Wykłady Dalajlamy

311. Data: 2008-12-19 22:38:18

Temat: Re: Wykłady Dalajlamy
Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.12.2008 Ikselka <i...@g...pl> napisał/a:

> A nie znasz takiego metalu??? - w owym czasie nie była to tak do końca
> fantastyka, przez niektórych naukowców wodór był traktowany jako metal ze
> wzgl. na swoje właściwości :->

Nie znam, ale chętnie obejrzę. ;)
--
Relpp

312. Data: 2008-12-19 22:40:08

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Dorastanie.

Czuję się powalony argumentacją.
--
Relpp

313. Data: 2008-12-19 22:56:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Dec 2008 22:38:18 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Nie znam, ale chętnie obejrzę. ;)

Złap trochę wodoru w pięść, popluj i dobrze ugnieć ;-)

314. Data: 2008-12-19 22:57:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Dec 2008 22:40:08 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Czuję się powalony argumentacją.

To nie argumentacja, bo do niczego Cię nie przekonuję. To tylko odpowiedź.

315. Data: 2008-12-19 23:06:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie znam, ale chętnie obejrzę. ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Metaliczny_wod%C3%B3r

"Wodór jako jedyny pierwiastek z pierwszej grupy układu okresowego nie jest
metalem w stanie ciekłym i stałym. W 1935 roku Eugene Wigner i H. B.
Huntington jako pierwsi rozważali, w jakich warunkach wodór może przejść w
stan metaliczny. Substancja taka wykazuje właściwości nadprzewodzące. Odtąd
włożono wiele wysiłków we wprowadzenie wodoru w stan metaliczny, ale bez
większych sukcesów. Dopiero w 1973 roku naukowcom radzieckim udało się
uzyskać metaliczny, stały wodór przy ciśnieniu 2,8 Mbar. Eksperymentu nie
udało się potwierdzić. Natomiast w 1996 roku amerykańscy fizycy William
Nellis, Arthur Mitchell i Samuel Weir w Laboratorium im. Lawrence'a w
Livermore w Kalifornii uzyskali wodór w stanie metalicznym."

316. Data: 2008-12-19 23:21:02

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Złap trochę wodoru w pięść, popluj i dobrze ugnieć ;-)

Mylisz bajkę z rzeczywistością? ;)
--
Relpp

317. Data: 2008-12-19 23:31:29

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> "Wodór jako jedyny pierwiastek z pierwszej grupy układu okresowego nie jest
> metalem w stanie ciekłym i stałym. W 1935 roku Eugene Wigner i H. B.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
> Nellis, Arthur Mitchell i Samuel Weir w Laboratorium im. Lawrence'a w
> Livermore w Kalifornii uzyskali wodór w stanie metalicznym."

Lalka to jednak 50 lat wcześniej niż te pierwsze rozważania. Ale
ciekawe, nie wiedziałem.
--
Relpp

318. Data: 2008-12-19 23:32:44

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> To nie argumentacja, bo do niczego Cię nie przekonuję. To tylko odpowiedź.

Te moje projekcje, myślałem że ewangelizujesz dorosłych ludzi że nie ma
w bajkach niczego dla nich wartościowego.
--
Relpp

319. Data: 2008-12-19 23:34:28

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.12.2008 Relpp <n...@m...px> napisał/a:

> Lalka to jednak 50 lat wcześniej niż te pierwsze rozważania. Ale
> ciekawe, nie wiedziałem.

Ah, jeszcze coś. Masz jakieś informacje ile on waży w takim stanie? I
jak to się ma do wagi powietrza atmosferycznego?
--
Relpp

320. Data: 2008-12-19 23:54:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Dec 2008 23:32:44 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Te moje projekcje, myślałem że ewangelizujesz dorosłych ludzi że nie ma
> w bajkach niczego dla nich wartościowego.

Czujesz się ewangelizowany??? - nooo, widzę, że ma się tę charyzmę ;-PPP
:-D

Gyöngyhajú lány
Re: Jak sie modlicie?
Każdego dnia człowiek uczy się czegoś nowego
drodzy poeci, pora umierac
Etyka dziennikarska!