Wodogłowie a porażenie mózgowe

1. Data: 2001-03-13 17:40:32

Temat: Wodogłowie a porażenie mózgowe
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o informacje w nastepującej sprawie - u niemowlaka stwierdzono
wodogłowie (prawdopodobnie powylewowe lub po przebytym zapaleniu opon
mózgowych - w pierwszych tygodniach życia), w 6 miesiącu życia wstawiono
zastawkę (wcześniej próbowano odbarczania). Miesiąc po operacji neurolog
podejrzewa porażenie mózgowe (kończyny dolne, zbyt duże napięcie mięśni). Jakie
są rokowania? Jak można leczyć (rehabilitacja?)? Co z rozwojem umysłowym
dziecka (pozostałe odruchy - prawidłowe)?
Będę wdzięczna za wszelkie informacje.
N.C.

2. Data: 2001-03-14 20:20:35

Temat: Re: Wodogłowie a porażeniemózgowe
Od: m...@w...pl (Wojciech) szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Dziwi mnie fakt, że neurolog podejrzewa MPD, on tylko może na tym etapie
stwierdzić zaburzenie neurologiczne. Mózgowe porażenie dziecięce jest tylko
nazwą opisującą zespół zaburzeń które mają podobne techniki usprawniania
(rehabilitacji). Niepotrzebnie nadaje etykietę dziecku!!! Nie jest możliwe
tak prosto odpowiedzieć na twoje pytania zbyt mało danych jak dla mnie.
Rozwój umysłowy dziecka jaki jest teraz? Dziecko 6 miesięczne odróżnia
obcych od swoich, gaworzy przy zabawie - czy to robi?

---
Wojciech

3. Data: 2001-03-15 10:23:49

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar 2001, Wojciech wrote:

> [...]
> nazwą opisującą zespół zaburzeń które mają podobne techniki usprawniania

osobe, ktora pytala skierowalem na odpowiednia strone WWW i do
odpowiedniego (znanego mi) osrodka - mysle, ze otrzyma fachowa
porade.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

Absolwent Medycyny/farmakologii z Krakowa
Uszkodzenie przysadki mozgowej prowadzki do trwalej mlodosci
Zabieg gastroplastyki
Femigen
Nowa strona o ziołach - Farmakognozja Online