Wszem i wobec...

1. Data: 2012-06-02 04:57:55

Temat: Wszem i wobec...
Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wszelka rzeczywistość przejawia się poprzez świadomość. To co może
ewentualnie być poza świadomością, to dla nas nic więcej jak
domniemania - nie gdzie indziej jak właśnie w samej świadomości.

Świadomość to ekran, zaś 'rzeczywistość' to treści przejawiające się w
owym ekranie.

Zwierzęcość to posługiwanie się rzeczywistością wyłącznie w celu
zaspakajania fizjologicznych potrzeb, bez wnikania w wynikające z tego
konsekwencje.

Człowieczeństwo zaś, to integracja wszystkich przejawów rzeczywistości
i wyciąganie na ich podstawie najbardziej ogólnych, całokształtnych
wniosków.

Inteligencja może służyć zarówno zwierzęcości jak i człowieczeństwu.

We naszej cywilizacji króluje obecnie zwierzęcość. Podsuwane ci
sugestie mają zawsze praktyczne zastosowania i w ten sposób manipulują
twoje postępowanie. Masz się zastanawiać co okazuje się dla ciebie
korzystne a co nie - doraźnie, na krótką metę - zaś szersze
konsekwencje takich czy innych poczynań są rutynowo pomijane.
Reagujesz więc tylko na bodźce i dostosowujesz się do okoliczności.
Pląsasz za pieniądzem jak marionetka.

Zaś zarządzająca monetarnym systemem globalistyczna oligarchia wpaja
ci na wszelkie sposoby, że jedyna racjonalność to zaspakajanie żądz i
chuci. A że pozwalasz aby byt określał twoja świadomość i dajesz się
im w ten sposób omamiać, dlatego też rządzą światem.

Natomiast mężczyzna żyjący w naturalnych warunkach, bez odgórnych
manipulacji ani społecznych zakłóceń, w pewnym wieku zaczyna
reasumować wszelkie przejawy rzeczywistości. Przestaje wgryzać się na
bieżąco w drobne detale. Robi krok wstecz, aby ujrzeć świat od nowa,
tym razem jak najszerzej. Ustala to, co w ramach jego poznania
okazuje się najistotniejsze i najtrwalsze. Następnie ustosunkowuje
się do najogólniejszych aspektów rzeczywistości, uwzględniających
zupełnie wszystko.

Z tym, że najszersza perspektywa zawsze i nieodzownie graniczy z
otaczającą ją nieskończoną NIEWIEDZĄ, stanowiącą odwieczny znak
zapytania, warunkujący wszystko pozostałe. Nieznana część wszechbytu
rozpościera się jak bezbrzeżny absolut, w odniesieniu do którego
wszelka obiektywna wiedza jest niczym więcej niż wymiarem lokalnym,
będącym tylko pewną hipotezą, opartą o jeden z nieskończenie wielu
możliwych wariantów.

Otumaniona gawiedź wierzy, że rzeczywistość to autorytatywnie im
przekazywane naukowe tezy, podczas gdy niezależnie myślące jednostki
zdają sobie sprawę, że w obliczu najszerszego wymiaru, wszelkie
interpretacje danych empirycznych to tylko dowolne ujęcia, oparte o
przypadkowe założenia. Wiedzą, że skutkiem ostatecznej niewiedzy jest
uniwersalna dowolność, panująca bez żadnych ograniczeń.

Dlatego jakie przypiszesz światu znaczenie ma prawo wypływać wyłącznie
z twojego wnętrza. W ten oto sposób ustanawiasz własne wartości. Sam
definiujesz wszechbyt i nadajesz mu kierunek rozwoju. Zastosowanie
inteligencji na tym etapie to pełna realizacja własnego potencjału
oraz prawdziwa duchowość.

Pomijając powierzchowne powikłania, ludzka natura jest w istocie jedna
i ta sama. Dlatego Chrystus, Mahomet i Budda uznawali takie same
wartości, choć różnie je wyrażali w odmiennych epokach i językach.
Dlatego i ty, jeśli wyzwolisz się spod globalistycznych dyktatów i
wstąpisz na wyższy szczebel, też będziesz w stanie poznać samego
siebie. Poznaj więc i stań się sobą!

AW

**************************
...mind over matter
content over form
gist over glitter
exception over norm...
**************************
http://cmncore.org/pol/Lista1.htm

.

2. Data: 2012-06-02 19:15:43

Temat: Re: Wszem i wobec...
Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1688b71d-b71c-4031-81a4-2635dbbcffe7@
5g2000vbf.googlegroups.com>, d...@g...com says...

> Wszelka rzeczywistość przejawia się poprzez świadomość.

