Wrzosy - dlaczego mi zdychają?

61. Data: 2003-08-14 11:11:18

Temat: Re: Wrzosy - dlaczego mi zdychają?
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> > Krycha&wrzosy = Krycha& Co(ty)
> Czy tak ?

Zgadza się, ale czasem sobie dobieram inne towarzystwo.

Krycha&Co(ty)

62. Data: 2003-08-18 22:36:42

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie słyszałem.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

63. Data: 2003-08-18 22:38:41

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te jaśniutko zielone to też się płożą? Sądzę, że nie bo płożącego mieliśmy
kiedyś Heidezwerga z zielonych, ale za względu na dużą humorzastość wrzos
został wysadzony z produkcji ;-)

64. Data: 2003-08-19 08:09:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski wrote:

> Te jaśniutko zielone to też się płożą? Sądzę, że nie bo płożącego mieliśmy
> kiedyś Heidezwerga z zielonych, ale za względu na dużą humorzastość wrzos
> został wysadzony z produkcji ;-)

Dobrze sądzisz :-) - jaśniutkie kwitną na biało i roną do góry. Płożą
się tylko te "aksamitne".

Krycha&wrzosy

65. Data: 2003-08-19 22:08:29

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1fzk52q1o.fsf@sapijaszko.net...
> "Kronopio" <c...@o...pl> writes:

> Okulizowane, szczepione, czy ukorzeniane? Z ciekawości pytam :-).

Powinnam napisać "po materiał na sadzonki" do ukorzenienia.

> Pozdrawiam,
> Grzesiek, któremu do szczęścia brakuje 'Variegatum' i 'Elegans' jeśli
> chodzi o klony jesionolistne.

Co masz o "Variegatum" w swojej książce ?
U mnie w jednej pisze "drzewo rośnie słabo" , a w drugiej "silnie rosnące".
I jakie ma mieć owoce.
Mam jeden A.n. nienazwany , do końca nie jestem pewna czy to jest
"Variegatum " , czy coś bardzo do niego podobne.

Wici za diabełkiem i fioletkiem rozpuściłam.
"Elegans" wpisać na listę poszukiwanych ?
Dla siebie już nie kupię :-(

Kronopio

66. Data: 2003-08-20 20:35:34

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@o...pl> writes:

> Powinnam napisać "po materiał na sadzonki" do ukorzenienia.

:-)

> Co masz o "Variegatum" w swojej książce ?

'Variegatum'. Wiegers (1809). Germany. A small tree to 10 m tall
with green shoots, not downy or only slightly so on long, vigorous
shoots when young. The leaves are of about the same size as those
of the species, broad, creamy white, with broadly serrate
margins. Young leaves pinkish, occasionally with entirely white
leaflets. It fruits abundantly, but seeds are always sterile,
sometimes also variegated white. It appeared as a sport in a
nursery in Toulouse, France. The plant grown as 'Elegantissimum'
seems to be slightly more variegated. As there is very little
material for comparison, the question of whether 'Elegantissimum'
is distinct from 'Variegatum' cannot be answered. 'Variegatum' is
widely grown and generally available. The tree tends to form
branches bearing entirely green leaves. Such branches must be
removed as they develop.

i jeszcze za ,,Maples for Gardens. A Color Encyclopedia'':

A. negundo 'Variegatum' Synonym A. negundo 'Argenteovariegatum'. A
small tree or large shrub up to 10 to 12 m, sometimes taller;
branches smooth, dark gray-green. Leaves with creamy white
margins. Flowers in long, drooping racemes, creamy white, plants
dioecios. The cultivar is female and fruits usually are all
sterile. Introduced by F. A. Wiegers, Germany, in 1809. Given the
Royal Horticultural Society's Award of Merit in 1975. [...]

Uff... :-)

> Mam jeden A.n. nienazwany , do końca nie jestem pewna czy to jest
> "Variegatum " , czy coś bardzo do niego podobne.

Spróbuj porównać z powyższymi opisami :-)

> Wici za diabełkiem i fioletkiem rozpuściłam.
> "Elegans" wpisać na listę poszukiwanych ?

