Wrzosowisko mi się marzy

1. Data: 2003-09-23 12:50:09

Temat: Wrzosowisko mi się marzy
Od: "Iza" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam szczęście mieć ogródek w lasach. Ale chciałabym część swojej ziemi zrobić
też na "leśno". Wymyśliłam sobie małe wrzosowisko pomiędzy tujami i
jałowcami. Jak się do tego zabrać? Kupić hurtem w ogrodniczym wrzosy? Ale
kiedy najlepiej? teraz, czy na wiosnę, czy co?

2. Data: 2003-09-23 22:09:00

Temat: Re: Wrzosowisko mi się marzy
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacząć od lektury: http://www.wolski.com.pl/teoria.html

Ewentualne szczegóły biznesowe na priv.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2003-09-23 22:23:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zacząć od lektury: http://www.wolski.com.pl/teoria.html
>
> Ewentualne szczegóły biznesowe na priv.
>

> --
> Rafał Wolski

Przeczytałem od A do Z i nie rozumiem
dlaczego posiadacze wrzosów mają
z nimi wiecznie problemy.
Ludzie! uprawa tych mikrusów łatwiejsza
od zakładania trawnika!

Pozdrawia boletus

4. Data: 2003-09-24 06:58:53

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
[...]

> Przeczytałem od A do Z i nie rozumiem
> dlaczego posiadacze wrzosów mają
> z nimi wiecznie problemy.
> Ludzie! uprawa tych mikrusów łatwiejsza
> od zakładania trawnika!

Boletusie, nie przeczytałeś od A do Z.
zobacz: http://www.wolski.com.pl/teoria.html
W praktyce, jak już posiądziesz teorię bywa inaczej.
;-)
Pozdrawiam, Jerzy

5. Data: 2003-09-24 09:53:51

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> napisał(a):

> Zacząć od lektury: http://www.wolski.com.pl/teoria.html
>
> Ewentualne szczegóły biznesowe na priv.

Rafale popraw w tym akapicie:
"Zachęcamy także do zapoznania się z dwoma ciekawymi tekstami napisanymi
przez laureatów internetowego konkursu organizowanego we współpracy z witryną
Polski Ogród Internetowy. Tekst autorstwa Edyty Szajnóg o uprawie wrzosów w
ogrodzie i Wojtka Pajdasa o obecności wrzosów w polskiej kulturze."

Wojtka Pajdasa na Padjasa.
pozdr. Jerzy
PS
Dzięki za przesyłkę. Jest super. Zawsze masz ich tyle na składzie?

6. Data: 2003-09-24 10:09:01

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam za sobą (a raczej w trakcie) taką przygodę. Najpierw zdecyduj się co do
miejsca. Musi być słoneczne. Sprawdź glebę. Jeśli nie jest gliniasta, to
masz połowę roboty z głowy. Piaszczystą i leśną wystarczy lekko przekopać z
kwaśnym torfem i dorzucić z leśnego wrzosowiska trochę podłoża. Na glebę
gliniastą musisz nawieźć 20 cm kwaśnego torfu zmieszanego z piaskiem. Ja
dodałam jeszcze mnóstwo igieł sosnowych.
Przekopujesz, wyrównujesz i możesz sadzić.
Po sadzonki najlepiej udaj się do Rafała Wolskiego. Dostaniesz dużo odmian
do wyboru i na pewno atrakcyjną cenę - i jako dodatkową atrakcję - spotkanie
z Rafałem.
Z moich doświadczeń wynika że lepiej sadzić na wiosnę. Część wrzosów
posadzona jesienią nie zdążyła się dobrze ukorzenić i przemarzła, pomimo
okrycia. Przed posadzeniem - rzecz ważna - zanurz doniczki w wodzie na
kilkanaście minut. Mniej boleśnie przejdą przesadzenie do nowego miejsca. I
pamiętaj aby nie przesuszyć ich w pierwszych tygodniach na nowym miejscu.
Potem to już tylko można się zachwycać. Sadź w "plamach" po kilkanaście
sztuk z każdej odmiany, wtedy wyglądają najlepiej, kontrastowe kolory obok
siebie.
Weź pod uwagę że wrzosy są jak narkotych, będziesz chciała więcej. Ja już
zmieniam plany ogrodu i chcę cały hektar obsadzić wrzosami. Tylko niestety
mam ziemię gliniastą. Ale co tam, nawiozę torfu i juz..

Jak znajdę trochę czasu uruchomię stronę swojego ogrodu ze zdjęciami
wrzosowiska.

Pozdrawiam
Edyta

http://www.gazeta.pl/usenet/

7. Data: 2003-09-24 10:43:56

Temat: Odp: Wrzosowisko mi się marzy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Edyta Szajnóg <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkrqhm$2k6$...@n...onet.pl...

O! Edyta! Witaj! :-))
Czy nie wróciłabyś do mapy pl-rec-ogrodników?? To był swietny pomysł tylko
jakby nieco zaniechany... :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
A co do wrzosów to masz rację - fascynujące są.
J.

8. Data: 2003-09-24 10:53:22

Temat: Re: Odp: Wrzosowisko mi się marzy
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> jakby nieco zaniechany... :-)))
> PS
> A co do wrzosów to masz rację - fascynujące są.

Januszu, ona robi tę mapę ale z wrzosów dlatego nioe ma czasu na inne.
;-)
pozdr. Jerzy

9. Data: 2003-09-24 11:05:01

Temat: Odp: Odp: Wrzosowisko mi się marzy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkrt32$9m2$...@i...gazeta.pl...

> Januszu, ona robi tę mapę ale z wrzosów dlatego nioe ma czasu na inne.

No tak, ale ja wolałbym bo ona była on-line :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2003-09-24 11:44:43

Od: "" <h...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do Was małe pytanie, po ile są w waszych rejonach wrzosy? U mnie są po
3,50 za takie małe mizerne kępki :(

Drugie pytanko, czy wrzosy można sadzić na wzór skalniaka? oczywiście
zmieniając skład gleby pod te rośliny. To nie będzie wysoki skalniak bardziej
rozciągły a mojej mamie bardzo podobają sie wrzosy, nie skłamie jak powiem że
mnie też :)

ogrody
Rozmnażanie perukowca
kostka brukowa