Wspolne pieniadze.

151. Data: 2007-03-28 14:31:40

Temat: Re: Wspolne pieniadze.
Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
news:eubsmj$14oc$1@news.mm.pl...

> Twoje porównania są po prostu absurdalne. Ja posługując się podobnym
> absurdem mogłabym spytać dlaczego mieszkanie kupiliście z małżonką wspólne,
> a nie zdecydowaliście się mieszkać oddzielnie i odwiedzać jak za
> kawalersko-panieńskich czasów.

A jaki ma związek mieszkanie razem z posiadaniem wspólnego konta? Czy zatem
lokatorzy pokoju w akademiku powinni mieć wspólne konta? Po raz kolejny pytam:
DLACZEGO zawarcie małżeństwa POWINNO wiązać się z założeniem wspólnego konta?

> Ale to jest problem (i to wielki) tej osoby, która tego zaufania nie ma*, a
> nie tej, która proponuje.

Brak zaufania ma zwykle jakieś podstawy.

152. Data: 2007-03-28 14:32:43

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:eubolu$1qd$1@news.interia.pl>

> O ile na nim również coś zostało i o ile Pan Mąż łaskawie wyrazi na to
> zgodę.

> A po co, skoro można mieć od razu 5X na jednym koncie i nie bawić się w
> przelewy.

Bo i z czego przelać? A jak zrobi się debecik?

153. Data: 2007-03-28 14:33:43

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:eubonp$1te$1@news.interia.pl>

> Nie rozumiesz podstawowej rzeczy.
> Dopóty, dopóki nie mają rozdzielnosci majątkowej, są to także JEJ dochody i
> ma pełne prawo znać ich kwotę.

Prawo to nie jest aż tak oczywiste - żaden zakład pracy nie ujawni dochodów
pracownika współmałżonkowi bez nakazu sądowego. Przynajmniej nie zrobi tego
oficjalnie (a co najwyżej "po znajomości").

154. Data: 2007-03-28 14:39:05

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:eucunl$an9$1@nemesis.news.tpi.pl>

> No to nie zmieniaj :)
> My "uwspólniliśmy" konto zakładając je w banku, który dał nam dużo lepsze
> warunki (ze względu na połączone, a przez to wyższe wpływy), niż mieliśmy
> wcześniej przy osobnych kontach. To była dla mnie wymierna korzyść.

Bo trafiliście na lepsze warunki. Teraz warunki we wszystkich bankach są podobne
i silnie zależą od stażu konta (i jego historii). Jeżeli masz długo własne konto
i korzystasz z wielu udogodnień wynikających z faktu, że masz całkiem spore
wpływy i brak wpadek, to czy korzystne będzie rezygnowanie z tego po to, by
założyć nowe konto - bez żadnej historii - z niewiele wyższymi wpływami (a tak
jest w przypadku Marcina i jego "przyszłej")? A do tego dochodzi jeszcze fakt
posiadania debetu - wiele banków oferuje go w wysokości nawet 10-krotności
średnich wpływów - przed zlikwidowaniem takiego konta trzeba oczywiście debet
spłacić. Jakoś mało to zachęcające.

155. Data: 2007-03-28 14:43:09

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalna Loja" <s...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Wystarczy załatwić żonie dostęp do konta. Ale jeszcze by się dowiedziała
> nie daj Bóg ile zarabiasz :)

To też jest jakieś wyjście. W sytuacji Marcina byłoby to nawet rozsądne - na
jego konto (z dość długą chyba i niezłą historią) wpływają dochody żony (co
jeszcze poprawia historię konta), a ona jest upoważniona do korzystania z niego.
Zakres, w jakim osoba upoważniona do konta ma dostęp do środków na nim można
ustalić w dość dowolny sposób -można zatem znaleźć kompromis między
koniecznością zapewnienia żonie dostępu do pieniędzy i ostrożnością przed zbyt
szybkim ich wydawaniem.

156. Data: 2007-03-28 15:28:07

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eudu1n$hfc$1@news.interia.pl>
locke <p...@i...pl> pisze:

> A jaki ma związek mieszkanie razem z posiadaniem wspólnego konta?

Taki sam, jak wspólne konto z używaniem tej samej szczoteczki do zębów.
Absurdalny.