Świadomość jest ostatnim etapem postrzegania rzeczywistości. To
co nie jest zgodne z wzorcem [narzuconym przez świadomość] lub
to co nie jest odpowiednio "ostre" jest odrzucane, co nie
oznacza, że nie istnieje.

> To co może
> ewentualnie być poza świadomością, to dla nas nic więcej jak
> domniemania - nie gdzie indziej jak właśnie w samej świadomości.

Kiedyś poszedłem na grzyby z okularami słabszymi o jakieś 1/1,5
dioprii. Jak myślisz, co znalazłem? Eleganckie małe podgrzybki
[nie było po deszczu, więc nie świeciły jak psu jajca ;>]. Kiedy
idę na grzyby, to wiem, że muszę przestać myśleć o grzybach, bo
wtedy ich więcej znajdzie moja "nieświadomość" - świadomość
rejestruje tylko ostateczny fakt ich znajdowania pt. rozpoznanie
końcowe. To tak jak szukanieczegoś w domu- nim bardziej
koncentrujesz się na świadomym tego obrazie, tym masz mniejsze
szanse na znalezienie tego czegoś.

> Świadomość to ekran, zaś 'rzeczywistość' to treści
przejawiające się w
> owym ekranie.

Świadomość to SZCZEGÓLNY [w sensie fizycznym - czytaj
wyświetlający WYJĄTKI] obszar mózgu.

> Zwierzęcość to posługiwanie się rzeczywistością wyłącznie w
celu
> zaspakajania fizjologicznych potrzeb, bez wnikania w wynikające z tego
> konsekwencje.

Ostatnio przeczytałem sobie artykuł o "dzikich dzieciach"
[wychowanych bez ludzi] i dziwnym trafem u nich świadomość w
ludzkim rozumieniu praktycznie nie istniała, ale za to potrafiły
[dziewczynki z Indii wychowane wśród wilków] wyczuwać mięso na
200 m. Stąd prosty wniosek - świadomośc jest konsekwencją życia
w groźnym, środowisku posługującym się świadomością. Kolejna
emanacja agresjii.

A dalej mnie się nie chce czytać. ;>

PF

3. Data: 2012-06-05 13:23:49

Od: Dyletant <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Cze, 06:57, AW <d...@g...com> wrote:
> [...]
> Dlatego i ty, jeśli wyzwolisz się spod globalistycznych dyktatów i
> wstąpisz na wyższy szczebel, też będziesz w stanie poznać samego

ta1.htm

> .

Najlepszy kawałek filozofii jaki w życiu czytałem.

Ale ciężki jak diabli. Muszę to przetrawić.

Chyba piszesz tutaj najsensowniej. Nie jesteś przypadkiem jakimś
wykładowcą?

Tak to wygląda, ale oczywiście mogę się mylić. Jeżeli tak, to sorry.

4. Data: 2012-06-06 02:26:15

Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

AW napisał(a):
> [...]
> Dlatego i ty, jeśli wyzwolisz się spod globalistycznych dyktatów i
> wstąpisz na wyższy szczebel, też będziesz w stanie poznać samego

No AWcik ty od lat to samo, a coś nowego? Przecież skupienie się na
własnym JA i uchylanie się determinacji społecznej, wybudza osobowość
do hipomaniakalnego wręcz rozwoju i mnóstwo nowych rzeczy się kłębi,
co z tobą AWcik, co robisz nie tak? Zobacz jakim językiem operujesz,
chcesz konkretu a walisz takim abstrakcyjnym językiem iż ma się
wrażenie że słowa same się piszą na własną rękę. Czytam to i wiesz że
rozumiem, ale brakuje mi tu ludziej namiętności, która rozwaliłaby ten
szkielet abstrakcji.

5. Data: 2012-06-06 14:01:10

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-02 06:57, AW pisze:
> [...]
> chuci. A że pozwalasz aby byt określał twoja świadomość i dajesz się
> im w ten sposób omamiać, dlatego też rządzą światem.
[...]
> Dlatego i ty, jeśli wyzwolisz się spod globalistycznych dyktatów i
> wstąpisz na wyższy szczebel, też będziesz w stanie poznać samego
> siebie. Poznaj więc i stań się sobą!

