Wołowina szpikowana ... czy nie ... oto jest pytanie :-)

1. Data: 2004-10-19 13:00:16

Temat: Wołowina szpikowana ... czy nie ... oto jest pytanie :-)
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie wymyśliłem, że upiekę kawał wołowiny. Poszedłem na bazar kupiłem
taki pucek 2kg. Kolor ma raczej cielęcy ale dostałem jako wołowinę. Wezmę,
umyję, ponacinam i naszpikuję słoniną i śliwkami suszonymi.

No i tak mi przyszło do głowy ... a może coś jeszcze ?

Uprzejmie proszę o jakieś pomysły na dodatki ...

Generalnie chciałbym wypróbować coś nowego. Nie upieram się przy śliwkach i
słoninie może być coś innego :-) , aby z wołowiny i pieczone :D

Większość z "Encyklopedii Polskiej Sztuki Kulinarnej (2400 przepisów)" Hanny
Szymanderskiej już spróbowałem i szukam nowych smaków ... Może mi coś
podrzucicie tak ze swoich skarbów albo od "Babuni" czy "Dziadunia" :-)

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

1. Data: 2004-10-19 13:07:25

Temat: Re: Wołowina szpikowana ... czy nie ... oto jest pytanie :-)
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym ją najpierw w czymś zabejcowała. Osobiście najbardziej lubię tak:
polewam mięsko octem (nad zlewem, aby nadmiar ściekł), obkładam cebulą (mogą
być warzywa korzeniowe różne + cebula), dodaję pieprz w ziarnkach (czarny) i
listek bobkowy. Przyciskam i se leży ze 3 dni, przekładma je tylko na różne
strony. Po czym szpikuję paskami słoninki obtoczonymi w soli, pieprzu i
czosnku. Na koniec osmażam i duszę z cebulką, ale nie tą, w której się
marynowało tylko nową. Do duszenia można dać grzybki suszone
Pozdr - Agnieszka

1. Data: 2004-10-19 13:36:35

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cl33jh$mi7$...@a...news.tpi.pl,
Od: batory <b...@p...wywaltoonet.pl>
Było:
> [...]
> cebulą (mogą być warzywa korzeniowe różne + cebula), dodaję pieprz w
> ziarnkach (czarny) i listek bobkowy. Przyciskam i se leży ze 3 dni,

Na sucho ? Sam kontakt z warzywami wystarczy ? Czy w czymś mokrym ?

> [...]
> słoninki obtoczonymi w soli, pieprzu i czosnku. Na koniec osmażam i
> duszę z cebulką, ale nie tą, w której się marynowało tylko nową. Do

:-( Ale się nie piecze ... ? Miało być pieczone :-)

--------

1. Data: 2004-10-19 19:31:40

Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cl335l$kbs$1@atlantis.news.tpi.pl...
| Tak sobie wymyśliłem, że upiekę kawał wołowiny.
| Generalnie chciałbym wypróbować coś nowego. Nie upieram się przy śliwkach
| słoninie może być coś innego :-) , aby z wołowiny i pieczone :

Modyfikacja przepisu znajomych z Rosji, nazywały coś podobnego "bużyniną" -
szpikuje się mięsko czosnkiem wzdłużnie pokrajanym. Przysmak rodzinny;-) I
żadnej śmietany, olej, cebula, pieprz, sól, można piec, można dusić.
Niejasno mi się kołacze, że być może była to metoda pieczenia baraniny.

S.

1. Data: 2004-10-20 07:27:02

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cl35ff$fcp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> W: cl33jh$mi7$...@a...news.tpi.pl,
> Od: batory <b...@p...wywaltoonet.pl>
> Było:
>
> Na sucho ? Sam kontakt z warzywami wystarczy ? Czy w czymś mokrym ?

Nie na sucho, tylko najpierw jest polane octem, a w trakcie marynowania
puszcza sok

> :-( Ale się nie piecze ... ? Miało być pieczone :-)

Można upiec (chyba), jakoś nigdy nie piekłam wołowiny

Pozdr. - A.

