Wrzosy - dlaczego mi zdychają?

21. Data: 2003-08-11 19:04:27

Temat: Re: Wrzosy - dlaczego mi zdychają?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "boletus" <b...@o...pl>

> Tadziu wspominał,że podlewa tylko trawę.
> Reszta musi sama sobie jakoś radzić.
:)
trawom poswiecam najwiecej uwagi
ku nim kieruje pierwsze kroki
i tak jak wspomniales tylko one sa codziennie podlewane
:)
wrzosy rosna po sasiedzku
przez sciezke
i dzieki temu sa ze dwa razy w tygodniu podlewane
:)
> Rozumiem Twój niepokój.Każdy chciałby
> widzieć imponujące efekty swojej pracy.
> Niestety, wrzosy kuszą różnorodnością
> odmian i często nabywane są przez osoby,
> które potem nie radzą sobie z tą wbrew
> pozorom trudną do utrzymania rośliną.
:)
zakupione w ubr wrzosy padly mi tej zimy
wiem juz
ze sa trudne ale kiedys gdy bardziej zadrzewie panderoze
to zmierze sie z nimi na powazniej
bo tez mi sie podobaja
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

22. Data: 2003-08-11 19:04:27

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Z drżeniem serca zatem pytam: jak tam Twoje? Rosną? ;-)
hehe
moje trzymaja sie dobrze
zarowno wrzosy jak i wrzosiec
ktory jakis czas temu wygladal kiepskawo
ale doszedl juz do siebie
:)

23. Data: 2003-08-11 19:45:09

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:bh8n4f$af9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Czytam i coraz mi smutniej.. :-(. Czy w miejscu przygotowanym pod
> wrzosowisko posadzić różnobarwne trawy?

Skoro zaplanowałaś wrzosy to je posadź:-)
Wcale nie są trudne, skoro nawet taki początkujący ogrodnik jak ja daje
sobie z nimi radę:-)
Dochodzę do wniosku że im bardziej chcemy naszym roślinkom dogodzić i im
bardziej się staramy tym marniej rosną potem.

Marta
z kwitnącymi wrzosami:-)

24. Data: 2003-08-11 19:48:54

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> writes:

> kora sosnowa dodatkowo podniesie ph gleby

Przepraszam, że tak wyrwane z kontekstu, ale mam pytanie: od jakiego
poziomu pH nalezy zaczynać, aby kora sosnowa podniosła wartość tego
współczynnika? :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien Rajiv, co mieszkał w Bombaju
Miał w zwyczaju pić spermę dla haju.

25. Data: 2003-08-11 20:13:12

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m18yq0dlg9.fsf@sapijaszko.net...

> Przepraszam, że tak wyrwane z kontekstu, ale mam pytanie: od jakiego
> poziomu pH nalezy zaczynać, aby kora sosnowa podniosła wartość tego
> współczynnika? :-)

Hmmm...
chyba źle się wyraziłam, powinnam napisać, ze obniży pH albo podniesie
kwasowość gleby:-)
A w miejscu gdzie rosną wrzosy u mnie ph wynosiło ok 5,5. Dla wrzosów ponoć
jest odpowiedniejsze pH poniżej 5. W takim wypadku kora raczej im nie
zaszkodzi.
Nie zaszkodzi też chyba temu klonu palmowemu co rośnie z tyłu;-)
Czy inne klony też lubią kwaśniejszą glebę?
Bo się przymierzam ciągle by cuś kupić, ale oczopląsu na ich widok można
dostać.
Jak już wybrałam ze dwie odmiany to akurat nie było:-(

A Twoje pytanie ciekawe, sama niecierpliwie poczekam na odpowiedź:-)

Pozdrawiam
Marta

26. Data: 2003-08-11 20:52:18

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> writes:

> Nie zaszkodzi też chyba temu klonu palmowemu co rośnie z tyłu;-)

Raczej nie zaszkodzi.