Dziękuję i bardzo proszę :-)

> Dla siebie już nie kupię :-(

Dlaczego?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Od piątku Ola, co mieszka nad Nysą,
Ma reputację z nieznaczną rysą.

67. Data: 2003-08-20 21:12:49

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1ekzgvzhl.fsf@sapijaszko.net...

> Dlaczego?

Miejsca mi brak :-(
Młotek gumowy do wybijania sobie z głowy nowych zakupów potrzebniejszy.
Chociaż ,gdyby tak zamach na kawałek trawnika zrobić ?
Hmmm.
Do sklepu przy OB zaglądałeś ostatnio ?
Nowa dostawa była , a w niej kielichowce i judaszowca o czerwonych liściach
widziałam.
Trawy ciekawe były , lawendy różniste , kamelie.
Dokładnie nie oglądnęłam ze względu na dalsze zwiedzanie miasta.
I tak z zielskiem wystającym z reklamówek się odbyło , ale ile tych toreb
można nosić ?

Pozdrawiam z nowymi nabytkami
--
Kronopio

68. Data: 2003-08-20 21:21:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chociaż ,gdyby tak zamach na kawałek trawnika zrobić ?
> Hmmm.

Ojej, tylko nie to. Taki piękny trawniczek.
Trawka jak aksamit, marzenie.

> I tak z zielskiem wystającym z reklamówek się odbyło

Jakim,jakim ??

> Pozdrawiam z nowymi nabytkami

Jakimi,jakimi ??
> --
> Kronopio

Pozdrawia miło boletus

69. Data: 2003-08-20 21:24:39

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@o...pl> writes:

> Chociaż ,gdyby tak zamach na kawałek trawnika zrobić ?

Trawniki są be z założenia :-)

> Do sklepu przy OB zaglądałeś ostatnio ?

Wczoraj?

> Nowa dostawa była , a w niej kielichowce i judaszowca o czerwonych
> liściach widziałam.

Ech, a przyjrzałaś się cenie tego judaszowca? Wiem, że piękny, ładny,
ale cena -- póki co -- zaporowa :-)

Kupiliśmy jakieś berberysy, laurowiśnię, suchodrzew...

> Dokładnie nie oglądnęłam ze względu na dalsze zwiedzanie miasta.

Hmmm... trzeba było dać znać, że jesteś...

> I tak z zielskiem wystającym z reklamówek się odbyło , ale ile tych
> toreb można nosić ?

:-)

> Pozdrawiam z nowymi nabytkami

A co zanabyłaś?

G.
--
Ktoś rzekł raz ,,diade'' zamiast ,,diadem'',
Po prostu w końcu słowa zjadł ,,em'',

70. Data: 2003-08-20 22:34:30

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m11xvgvx7s.fsf@sapijaszko.net...

> Trawniki są be z założenia :-)

Od założenia , ale przydatne ;-)

> Ech, a przyjrzałaś się cenie tego judaszowca? Wiem, że piękny, ładny,
> ale cena -- póki co -- zaporowa :-)

Na cenę nie zdążyłam spojrzeć.
Na liście ,owszem.
Zamykać zaraz mieli i się spieszyłam.

> Hmmm... trzeba było dać znać, że jesteś...

Na trochę byliśmy :-(
Tyle żeby oglądnąć rynek , machnąć ciacho , popodziwiać tresowane wróbelki i
trzeba było wracać :-(
Nagle i niespodziewanie wyjazd wypadł i nie chciałam Wam zawracać głowy.

> A co zanabyłaś?

Białego żółwika , Teucrium hyrcanicum , Carex comans "Small Red" , Ajugę
reptans "Metalica Crispa" , Stipę gigantea , Melicę ciliata i jeszcze jedną
niezidentyfikowaną trawę + kielichowca.
W sumie niezbyt wiele , ale zadowolenie duże :-)

Kronopio

Ogrodzenia typu PLASTMET
biale mszyce (?)
jak zbadać jakość gleby?