Wróbli nie ma.

21. Data: 2011-12-04 20:36:39

Temat: Re: Wróbli nie ma i gołębi.
Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-04 19:34, s...@g...pl pisze:
> [...]
lebie/

> Bywa nazywany sierpówką

Sierpówka to inny gatunek gołębia - występujący w Polsce
Witek

22. Data: 2011-12-05 00:18:56

Od: "Azotox Moon" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> [...]

Teraz, z zemsty, polska Sikorka wyćwierkuje w Berlinie, kto tak naprawdę
rządzi na świecie!

moon

23. Data: 2011-12-05 10:10:41

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Azotox Moon" <p...@y...com> napisał w wiadomości

> ... kto tak naprawdę rządzi na świecie!

Hejka. Mooney?
Pozdrawiam finansowo Ja...cki

24. Data: 2011-12-07 11:18:09

Temat: Re: Wróbli nie ma.
Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-30 18:43, XL pisze:
> http://www.agronews.com.pl/pl/5,20,11275,zmierzch_wr
obla.html

A u mnie się pojawiły-pierwszy raz od kilku lat. (Wrocław)
Do tej pory na parapecie wyjadały tylko stada sikorek, kowalik, a w tym
roku wróble w ilości dominującej.

________MAT_______

25. Data: 2011-12-07 11:39:51

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-01 20:44, Krycha pisze:
> Mówiąc wprost, mordowano te ptaki na różne
> sposoby: strzelano do nich, chwytano w sieci a nawet truto. Zabite ptaki
> często przerabiano na karmę dla zwierząt. "

A na wszechwiedzącej Wiki (w wersji PL) napisali, że zjedli te 5 mld
ptaków bo były takie smaczne...

________MAT_______

26. Data: 2011-12-07 14:36:50

Od: "Crimson" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości grup

> [...]

A u mnie się pojawiły-pierwszy raz od kilku lat. (Wrocław)
Do tej pory na parapecie wyjadały tylko stada sikorek, kowalik, a w tym
=====
Widziałem i ja wróble w tym roku.
Na zamojskiej wsi - stadko wróbli.
Czytałem o tym problemie rok temu i mając świadomość problemu
aż się uśmiechnąłem widząc wróble. Uwielbiam wróble ;)

27. Data: 2011-12-07 15:30:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-07 15:36, Crimson pisze:

> Widziałem i ja wróble w tym roku.
> Na zamojskiej wsi - stadko wróbli.
> Czytałem o tym problemie rok temu i mając świadomość problemu
> aż się uśmiechnąłem widząc wróble. Uwielbiam wróble ;)

Bardzo mi ich brakuje - ich wesołego rozgardiaszu. Nie zastępują ich
kowaliki, liczne u nas na szczęście, siedzące często w bzach przy domu.
też je lubię. I gile bywają często. I sikorki.

Wracając do cukrówek - ich "cukruuu-cukruuu" słychać często wiosną i
latem na pobliskim wielkim dębie, oprócz tego mogę pochwalić się kilkoma
parami dzikich gołębi (piękne, duże ptaki) bytującymi w świerkach przy
samym domu oraz parą dudków od lat mieszkającą na naszej lipie i
żerującą na przydomowym trawiastym podwórku - muszę kiedyś zdjęcia
zrobić, bo warto je tutaj pokazać.
Słowiki w czeremchach na łące za ogrodzeniem i ich koncerty
majowo-czerwcowe o drugiej w nocy to już standard :-)

Ale teraz, szanowni Państwo, sensacja: nad pobliską rzeczką, na łąkach,
bywają u nas od czasu do czasu CZARNE bociany! Kiedyś nawet przyleciał
jeden jakiś taki rudy - skrzyżowały się chyba z białymi :-)

28. Data: 2011-12-07 16:26:31

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-07 16:30, XL pisze:
> [...]

> samym domu oraz parą dudków od lat mieszkającą na naszej lipie i
> żerującą na przydomowym trawiastym podwórku - muszę kiedyś zdjęcia

A jesteś pewna,że to Cukrówka a nie sierpówka?
Cukrówka to ptak hodowlany, nie bardzo radzący sobie w naszych
warunkach, a sierpówka to nader częsty gość.
Jak przez mgłę przypominam sobie, że babcia mawiała na gołębie cukrówki
- a dziadek poprawiał ją na sierpówki (co było zresztą zgodne z prawdą)
- stąd też dopytywałem wcześniej o nazwę jako regionalizm.

"Ptaki Europy i obszaru śródziemnomorskiego" Lars Jonsson - w ogóle nie
podają takiego gatunku jak cukrówka - a to książka o dziko występujących
ptakach

Dla przykładu - w tym linku gość opisuje obfotografowanego ptaka jako
gniazdującą cukrówkę, a jest to bezsprzecznie sierpówka, co wiać po
pasku na szyi i oku.
http://www.fotosik.pl/u/driver/zdjecie/14/album/2105
63

Witek

Ps. Dzikich gołębi też masz do wyboru - siniaki, grzywacze, turkawki
(odlatują na zimę)

29. Data: 2011-12-07 16:51:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 07 Dec 2011 17:26:31 +0100, witek napisał(a):

> A jesteś pewna,że to Cukrówka a nie sierpówka?

Takie:
http://obwioslo.com/tag/cukrowka/
http://www.panoramio.com/photo/29217870

Oraz dzikie gołębie - takie:
http://www.panoramio.com/photo/29219131

30. Data: 2011-12-07 17:11:09

Od: " " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witek <j...@b...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
63

> Witek
>
> Ps. Dzikich gołębi też masz do wyboru - siniaki, grzywacze, turkawki

Mieliśmy zdaje się też synogarlice.
skryba

Maliny
CUM Tasting Libby,Audrey&Hannah DeckerPussies
Szkolenia dla ogrodników i amatorów ogrodnictwa
Zabezpieczenie krzewów przed mrozem
Usunięcie pniaka