Wyjazd do USA - rady potrzebne :-)

1. Data: 2000-12-08 17:15:08

Temat: Wyjazd do USA - rady potrzebne :-)
Od: "Malwinka J" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zwracam sie do Was z prosba o rade. Dostalam propozcyje wyjazdu na
stypendium do Stanow na wakacje. Propozycja przyszla przez posrednika
stad niewiele tak naprawde wiem, ale moja praca tam ma polegac na
opisie (zbieranie informacji, wywiady itp) jakiejs swoiscie
amerykanskiej instytucji. Potem mialabym napisac o tym prace. Moje
dzialania tamze nie beda mialy jak mniemam charakteru badawczego.
Jednak problem polega na tym, ze nie za bardzo wiem, jaki temat
moglabym sobie wybrac, bo o Stanach wiem mniej wiecej tyle co
przecietny student (III roku socjologii). Myslalam o instytucjach
leczacyc z uzaleznien tj. AA lub temu podobne. Moze cos o NGOS-ach
(org. pozarzadowych), ale tu nie mam bladego pojecia jak sie za to
wziac. Moze Wy macie jakies pomysly? Moze jakies namiary w internecie?
Pozdrawiam i bardzo dziekuje za ewentualna pomoc.

M...@p...onet.pl

1. Data: 2000-12-09 09:05:08

Temat: Re: Wyjazd do USA - rady potrzebne :-)
Od: "r@v" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze Wy macie jakies pomysly?

Zawsze mnie interesowalo dlaczego narod, ktory w tak wielkim stopniu
propaguje zdrowa zywnosc i 'healthy lifestyle' w rownie wielkim stopniu
opycha sie Hot-Dog'ami. Z punktu widzenia socjologa to pewien ewenement,
wiec moze to?

r...@k...pl

--
Wirtualny serwer WWW? Najpierw go testuję, za darmo. http://rubikon.pl

1. Data: 2000-12-09 22:46:20

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik r@v <r...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:90ss2t$bc0$...@a...webcorp.com.pl...

[USA]
> Zawsze mnie interesowalo dlaczego narod, ktory w tak wielkim stopniu
> propaguje zdrowa zywnosc i 'healthy lifestyle' w rownie wielkim stopniu
> opycha sie Hot-Dog'ami. Z punktu widzenia socjologa to pewien ewenement,

Z punktu widzenia socjologa - moze i tak, z punktu widzenia psychologa -
nie. :) Dzialania takie mozna wyjasnic w ramach teorii egotyzmu
atrybucyjnego, jak również dysonansu poznawczego. Teorie te swietnie opisują
potrzebe podtrzymywania wlasnej samooceny oraz dazenie do kreowania dobrego
wizerunku swojej osoby w oczach innych ludzi.

Propagowanie zdrowego stylu zycia moze byc proba zrekompensowania sobie
faktycznych zlych nawykow zywieniowych. To tak jak ktos na diecie opycha sie
wprawdzie slodyczami i hamburgerami, ale za to pija colę light. :) Celem
jest czesciowo uspokojenie wlasnego sumienia, a czesciowo wmowienie innym,
ze tej diety jednak przestrzegamy.

Oczywiscie pomijam tu fakt calkowitej lub prawie calkowitej nieefektywnosci
tych "mydlacych oczy" zabiegow. ;) Odwolujac sie do tego typu dzialan,
zawsze jest szansa, ze ktos jednak da sie nabrac. :)

Pozdrawiam,
Diana

Szum
dziwny przyjaciel