Bardzo fajnie, jest wszystko to, co lubię - jest o naturze
rzeczywistości ale nie abstrakcyjnie, tylko w oparciu
o konkrety, w oparciu o obserwowane przez
inteligentnego człowieka stałe elementy rzeczywistości,
o jego subiektywne zrozumienie kondycji ludzkiej.
Te podstawy, to, jak wspomniałeś, m.in. seks (chucie),
polityka, globalistyczna ekonomia która traktuje rzeczywistość
jak wielką, wirtualną giełdę i poczucie humoru.
No właśnie ... Tego poczucia humoru trochę w Twoim
tekście zabrakło.
Moja propozycja uzupełnionej wersji jest w poniższym linku.
Niektóre z poruszanych przez Ciebie aspektów ująłem
skrótowo, korzystając z potencjału powszechnie rozpoznawanych
symboli, pozwoliłem sobie też nieco wyrównać proporcje
pierwiastków żeńskiego i męskiego (Twój tekst imo
za mocno osadziłeś w aspekcie męskim).

Wersja po poprawkach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba0036b355e5dbfd
.html

6. Data: 2012-06-08 15:26:22

Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Cze, 08:23, Dyletant <d...@y...pl> wrote:
> [...]
ta1.htm

> [...]
> wykładowcą?
>
> Tak to wygląda, ale oczywiście mogę się mylić. Jeżeli tak, to sorry.

Jestem SOBĄ. Kropka.

:-)

AW

.

7. Data: 2012-06-08 15:29:31

Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Cze, 21:26, Voyager <r...@g...com> wrote:

> [...]
> wrażenie że słowa same się piszą na własną rękę. Czytam to i wiesz że
> rozumiem, ale brakuje mi tu ludziej namiętności, która rozwaliłaby ten

Czemu się przemianowałeś na voyager'a, globiku. Świetnie wiemy żeś
globik i liżesz globalistyczne tyłki.

AW

.

8. Data: 2012-06-08 15:32:31

Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Cze, 09:01, zażółcony <r...@c...pl> wrote:

> [...]
> symboli, pozwoliłem sobie też nieco wyrównać proporcje
> pierwiastków żeńskiego i męskiego (Twój tekst imo

Hahaha, Twój humor jest niezrównany!

Ukłony,

AW

.

9. Data: 2012-06-08 18:00:23

Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

AW napisał(a):

> Czemu się przemianowałeś na voyager'a, globiku. Świetnie wiemy żeś
> globik i liżesz globalistyczne tyłki.
>

> AW
>
> .

Dlatego...

http://www.youtube.com/watch?v=sP95kfhNXJQ

Ale co ciekawe, ja się wychowywałem na star trekach ,
filmy te są edukacyjno-przygodowe, przeplatają się tam twierdzenia z
różnych nauk. Ale dlaczego jest tylu kosmitów w tych filmach, bo
założenie główne jest uczenie tolerancji. Ci kosmici to tak naprawdę
inni, a ci inni to każdy z nas, jeśli akceptuje swoją odmienność. I
dobrze pamiętam reakcje osób stadnych, w kinie czy w domu, iż po co
się ogląda " potwory "? Z jednej strony mamy nadmiar powagi
zaszczepionej przez komunizm-kościół, jak też po takich stwierdzeniach
widzimy, że ta osoba będzie miała fobie do odmienności. Widzimy
dokładnie proces wyparcia własnego JA na rzecz masy i stereotypów
masowych. Czyli jak mi panienka przedzierała bilet do sali kinowej z
pytaniem, po co mi " potwory", zobaczyłem BORGA. Osobę, która
nieakceptuje siebie, dostosowała się do masy, w której kolektywnej
świadomości funkcjonuje bez własnego JA. I z taką masą walczy właśnie
Voyager i Enterprise. Nie miałem fazera żeby panienkę unicestwić, ale
przeżyłem wyjście z ekranu Borga, a poszedłem na star trek nemesis. Za
to moja fascynacja odmieńcami umocniła fascynację bycia sobą, bycia
innym, akceptację siebie i widząc ludzi kochających Spoka, wiem że oni
kochają siebie i zafascynują się kimś różnym od ich własnej osoby, czy
też innej od masy.

10. Data: 2012-06-12 02:01:46

Od: khonsu <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domniemania - nie gdzie indziej jak właśnie w samej świadomości.
>
> Świadomość to ekran, zaś 'rzeczywistość' to treści przejawiające się w

Schopenhauer na przykład wymyślił sobie że istnieje tylko "wola i
przedstawienie". Przedstawienie utożsamił z tym co się przejawia w treści
świadomości, czyli jak i u Ciebie nie ma u niego obiektywnego poznania.
Wolę z bytem samym w sobie, czyli z tym z czego ta treść ma wynikać, a co
Ty w miejsce "bytu samego w sobie" podstawiasz?

.

Eheeeheeehe
Mogło być gorzej, ale BBC sfilmowało tylko stadiony.
Pobił rasistów, czyli mendokibolochironohitler opodobnych.
Wiera Gran i inni.
Czy ktoś...