Wspolne pieniadze.

101. Data: 2007-03-26 19:54:49

Temat: Re: Wspolne pieniadze.
Od: Lolalna Loja <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

locke napisał(a):

> Jeżeli rozmowa o założeniu rodziny zaczyna się od rozmowy o założeniu wspólnego
> konta - to całe planowane małżeństwo zaczyna nabierać charakteru raczej
> ekonomicznego, niż jakiegokolwiek innego.

No niestety - bez tego w małżeństwie ani rusz :(

> Facet, który zainicjował wątek najwyraźniej jest
> zaniepokojony tym, że jego przyszła domaga się wspólnego konta. Jakiś powód tego
> zaniepokojenia pewnie ma.

Mam takie wrażenie, że dziwnie o niej pisze... tak niemiło jakoś...

Loja

--
*Majkel, ty to ale jestes!*

102. Data: 2007-03-26 19:57:35

Od: Lolalna Loja <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak napisał(a):

> Dla mnie dyskusja w tym momencie zaczyna schodzić na płaszczyznę "w
> związku wszystko jest wspólne, więc konto musi też, a jak nie jest, to
> znaczy, że w związku źle się dzieje lub będzie się źle działo".

Nie, to bez sensu. Chodzi raczej o podejście do tych osobnych kont. Bo
jak wszystko się opiera na "moje nie rusz" to sory Cię bardzo...
A jak nie to wszystko ok.

Loja

--
*Majkel, ty to ale jestes!*

103. Data: 2007-03-26 20:17:53

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalna Loja napisał(a):

> BTW wyobrażasz sobie sytuację, kiedy Twoja żona zadłuża się (potrzebnie
> czy nie - nieważne teraz) a Ty jej mówisz "sory skarbie, mam, ale nie
> dam ci, idź do mamusi niech ci pożyczy a potem spłacaj ze swoich"? Ja po
> czymś takim poszłabym "do mamusi", ale na dobre...

Oni nie byli wtedy małżeństwem i doprawdy on nie musi jej sponsorować ubrań.

--

Paulinka

104. Data: 2007-03-26 20:35:17

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Choć i tak jeszcze nikt dotąd nie przedstawił mi ewidentych zalet
> posiadania osobnych kont :P

Mniej gadania. I mniej kontrolowania. Tylko siebie musisz :)

E.

105. Data: 2007-03-26 20:37:57

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eu9aq5$2i2$1@achot.icm.edu.pl>
E. <e...@o...pl> pisze:

> Mniej gadania. I mniej kontrolowania.

Teraz też tego nie mam :)

--
Nixe

106. Data: 2007-03-26 20:41:40

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

E. napisał(a):

> Mniej gadania. I mniej kontrolowania. Tylko siebie musisz :)

Ja nawet jakbym sobie upatrzyła różowe kabaretki, to tż nawet nie
stęknie, o ile nas na mój głupi wydatek stać. Nie mogę sobie przypomnieć
w moim 9-letnim związku czegoś, co by się spotkało z dezaprobatą.
Skoro chcę, to znaczy, że muszę teraz i natychmiast i tyle.

--

Paulinka

107. Data: 2007-03-26 20:45:42

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> A ze wspólnym kontem tak się nie da?
> Poważnie pytam.

Nie wiem. NIGDY nie mialam wspólnego konta. Ale miałam kiedyś "wspólny"
portfel. Przejechałam się na zakupach, przekonana, że w portfelu stówka
a nie przyszło mi na mysl, że mąż wyciągnął forsę, bo na coś potrzebował
i zapomniał mi o tym powiedzieć.

> W sensie - jeszcze jedno, trzecie konto?

Sądzę, że nawet kilka. Nadwyżki są w stałym obrocie ;)

> A jeśli zdarzy się, że jednemu zabraknie "do pierwszego", a drugi ma
> nadal pełną "kiesę" to co w takiej sytuacji?