> Czy inne klony też lubią kwaśniejszą glebę?

Klony w zasadzie przystosowują się do każdej gleby, dla palmowych zaś
najodpowiedniejsza jest lekko kwaśna, piaszczysta, z niewielką
zawartością części organicznych. W innych typach gleby też będą rosły,
nie mniej jednak może odbić się to na zredukowaniu przyrostów. Podłoże
powinno być przepuszczalene, raczej źle rosną w miejscach wilgotnych.

> Bo się przymierzam ciągle by cuś kupić, ale oczopląsu na ich widok
> można dostać. Jak już wybrałam ze dwie odmiany to akurat nie
> było:-(

A jakie odmiany wybrałaś?
A jakie są dostępne?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Jego siostra (wychowana na Lutrze,
Ale jędza), miała ciało wciąż chudsze;

27. Data: 2003-08-11 21:08:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Czy inne klony też lubią kwaśniejszą glebę?

Tutaj klony rosna swietnie na zasadowej glinie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

28. Data: 2003-08-11 22:02:14

Temat: Odp: Wrzosy - dlaczego mi zdychają?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bh7ge3$bmn$...@n...news.tpi.pl...
> Nie kochasz ich tak bardzo jak winorośli, to na pewno dlatego.
>
> BTW: Mógłbyś coś wrzucić na stronkę o robieniu sadzonek, bo mam ochotę
> namnożyć troszkę jakiejś niezidentyfikowanej odmiany, która rośnie na
ranczo
> od pewnie 40 lat. A nie wiem jak się zabrać do tego.
> Kupiłem książkę Myśliwcową od Boletusa, ale tam tylko jedno zdanie jest,
że > coś z tegorocznych latorośli się robi, ale nic więcej.

Włóż łozę w ziemię i pij wino - tak mawiają bałkańcy :-)
A poważnie: napiszemy coś o rozmnażaniu winorośli - oczywiście jezeli
Grzegorz się zmobilizuje do pracy przy stronie.
Może by tak doping: Grzegorz! Grzegorz! Grzegorz! Grzegorz! :-)

> Pozdrawiam i całuję mocno!!!
Pogięło cię???? Chlejesz??
Pozdrawiam :-)
Janusz

29. Data: 2003-08-11 22:11:42

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@h...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:bh7ml0$2dp$...@n...onet.pl...
> Jeśli padają piorunem, to pewno susza. Opisz jaki kolor mają martwe >
krzewinki, czy schną równomiernie, czy kawałkami, czy są wyściółkowane, jaka
> była ostatnio pogoda.

Pogoda: upał i susza.
Podlewanie: każda sobota i niedziela (czasem częściej), a więc najwyżej 5
dni bez podlewania.
Wyściółkowane są korą
Kolor wyschniętych: brązowy
Niektóre uschły kompletnie, niektóre częściowo i to gałązki od środka
krzewinki, kilka tzryma się znakomicie bez najmniejszego śladu więdniecia, a
nawet zaczynają kwitnąć.
Rosną blisko siebie w odstepach ok 30 cm.
POOOOOOOOOOOOOOMOCY!!!
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Odszczekuję wrzośca spisanego po zimie na straty. Własnie w ciagu ostatnich
dwóch tygodni zrobiła sie zielona kępka.
PS
Czy jest możliwe, że zapeszyłem relacjonując po zimie, ze mi wrzosy fajnie
tę ostrą zimę przetrzymaly?????
J.

30. Data: 2003-08-11 22:11:47

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cora <u...@d...idealny.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@d...idealny.pl...
> Moje wrzosy uratowala sproszkowana kreda.Możesz kupic w sklepach
> ogrodniczych.Podsyp każdy krzaczek proszkiem kredowym,lekko przemieszaj >
ziemie i nie podlewaj za często,

Jaja sobie robisz????
Pozdrawiam :-)
Janusz