Re: Wybór mieszkania

Newsgroups: pl.rec.dom
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Wybór mieszkania
Date: Tue, 28 Jul 2020 23:21:44 +0200

Kadar napisał:

> Mam do wyboru 2 mieszkania nr 1 to mieszkanie raczej małe 3 poziomy
> ale poziom to jak jeden pokój. Urządzone i wykończone fatalnie.
> Na pewno trzeba będzie przeprowadzić generalny remont. Mieszkanie
> nr 2 w domu, w którym remont potrzebny na dzień dobry ale za to
> 140m2 (około). Raczej duża inwestycja.
>
> Oczywiście nie mam pieniędzy. Na początek wystarczy na zakup a remonty
> w późniejszym czasie. Oba domy tak samo stare 1920 i 1930. W tym z 30
> oczywiście wilgoć i podciąga wodę za to jest mikroklimat - trzyma
> przyjemny chłód. Raczej wilgoć nie grozi - południe Hiszpanii.

To w Hiszpanii jeszcze w XX wieku tak się budowało?! Chodzi mi o te
trzy kondygnacje. I to w *mieszkaniu*, będącym -- jak przypuszczam --
częścią budynku. Gdzie sens robienia takiego podziału, by każdy
potrzebował schodów? Ja to znam z Chorwacji, z Dalmacji konkretnie
-- tam mówią na to "dvokatnica". Ale są to kamienne domy stawiane
w szeregu ulicy (u nizu) w czasach Republiki Weneckiej, czyli XVI
wiek. Kiedyś oglądałem taki stojący na działce 19 metrów kwadratowych.
Ściany swoje zajmowały, grubość bardziej pół metra niż półcegły -- ale
ogólnie dawało się tam urządzić.

> No i mam dylemat co wybrać, oczywiście cena porównywalna. Jakieś
> podpowiedzi, porady?

Ja mogę pomóc wybrać czytnik grup, albo ich serwer, ale Dom, to każdy
musi sam (z drzewem i tym trzecim też nie będe pomagał). Z tym że jeśli
w tym wielopoziomowym dziwactwnie nie ma jakiejś szczególnej duszy,
brałbym to większe, na jednym poziomie.

Jarek

--
I piszę: wracaj jak najprędzej,