1. Data: 2004-10-20 10:11:13

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cl335l$kbs$...@a...news.tpi.pl,
Od: Sławek SWP <s...@w...pl>
Było:
> Tak sobie wymyśliłem, że upiekę kawał wołowiny ...
W dniu dzisiejszym mięso już nabiera nowego smaku.
Wziąłem pięć łyżek octu winnego, tak około pół szklanki oliwy, pokruszyłem 3
listki laurowe, przyprawy po jednej łyżeczce: ziele angielskie, imbir, gałka
muszkatołowa, cynamon, pieprz ziołowy, goździki. Przyprawy w dużej ilości to
tylko majeranek (kilka łyżek) i bazylia (jedna łyżka, bazylia u nas jest
zawsze :-) nie ważne czy pasuje, no chyba że na słodko...)

Zamierzam przetrzymać tak ze trzy dni, a może dłużej (?) jak myślicie ?

Samo pieczenie to: wyjąć z kamionki, oczyścić i wysuszyć, naszpikować
słoniną i śliwkami (Czy może już za dużo tych smaków ?), posmarować
odsączonymi przyprawami z maceratu, włożyć do naczynia żaroodpornego i do
pieca na dwie godziny.

Proszę o opinie, a może coś jeszcze zmienić ... ?

--------

1. Data: 2004-10-20 10:18:24

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cl5dkl$gcf$1@atlantis.news.tpi.pl>,
Sławek SWP <s...@w...pl> wrote:

> W: cl335l$kbs$...@a...news.tpi.pl,
> Od: Sławek SWP <s...@w...pl>
> Było:
> W dniu dzisiejszym mięso już nabiera nowego smaku.

No właśnie.

> [...]
> zawsze :-) nie ważne czy pasuje, no chyba że na słodko...)
>
> Zamierzam przetrzymać tak ze trzy dni, a może dłużej (?) jak myślicie ?

MyśLę, że trzy dni trzymania w takiej mieszance przypraw nada "nowego
smaku" i kaloszowi. Nie szkoda wołowiny?

Władysław

1. Data: 2004-10-20 10:52:21

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: w...@n...onet.pl,
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
Było:

> No właśnie.

> MyśLę, że trzy dni trzymania w takiej mieszance przypraw nada "nowego
> smaku" i kaloszowi. Nie szkoda wołowiny?
>
> Władysław

To znaczy co ... za długo ?
Wyjąć już ? Przesadziłem ? :-(

--------

1. Data: 2004-10-20 10:55:53

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cl5g1p$t3j$1@atlantis.news.tpi.pl>,
Sławek SWP <s...@w...pl> wrote:

> W: w...@n...onet.pl,
> Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
> Było:

> To znaczy co ... za długo ?
> Wyjąć już ? Przesadziłem ? :-(

Niw wiem co chcesz osiągnąć. Ja bym wyjął i wyrzucił. ;-) Kupił nową
wwołowinę i użył umiarkowanej ilości przypraw, jeżeli już musisz
marynować. A co do czasu -- to zasadniczo im dłużej leży, tym lepiej
(byle w odpowiednich warunkach i byle się nie popsuła).

Władysław

1. Data: 2004-10-20 11:50:40

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cl5dkl$gcf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> W dniu dzisiejszym mięso już nabiera nowego smaku.
> Wziąłem pięć łyżek octu winnego, tak około pół szklanki oliwy, pokruszyłem

jak na razie może być

> [...]
> tylko majeranek (kilka łyżek) i bazylia (jedna łyżka, bazylia u nas jest
> zawsze :-) nie ważne czy pasuje, no chyba że na słodko...)

Czyś Ty na głowę upadł? A możeś Ty dżudżu?? Bo jeśli nie, to zapamiętaj
sobie, że dobre mięsko można zrobić dając 3, no góra 4 przyprawy. Co się zaś
tyczy doboru Twych przypraw to : ziele angielskie jest bardzo aromatyczne,
na całą potrawę daje się 2-3 kulki, nie wyobrażam sobie JAK może smakować
cokolwiek z łyżeczką ziela. Imbir, gałka, cynamon i goździki moim zdaniem do
wołowiny nie pasują. To samo z majerankiem

> Samo pieczenie to: wyjąć z kamionki, oczyścić i wysuszyć,

Starannie umyć i wymoczyć w wodzie - może się jeszcze da uratować?

Pozdr - A.

krewetki .. w koncu je zrobiłęm
Kudowa Zdrój/Nachod - gdzie i co zjesc?
http://ag.bocznica.org/ - jeszcze tego nie znalam, ale moze sie Wam przyda :))