Witrażyki

1. Data: 2003-10-14 10:10:19

Temat: Witrażyki
Od: "Karolina " <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Znacie może - Miłe Grupowiczki - technikę robienia witraży? Chciałam
zobaczyć, czy coś jest w archiwum wiadomości, ale nie wiem jak się wyszukuje.
Na forum jest wyszukiwarka a tutaj nie ma... chyba, że jestem ślepa... albo
tępa.

Dziękuję z góry za Wasze podpowiedzi i pozdrawiam,
Karola

1. Data: 2003-10-14 10:14:32

Temat: Re: Witrażyki
Od: "Karolina Iks" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem niewychowana, ponieważ nie napisałam skąd jestem... ale podczytuję
sobie Waszą grupę, dlatego też poczułam się swojsko. Otóż mieszkam w
Bydgoszczy a imienia nie ukrywam. Pozdrowionka!

1. Data: 2003-10-14 10:21:29

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2003-10-14 at 12:10, Karolina wrote:
> [...]
> tępa.
>
> Dziękuję z góry za Wasze podpowiedzi i pozdrawiam,

Na rynku jest sporo ksiazek o robieniu witrazy, uprzedzam, ze jest to
technika dos trudna, wymaga duzych nakladow finansowych i osobnej
pracowni, ze wzgledu na pryskajace odlamki szkla ;-)

Z tego powodu raczej polecalabym raczej technike malowania na szkle -
farba reliefowa obrysowujesz kontury (ew. mozna uzyc cienkich listewek
olowianych lub miedzianych, do nabycia w sklepach artystycznych, dzieki
czemu witraz bedzie wydladal jak PRAWDZIWY witraz), po czym kontury
wypelnia sie specjalna farba do szkla - duzy wybor na rynku.

Wzory mozna znalesc np. tu:
http://www.buntefenster.de/frame.htm

oraz wpisac w google windowcolor i cos powinno wyskoczyc.

oraz wpisac stained glass alibo glass art.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-14 10:58:51

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba, że jestem ślepa... albo

http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&gr
oup=pl.rec.robotki-reczn

...wpisujesz słowko jakiego szukasz ,zaznaczasz "szukaj tylko w
pl.rec.robotki-reczne" i wyskakuja Ci posty z tym słowkiem...
Pozdrawiam
Pusia zakawowana

1. Data: 2003-10-14 11:04:04

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Link sie złamał ,sorry,tu masz to samo w skrocie :))

http://tinylink.com/?n6BS9bIiJx

Pusia

1. Data: 2003-10-14 14:10:33

Od: "Aga S." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witraże prawdziwe to faktycznie kosztowne hobby. Szukając kiedyś wiadomości o
farbach do szkła znalazłam firmę, która wykonuje coś podobnego do witraży.
Zamaist kolorowego szkła używają białych tafli. Nie tnie się ich, ale na nie
nakleja wycięte ze specjalnej folii wzory, a na łączeniach nakleja taśmę
ołowianą lub miedzianą różnej grubości. Wyglądało to całkiem w porządku na
zdjęciach.Nie pamętam nazwy tej firmy, ale na pewno jedną lub dwie znalazłam w
Polsce, musisz poszperać googlem:-) Powodzenia.

1. Data: 2003-10-15 10:48:24

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Kot wrote:
> Na rynku jest sporo ksiazek o robieniu witrazy, uprzedzam, ze jest to
> technika dos trudna, wymaga duzych nakladow finansowych i osobnej
> pracowni, ze wzgledu na pryskajace odlamki szkla ;-)

Straszysz bez powodu:
1. nie od razu robi sie ja taka technika, ze kosztuje to nie wiadomo ile
(taniej kumplowi wyszlo, niz mi wyszycie paru obrazkow)
2. czy szklo bardzo pryska, czy nie, tez zalezy od techiniki ciecia itp.
Znam osoby, ktore maja "warsztaty" porobione w kuchini, bo to jedyne
miejsce, gdzie duzy i wygodny stol jest :) Jakos zyja i szkielk na
obiad nie jedza. Wszystko zalezy od organizacji stanowiska pracy.

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2003-10-15 11:02:29

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-10-15 at 12:48, Gamon' wrote:
> [...]
> miejsce, gdzie duzy i wygodny stol jest :) Jakos zyja i szkielk na
> obiad nie jedza. Wszystko zalezy od organizacji stanowiska pracy.

Bez watpienia czesciowo masz racje, ale tylko czesciowo - jednak do
zrobienia nawet malego witrazyka trzeba kupic sporo szkla (ktorego ie
zuzyjesz w calosci), tasmy olowianej (tak samo), lutownice, cyne,
topnik, cazki do ciecia szkla, diament, dobrze jest miec okulary
ochronne, rekawice itp. Oczywiscie, jak juz masz to wszystko kupione, to
nie wychodzi tak drogo, ale na poczatku trzeba sporo zainwestowac, a w
przypadku np. haftu jednak nie.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-15 11:52:52

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Kot wrote:
> Bez watpienia czesciowo masz racje, ale tylko czesciowo - jednak do
> zrobienia nawet malego witrazyka trzeba kupic sporo szkla (ktorego ie
> zuzyjesz w calosci)
Zostanie na nastepny raz :) A odpadki...sa przy kazdej robotce :]

> , tasmy olowianej (tak samo)
j.w.

> lutownice
Mozna pozyczyc :)))))))))))))))))

> cyne,
Jak z tasma i skzlem :)

> topnik, cazki do ciecia szkla,
To tez mozna pozyczyc, jelsi sie czegos takiego jeszcze nie ma w domu.

> diament, dobrze jest miec okulary ochronne, rekawice itp.
Nooo....takie rzeczy na ogol sie ma ze wzgledu na rozne "niebezpieczne"
prace domowe.

> Oczywiscie, jak juz masz to wszystko kupione, to nie wychodzi tak
> drogo, ale na poczatku trzeba sporo zainwestowac, a w przypadku np.
> haftu jednak nie.
Jak to nie? A co z tymi paroma metrami muliny, ktore musze kupic, a
zuzyje pare cm i moze juz ten kolor nigdy mi sie nie przyda? A np.
ksiazka czy pismo ze wzorami, z ktorych skorzystam pewnie 1x?
Wszystkie takie robotki sa kosztowne (a kazde hobby jak juz wciagnie, to
pochlania majatek - no chyba, ze jest to lezenie na podlodze do gory
brzuchem, przy zalozneiu, ze lezacz nie ma potrzeby ogaldania coraz
innych widokow na suficie itp. ;) ).
Ta czy siak, ja uwazam, ze te witrazyki to nie jest gorsze licho, niz
inne "robotki". Tez sie zastanawiam, ale chwilowo brak czasu :(

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2003-10-15 12:02:20

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-10-15 at 13:52, Gamon' wrote:

> Ta czy siak, ja uwazam, ze te witrazyki to nie jest gorsze licho, niz
> inne "robotki". Tez sie zastanawiam, ale chwilowo brak czasu :(

Zgoda, jednak dalej upieram sie, ze MALOWANIE na szkle wychodzi taniej i
mniej pracochlonie/czasochlonnie/zasobochlonnie. I mniej sie brudzi ;-)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum: