Woda w kolanie

1. Data: 2002-04-17 06:56:56

Temat: Woda w kolanie
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Czy ktoś z Was ma pojęcie, co to w ogóle jest "woda w kolanie"?
Jak to to powstaje i jakie są objawy i skutki.
THX

2. Data: 2002-04-17 11:47:48

Temat: Re: Woda w kolanie
Od: "Mohikanin" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

O ile dobrze pamiętam to płyn maziówkowy, może powstawać z powodu
stłuczenia lub na skutek chorób pochodnych reumatycznym. Objawy są proste
pojawia się niewielka (na początku "opuchlizna"), która może się powiększać
do momentu, w którym zgięcie nogi nie będzie w zasadzie możliwe. Wymagane
jest wtedy ściągnięcie płynu i ewentualnie podanie środka zapobiegawczego. Z
własnego doświadczenia wiem, że jest to dość przykra dolegliwość, na którą
czasami nie pomagają popularne środki. Sam miałem po ok 10 punkcji na każde
kolano i środki farmakologiczne stosowane do stawowo jak i doustnie nic nie
były w stanie zdziałać. Pewnego pieknego dnia po prostu wszystko samo sie
skończyło - być może w końcu coś zadziałało??

Pozdrawiam
Mohikanin

3. Data: 2002-04-17 17:07:53

Od: "Krzychu" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hej!
> Czy ktoś z Was ma pojęcie, co to w ogóle jest "woda w kolanie"?

W niewielkich ilościach moze sie wchlonac sama, mozna
tez troszke pomoc cwiczac codziennie zgiecia- wyprost
w stawie kolanowym. niestety w wiekszych ilosciach trzeba
kłuć..

Zywienie w kuracji antybiotykowej
Poznań- psychiatra lub psycholog
echokardiografia?