Wok

1. Data: 2002-06-15 23:27:02

Temat: Wok
Od: "MałGosia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

i prosze o rade :) Na co zwracac uwage przy zakupie woka? Kompletnie sie
na tym nie znam, a musze kupic .. w prezencie :)
A moze jest tu ktos z Krakowa i bedzie wiedzial gdzie moge go kupic?

Dziekuje i pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2002-06-16 11:39:58

Temat: Re: Wok
Od: t...@t...net (Tomasz Nidecki) szukaj wiadomości tego autora

"Ma?Gosia" <g...@p...onet.pl> wrote in news:a3QO8.254577$305.3584724
@news.chello.at:

> i prosze o rade :) Na co zwracac uwage przy zakupie woka? Kompletnie sie
> na tym nie znam, a musze kupic .. w prezencie :)
> A moze jest tu ktos z Krakowa i bedzie wiedzial gdzie moge go kupic?

Nie jestem znawca, ale niedawno kupilem woka i troche czytalem. Klasyczne
woki maja okragle dno ale do nich sa potrzebne do wielu kuchenek specjalne
stojaki (bo inaczej tego nie postawisz...). Chyba wiekszosc zdecydowana
wokow jest zeliwna i wazniejsze jest to, jak sie go na poczatku przygotuje
(tzw. seasoning, czyli "hartowanie" olejem), niz to, jaki jest sam wok. Ja
swojego kupilem... w Ikei za 30 zeta, z plaskim dnem (nie widze w tym
problemu, wszystko robi sie cacy), z dluga raczka (wygodny), generalnie
jestem bardzo zadowolony. Jak sie o niego dba (suszenie na ogniu po myciu,
nie uzywanie detergentow, pokrywanie warstwa oleju) to wlascicielowi nie
powinien dluuuuuuuuuuugo zardzewiec. A w tym ikeowym byla instrukcja jak go
"zahartowac" i jak potem o niego dbac.

--
tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

1. Data: 2002-06-16 11:41:40

Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupilem mojej mamie woka (podroba) z Ikei. Jest wysmienity na kuchenke
gazowa, plyte elektryczna i wszelkiego typu maszynki. Trzeba tylko
sprawdzic, czy nie jest powginany. A sa zrobione z dobrej stali (po kazdym
uzyciu i myciu trzeba "zakonserwowac" olejem/tluszczem - wtedy nie rdzewieje
i jest zawsze gotowy do uzycia), ma wygodne uchwyty z drewna, siatke do
odsaczania, nie ma pokrywki. Ale mamuska robi wysmienita chinszczyzne dla
czterech doooobrze wygladajacych osob :) i jest ok :)

--
Mattik

1. Data: 2002-06-18 07:51:08

Od: "MIR" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Podobno wok wokowi nie równy.., ja swojego kupilem od "MANGO", pod wlywem reklamy
telewizyjnej i mysle, ze to jest "podroba podroby". Jest stalowy, ale nie widac na
nim sladow charakterystycznych wgniotow po wyklepywaniu mlotkiem. Sadze, ze jest to
produkt masowo wytlaczany za pomoca prasy. Czy ktos mial do czynienia z takim
wokiem? i czy nadaje sie on do praktycznych zastosowan - czy nie za bardzo? Prosze
podzielic sie z nami ewntualnymi radami. Pisze "z nami", poniewaz sadze, ze tych
ktorzy dali sie nabrac na oferte "Mango", jest tylu, ze mogliby zalozyc spora grupe
i powinno to ich zainteresowac. Pozdrowienia. (-) MIR

kompot z czeresni - help :-)
maszynka do krojenia jarzyn ale jaka !!!
obiecanki... (długawe)
Co zabrać na drogę?
Ciasteczka amerykanskie