Wrastajace paznokcie - jak walczyc?

1. Data: 2004-10-25 12:09:38

Temat: Wrastajace paznokcie - jak walczyc?
Od: "test" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie:
Czy sa jakies nieinwazyjne (niechirurgiczne) metody
walki z tym zjawiskiem?

2. Data: 2004-10-26 12:53:34

Temat: Re: Wrastajace paznokcie - jak walczyc?
Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy sa jakies nieinwazyjne (niechirurgiczne) metody
> walki z tym zjawiskiem?
Polecam umieszczanie postów na psm. Jeśli nie pomoże - odwiedź najbliższą
Poradnie Chirurgiczną. Pomóc mogą kąpiele w ciepłej wodzie z mydłem lub
nadmanganianem potasu, ale nie wyleczą choroby.
Pozdrawiam
Adam Janiak
j...@c...pl

3. Data: 2004-10-26 14:12:47

Od: "test" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam umieszczanie postów na psm. Jeśli nie pomoże - odwiedź najbliższą
> Poradnie Chirurgiczną. Pomóc mogą kąpiele w ciepłej wodzie z mydłem lub
> nadmanganianem potasu, ale nie wyleczą choroby.

Choroby? Nie wiedzialem, ze az tak zle.
W latach osiemdziesiatych mialem usuniety ten paznokiec drogą chirurgiczną,
przez wiele lat bylo ok ale ostatnio mam wrazenie, ze moze nastapic to samo
co kiedys. Czy jest inna metoda leczenia niz chirurgiczne usuniecie tego
paznokcia? Bo wtedy to przez ponad miesiac nie moglem z domu wyjsc ale to
byly wakacje, wiec nie byl to problem. Teraz jest inaczej, czlowiek musi
chodzic do pracy, itp...
Jakie metody leczenie oferuje wspolczesna chirurgia?

4. Data: 2004-10-26 15:07:29

Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Oct 2004 14:09:38 +0200, "test" <t...@w...pl> wrote:

>Jak w temacie:
>Czy sa jakies nieinwazyjne (niechirurgiczne) metody
>walki z tym zjawiskiem?

jakis plyn z pedzelkiem firmy shool czy jakos tak
pytac w aptece

5. Data: 2004-10-26 15:27:31

Od: "test" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakis plyn z pedzelkiem firmy shool czy jakos tak
> pytac w aptece

Ale rozumiem, ze to i tak jest polowiczne rozwiazanie, tzn. walka ze
skutkiem a nie z przyczyną?

6. Data: 2004-10-26 16:16:54

Od: "A" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "test" napisał:

> Ale rozumiem, ze to i tak jest polowiczne rozwiazanie, tzn. walka ze
> skutkiem a nie z przyczyną?

Słyszałam, że przyczyną jest m.in. zbyt dokładne wycinanie paznokci w
"kącikach", że należy obcinać paznokcie prosto, nie zaokrąglając kształtu,
wtedy nie bedą miały tendencji do wrastania. Nie wiem, czy w każdym wypadku
pomaga, teść zastosował sie do tych zaleceń i na razie od jakiegoś czasu ma
spokój...

A.

7. Data: 2004-10-26 19:24:56

Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie metody leczenie oferuje wspolczesna chirurgia?
Współczesna chirurgia proponuje plastykę wału paznokciowego.
Pozdrawiam.
Adam Janiak
j...@c...pl

8. Data: 2004-10-26 21:53:35

Od: "gordom" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy nie bedą miały tendencji do wrastania. Nie wiem, czy w każdym
> wypadku pomaga, teść zastosował sie do tych zaleceń i na razie od

Ja miałem usunięty paznokieć (właściwie część) przed kilkunastu laty. Od
tamtego czasu staram się obcinać paznokcie "na prosto" i właściwie mam
spokój. Można też próbować (jak już zaczyna wrastać) wymoczyć palec w
_bardzo_ gorącej wodzie. Właściwie to sparzyć miejsce wrastania; wystarczy
kilka sekund (wielokrotnie mi pomogło w sytuacji jak mimo "prawidłowego"
obcinania zaczynało się paprać). Wymoczyć można też w mydlinach. Jest też
do kupienia (bez recepty) maść antybiotykowa Tribiotic (specjalnie na
wrastające paznokcie).

--
pozdrawiam,
gordom