakuje.
>
> A co do aptek jako stary liberał jeżeli ceny będą sztywne ..... na pewno
> będzie drożej tak to już jest

No niestety będzie :/ bo apteki nie będą mogły obniżyć cen do limitu jak czyniły :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

14. Data: 2011-03-27 17:30:34

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011.03.27 13:57, użytkowniczka/użytkownik Piotr M :) napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
> oczywiste" Nie tak dawno nie było o oczywiste
>
> Podsumowując mimo wszystko żyje mi się lepiej

Tak to prawda - żyjemy w poprawie (ciągłe zmiany) i chyba w tej dziedzinie doganiamy
zachód :)
Kiedyś widok niepełnosprawnego człowieka, który ma firmę i przyjeżdża do klienta
szkolić i instalować program był egzotyczny, teraz o dziwo normalny :)

Nie ma już takich uprzedzeń - autobusy też już innych miasta nie kupują tylko niskie.

11 lat temu - ś.p. Robert Szymczak walczył o składki ZUS dla wszystkich, teraz PFRON
refunduje (od czerwca czy lipca zmiana).

Internet - cóż dosłownie trafił pod strzechy i do kieszeni (komórki bez netu to
buble) /sam parzę na oferty, czy ośrodek ma WiFi :)/

Jedynie co to NFZ kuleje - 11 lat temu były Kasy Chorych i w dobrych rękach
zarządzających mogły być początkiem rynku ubezpieczeń społecznych, mamy centralny
NFZ i tutaj jest coraz gorzej. Ale ja też stary liberał :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

15. Data: 2011-03-27 19:20:21

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.03.2011 19:30, Jacek Kruszniewski pisze:

> Internet - cóż dosłownie trafił pod strzechy i do kieszeni (komórki bez
> netu to buble) /sam parzę na oferty, czy ośrodek ma WiFi :)/

W komórce mam ale nie używam bo po co (internet) Co do WiF Ja chyba
jeszcze tak nie mam. Ale moze to dlatego że ze skąpstwa wrodzonego nie
kupiłem sobie laptopa : ) tylko mam stary komp z linuxem i wiec nie
mam potrzeby. Ale jak sie posypie zupełnie to chyba kupię
--
Piotr M :)

16. Data: 2011-04-04 08:07:32

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski napisał:
> mogły być początkiem rynku ubezpieczeń społecznych, mamy centralny NFZ i
> tutaj jest coraz gorzej. Ale ja też stary liberał :)

To chyba jednak jedna z kilku spektakularnych wpadek lewicowych rządów w
tym kraju, że system finansowania opieki zdrowotnej scentralizowano.
Obok konkordatu zresztą :-P...

Ogólnie wydaje się, że teraz więcej zależy od indywidualnego
zaangażowania i chęci poszczególnych Kowalskich. W mniejszym stopniu
można liczyć na 'mannę z nieba', ale jednocześnie zawsze można sprzedać
swoje usługi/pracę to tu, to tam i jak wykazuje się choćby średną
dbałość o wykonywanie tego, czego się podejmujemy, to problemu raczej
nie ma. Ot... dobrobyt :-DDD.

No nie denerwuję już nikogo, bo ten dobrobyt jest bardzo względny i jest
cała masa ludzi, którym się żyje źle. Jednak poprawienie sobie bytu leży
w ich gestii i o tyle jest lepiej niż kiedyś - mam na myśli czasy
jeszcze dawniejszy niż te 11 lat temu :-).

Mnie żyje się lepiej, chociaż i powody do narzekania by się znalazły,
ale czy o to chodzi, żeby narzekać...? :-)

pozdrawiam
Robert G

17. Data: 2011-04-04 14:28:55

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011.04.04 10:07, użytkowniczka/użytkownik robercik-us napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> To chyba jednak jedna z kilku spektakularnych wpadek lewicowych rządów w
> tym kraju, że system finansowania opieki zdrowotnej scentralizowano.

Ale ten premier nie jest już najgorszy :) mamy teraz jego pogromcę ;)
/ i tak zeszliśmy na politykę :) /

> Obok konkordatu zresztą :-P...

Z tym konkordatem to bym się spierał :)

> [...]
> swoje usługi/pracę to tu, to tam i jak wykazuje się choćby średną
> dbałość o wykonywanie tego, czego się podejmujemy, to problemu raczej

Zgadza się, że jak się chce i się zaprze, to można coś zarobić. Niestety tu chodzi o
to "chciejstwo" i o "manę z nieba", bo jestem kaleka i mnie się należy. A
tu się powoli kończy - z drugiej strony Państwu jako budżetowi powinno zależeć na
tym, aby ten kaleka miał etat i mu się chciało - bo wtedy ma mniejszy bilans
ujemny na tym człowieku.

Bo nie oszukujmy się Pomoc Społeczna czy NFZ czy ZUS czy PFRON jest częścią budżetu -
i jest to obojętne skąd Państwo da, ale nie jest obojętne ile mu Państwo
zabierze w składka, podatkach etc :)

> Mnie żyje się lepiej, chociaż i powody do narzekania by się znalazły,
> ale czy o to chodzi, żeby narzekać...? :-)

Ale czym by było życie bez narzekania :/

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

18. Data: 2011-04-04 20:08:07

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.04.2011 16:28, Jacek Kruszniewski pisze:
> Dnia 2011.04.04 10:07, użytkowniczka/użytkownik robercik-us

> Ale czym by było życie bez narzekania :/

a nie lepiej przerzucic ta energie z narzekania na zrobienie czegos?
przeciez narzekanie czlowiekowi kasy na koncie nie przyniesie -
conajwyzej moze przybyc siwych wlosow;)

> Z pozdrowieniami
>
> Jacek Kruszniewski

pozdrawiam
SlawcioD

make money! not war ;)

19. Data: 2011-04-05 13:34:12

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym konkordatem to bym się spierał :)

Ja tyż...
Idzie moja kasa nie tam, gdzie bym chciał... Zamiast finansować pomoc
dla niepełnosprawnych - szeroko rozumianą - finansuje się instytucję,
która i tak jest bogata i już wsparcia państwa nie potrzebuje.

Niechby płacili na nią tylko ci, którzy chcą, a dlaczego z moich
podatków się tę instytucję utrzymuje...?

Stanowczo w tym zakresie wolałbym wspierać biednych niż bogatych :-))).
I... potrzebujących, niż wypasionych :-D

pozdr
Robert G.

20. Data: 2011-04-05 18:23:57

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011.04.04 22:08, użytkowniczka/użytkownik SlawcioD napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> a nie lepiej przerzucic ta energie z narzekania na zrobienie czegos?
> przeciez narzekanie czlowiekowi kasy na koncie nie przyniesie -
> conajwyzej moze przybyc siwych wlosow;)

Może i tak, ale ... :)

> make money! not war ;)

fifteen year I make money :)

To mogę ponarzekać :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

pracowniczy "szantaz"
turnus rehabilitacyjny w formie ambulatoryjnej
inwalidzi nie powinni poruszac sie czolgami
Renta socjalna a praca
Podwyżka rent... i emerytur