Woda - czy warto filtrować?

21. Data: 2003-08-13 08:27:48

Temat: Re: Woda - czy warto filtrować?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <i...@e...com> napisał w wiadomości
news:bhcnm8$sfk$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ale gdy to się już stanie, to przecież ta woda zostaje w organizmie i
ilość
> związków w organizmie pozostaja taka sama.

Ilość tak, ale związki te będą nie tam gdzie być powinny.

J.

22. Data: 2003-08-13 08:32:07

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisał w wiadomości

> A czy tutaj nie chodzi o roznice stezen?

Nie jestem specjalista od tematu, zawsze sobie to tłumaczyłem tak, że
destylat = rozpuszczalnik, sól fizjologiczna (przez wyrównanie stężenia
rozpuszczonego w niej NaCl tak, żeby nie zachodzia osmoza) =
nierozpuszczalnik.

J.

23. Data: 2003-08-13 09:45:34

Temat: Odp: Woda - czy warto filtrować?
Od: "Grzegorz" <i...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> destylat = rozpuszczalnik, sól fizjologiczna (przez wyrównanie stężenia
> rozpuszczonego w niej NaCl tak, żeby nie zachodzia osmoza) =

Rozumiem.
Na mój chłopski rozum wytarczy więc do oczyszczonej wody dodać trochę soli,
kawałek tabletki z minerałami, aby wyrównać stężenie minerałów?
Albo kupić filtr z mineralizatorem? I wtedy ta woda już nie będzie działać
jak destylat?

--
Grzegorz

24. Data: 2003-08-13 10:08:26

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bhd1c1$3lg$...@n...news.tpi.pl,
Grzegorz <i...@e...com>:

> Na mój chłopski rozum wytarczy więc do oczyszczonej wody dodać trochę
> soli, kawałek tabletki z minerałami, aby wyrównać stężenie minerałów?

Tak powstaje woda stolowa Bonaqua.

--
Robert

25. Data: 2003-08-13 10:14:02

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tak powstaje woda stolowa Bonaqua.

:-)))))))))))) Dooobre :-)

A co do pytania przedmówcy - proponowałbym jednak do flitra osmotycznego
dołożyc remineralizator. Będzie zdrowiej, o sypaniu soli nie trzeba będzie
pamiętać a i odpadnie problem z tym, że nie wszystkim może smakowac solona
herbata ;-)

J.

26. Data: 2003-08-13 10:30:55

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bhd31b$t5$...@n...mch.sbs.de,
Jarek P. <j...@n...poczta.onet.pl>:
> Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> :-)))))))))))) Dooobre :-)

To nie żart, a jedyną pomyłką była pisownia - na polskim rynku uzywaja chyba
marki Bonaqa - pomylilem sie, bo nie kupuje. Jest to woda potechniczna
(chlodzenie elektrowni) domineralizowana.

Zauwazmy, jak starannie Coca-Cola omija temat pochodzenia tej wody:

http://www.cocacola.com.pl/u235/navi/28184

--
Robert

27. Data: 2003-08-13 12:29:53

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie żart,

Wiem, słyszałem o tym już parę razy, rozsmieszyło mnie samo wykorzystanie
tego przykadu w dyskusji :-))))

J.

28. Data: 2003-08-13 12:53:48

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bhdb01$2e5$...@n...mch.sbs.de,
Jarek P. <j...@n...poczta.onet.pl>:
> Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wiem, słyszałem o tym już parę razy, rozsmieszyło mnie samo
> wykorzystanie tego przykadu w dyskusji :-))))

Wydawalo mi sie na temat. Ze wiesz, nie szkodzi ;), bo pewnie nie wszyscy
wiedza, a niech wiedza, co pija.

--
Robert

29. Data: 2003-08-13 15:52:48

Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak powstaje woda stolowa Bonaqua.

W USA sprzedają taką wodę i nawet się tym chwalą. Woda oczyszczona RO i
domineralizowana.
W sprawie destylatu polecam zapoznanie się z hasłami:
hipertoniczny, hipotoniczny, izotoniczny - znane z reklamówek napoi dla
sportowców ;-)
---
Pozdrawiam,
Marek

30. Data: 2003-08-13 16:23:27

Od: "Grzegorz" <i...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

OK! Bardzo wszystkim dziękuję za tę dyskusję. Co nie znaczy, że chcę ją
zakończyć :-)
Wyciągam wnioski, że warto zainwestować jedynie w filtr RO z
mineralizatorem, lub samemu mineralizować tak oczyszczoną wodę, tak aby
stężenie minerałów w niej było zbliżone do zwykłej źródlanej wody, tzn. aby,
ze wględu na swoją hipotoniczność "nie wyciągała" minerałów z wody już
znajdujacej się w organiźmie.
Wg. mnie jest to skórka warta wyprawki, bo mam dziwne przeczucie, że czysta
woda, wolna od współczesnych chorobotwórczych zanieczyszczeń ma podstawowe
znaczenie dla zdrowia :-)

--
pzdr Grzegorz

PSORIASIS - czym leczyć ?