> zatem lokatorzy pokoju w akademiku powinni mieć wspólne konta?

A z czego niby miałaby wynikać taka implikacja?

> Po raz
> kolejny pytam: DLACZEGO zawarcie małżeństwa POWINNO wiązać się z
> założeniem wspólnego konta?

Nie twierdzę, że powinno.
Twierdzę, że tak jest łatwiej i w wielu przypadkach uczciwiej.
Oczywiście co innego, gdy oboje ludzi optuje za osobnymi kontami - wtedy nie
ma dyskusji.
Jednak, gdy jeden z małżonków proponuje wspólne, a drugi - zwłaszcza ten
zarabiający więcej - stawia stanowcze weto, to jest to dla mnie, delikatnie
mówiąc, dziwne.

> Brak zaufania ma zwykle jakieś podstawy.

Ale nikt nikogo nie zmusza do zawierania związku z osobą, której się z
jakichś przyczyn nie ufa.

--
Nixe

157. Data: 2007-03-28 15:30:53

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eudu3m$hgd$1@news.interia.pl>
locke <p...@i...pl> pisze:

> Bo i z czego przelać?

A po co w ogóle przelewać, skoro jest i leży.

> A jak zrobi się debecik?

Rozumiem, że dla Ciebie sytuacja: jedno konto z 5X dochodu pociąga za sobą
większe ryzyko zaciągnięcia debetu, niż sytuacja: dwa konta z X i 4X
dochodów, przy czym konto 4X w każdej chwili może zasilić konto X?

--
Nixe

158. Data: 2007-03-28 15:34:54

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eudu5i$hiv$1@news.interia.pl>
locke <p...@i...pl> pisze:

> Prawo to nie jest aż tak oczywiste - żaden zakład pracy nie ujawni
> dochodów pracownika współmałżonkowi bez nakazu sądowego.

Napisałam, że ma prawo znać (poczytaj sobie KRiO), a nie w jaki sposób to
prawo wyegzekwuje.
A prawda jest taka, że z egzekucją w takich przypadkach nie ma najmniejszego
problemu.

--
Nixe

159. Data: 2007-03-28 19:24:19

Od: "kubuś" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od razu "widać" żeś facet.
Z moim ( od 20 lat tym samym ) mężem mieliśmy różne sytuacje finansowe - raz
ja, raz on mieliśmy większe dochody, wtedy kasa była wspólna - każdy dawał
ile miał albo ile było potrzeba - to kwestia rozmowy i wzajemnej
odpowiedzialności. Nigdy nie mieliśmy wspólnego konta - ja nie zabiegałam ,
on tematu nie inicjował - teraz dajemy co miesiąc równo na dom , a do reszty
się nie wtrącamy - moje kosmetyki , ciuchy czy jego kosztowne hobby. Cieszę
się że ma pasjonujące hobby a on że ma zadowoloną i zadbaną żonę. Wspólnie
finansujemy podróże całej rodziny ( 2+2 ).
Rozumiem jednak tą dziewczynę, sądzę że chce mieć poczucie bezpieczeństwa,
że chce mieć kogoś kto będzie o nią dbał - przynajmniej finansowo - żeby nie
wiem co. Wspólne konto daje być może dodatkową , wyimaginowaną , więź . I
może nawet nie o to chodzi że ona chce "czyścić" to konto dla siebie czy też
kontrolować dochody i wydatki męża - być może chce mieć jakieś
potwierdzenie, może czuje się niepewnie. Ale podejrzewać ją o despotyzm ?
Nieee - musisz być facetem żeby tak myśleć ;-).

160. Data: 2007-03-28 20:30:56

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> A co to zmieni?

A zmienia coś, jak widzisz, ile wpłyneło? Czy zmienia coś, jak Ci ktoś powie
i tyle rzeczywiście tam jest?

> Nie rozumiem tego zdania.

Jak mam portfel z kilkorgiem przegródek to wiem, co gdzie jest... na kiego
mi jeszcze ktoś ma tam co dopychać... żebym otwierał go częściej? Po co mi
to dziwactwo... jeden człowiek, jedno konto...

Pzdr
Paweł

Re: Być razem
Być razem
Oj Agatko gAgatko... ;)
dyskusja w grupie
Zagubione w seksie...czyli jak dziś wypłynąć! ;)