Pożyczka. U moich rodziców działa to tak, że jedno (chybia wiadomo,
ktore) zadłuża się u drugiego. Raz na jakis czas robią bilans. Zwykle
okazuje się, że dłużnik jest niewypłacalny. Wtedy dokonuje się
"komisyjnego spalenia kartki z długami" i liczą od nowa ;)

> A ja tego nie rozumiem (ale przecież nie muszę ;-).

Nie masz naszych problemów... Alimentów, 4. dzieci itp.
Bez względu na to ile zarabiamy i tak musimy sie liczyć z wydatkami.
Szczególnie jak chcemy coś zaoszczędzić. Tak czy siak TZ nie wnika w
moje wydatki na kosmetyki i papierosy a ja w jego piwo i wydatki na
samochód. (Inaczej oboje bysmy się już pewnie żarli) ;)

Eulalka

108. Data: 2007-03-26 21:05:08

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eu9bdm$4a7$1@achot.icm.edu.pl>
E. <e...@o...pl> pisze:

> Sądzę, że nawet kilka. Nadwyżki są w stałym obrocie ;)

Jakieś fundusze inwestycyjne? ;-)

> [...]
> okazuje się, że dłużnik jest niewypłacalny. Wtedy dokonuje się
> "komisyjnego spalenia kartki z długami" i liczą od nowa ;)

Łomatko ;-)
Z tym, że takie sytuacje mogą być bardziej banalne.
Osobne konta, kobieta zarabia X, mężczyna 4X, wydatki miesięczne na
utrzymanie się + opłaty wynoszą np. 1.5X.
Wystarczy, że całość spraw związanych z zakupami, rachunkami, opłatami itp.
spada na kobietę (bo mężczyzna pracuje jak wół i mało bywa w domu) i już w
okolicach drugiej połowy miesiąca u kobiety na koncie robi się debecik. Przy
wspólnym koncie nie byłoby takich problemów.

> Nie masz naszych problemów... Alimentów, 4. dzieci itp.

Miałam właśnie pisać, że u_Was_taka sytuacja (osobne konta) akurat mnie tak
bardzo nie dziwi, bo faktycznie jest trochę bardziej zawirowana niż
przeciętna.

[btw - może w końcu sfinalizujemy to spotkanie ;-]

--
Nixe

109. Data: 2007-03-26 21:24:45

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> Dlatego_my_nie łączymy i mamy wspólne konto.
> Bo tak jest DUŻO prościej (świetne argumenty w poście Miranki).
> Z kolei, gdy propozycja jednego partnera, by "uwspólnić" dochody w
> celu ułatwienia sobie życia spotyka się z wyraźnym sprzeciwem
> drugiego, to dla mnie (podkreślam to) jest cokolwiek zastanawiające.

Widzisz, żeby było, jak Ty mówisz... DUŻO prościej... musiałbym ruszyć tyłek
i zlikwidować swoje konto, wyleźć na piętro i powiedzieć w księgowości, żeby
przelewali na inne niż do tej pory... cała masa bezproduktywnego gadania...
nie widzę żadnych korzyści, dla których miałbym to robić :o)
Gorzej... jak cztery lata temu gwizdnęli mi portfel z kartami, nie
wyrabiałem następnych, IKM wystarczy...

Pzdr
Paweł

110. Data: 2007-03-26 21:27:12

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> [...]
> i już w okolicach drugiej połowy miesiąca u kobiety na koncie robi się
> debecik. Przy wspólnym koncie nie byłoby takich problemów.

Wiesz.. każdy rozsądny człowiek policzy najpierw ile ma stałych
wydatków, ile mniej więcej wydaje na życie itp. I jedno drugiemu
przelewa odpowiednią kwotę, by nie było debetów.

> Miałam właśnie pisać, że u_Was_taka sytuacja (osobne konta) akurat mnie
> tak bardzo nie dziwi, bo faktycznie jest trochę bardziej zawirowana niż
> przeciętna.

Dokładnie. W dodatku ja często mam delegacje i wydatki służbowe i też
ciężko byłoby mi wykładać lub wlewać to do jednego wora.

Eulalka

Re: Być razem
Być razem
Oj Agatko gAgatko... ;)
dyskusja w grupie
Zagubione w seksie...czyli jak dziś wypłynąć! ;)