Wulgaryzmy w psychologii

1. Data: 2001-12-17 16:48:37

Temat: Wulgaryzmy w psychologii
Od: "lume" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie ma nauka psychologii do wulgaryzmow. ?
Czy z pktu. widzenia psychologii sa one potrzebne i nawet lecznicze?

1. Data: 2001-12-17 19:11:54

Temat: Re: Wulgaryzmy w psychologii
Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lume" <i...@l...prv.pl> napisał w wiadomości
> Jak sie ma nauka psychologii do wulgaryzmow. ?

Niedawno toczyła się w tej grupie zażarta dyskusja na temat wulgaryzmów.
Polecam wątek "wulgaryzmy" w archiwum
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.sci
.psychologia&tid=3562513
&aid=14194081

Ferdynand

1. Data: 2001-12-17 20:42:26

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lume <i...@l...prv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9vl7l8$hi$...@a...webcorp.pl...
> Jak sie ma nauka psychologii do wulgaryzmow. ?
> Czy z pktu. widzenia psychologii sa one potrzebne i nawet lecznicze?

Co innego iść w odosobnione miejsce i tam dać upust swoim emocjom, a co
innego narażać
słuchaczy lub Grupowiczów na niemiłe dla ucha lub oka, wulgaryzmy.
Jest to prymitywna forma rozładowania agresji i świadczy o poziomie, a
właściwie o braku poziomu "rzucającego mięsem". Funkcję leczniczą pełni, ale
tylko dla osoby, która klnie, natomiast dla osoby, która nie ma wyboru i
musi tego wysłuchać wbrew sobie, to totalna destrukcja. Warto podkreślić, iż
każdemu człowiekowi należy się szacunek i nie można nikogo narażać na
nieodpowiedzialne zachowania tylko dlatego, że ktoś nie radzi sobie ze
stresem, nie pracuje nad sobą. Pozdrawiam!
Elizabeth

1. Data: 2001-12-18 11:25:29

Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lume <i...@l...prv.pl> :
> Czy z pktu. widzenia psychologii sa one potrzebne i nawet lecznicze?

To moze ja podam przyklad "pozytywnego" uzywania wulgaryzmow. Np w czasie
terapii terapeuta b. czesto "dostosowuje" swoj jezyk do jezyka pacjenta,
jesli pacjent przykladowo mowi, ze go cos wkurwia to terapeuta raczej zapyta
"dlaczego to cie wkurwia", zamiast "dlaczego cie denerwuje". Albo podczas
psychodramy kiedy pacjent przedstawia np problem z osoba, ktora uzywa
wulgaryzmow - tu trzeba poklnac chocby po to, by oddac klimat
sytuacji/osoby. Jednym slowem terapeuta (a czasem rowniez wspoluczestnicy
psychodramy) nie powinien miec problemow z wypowiadaniem wulgaryzmow.

To tylko przyklad na to, ze nie zawsze uzywanie wulgaryzmow jest z bruntu
zle, niewskazane i "destrukcyjne".

Melisa

1. Data: 2001-12-18 17:05:34

Od: "Viadro" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lume" <i...@l...prv.pl> napisał w wiadomości
> Jak sie ma nauka psychologii do wulgaryzmow. ?
> Czy z pktu. widzenia psychologii sa one potrzebne i nawet lecznicze?

Ta bo jak się k....... wyrzyjesz na zaj....... słowach to wtedy nikogo nie
będziesz nap..... po ryju
No w ch....

--
Nie wstanę! Tak będę leżał!

Viadro
u...@i...pl

Powiedzcie mi o swoim nick'u
Leki przeciwlękowe...
Poszukuję informacji-skutki przedawkowania
Re: Zimowa depresja leczona swiatlem - bardzo popularna w Skandynawii
Wracam