Wyleczenie padaczki

11. Data: 2004-08-02 17:02:45

Temat: Re: Wyleczenie padaczki
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 18:50:56 +0200, Ruua wrote:

> no tu nie bylo napadow, ale na 100 % lekarz orzekl padaczke skroniowa! jakie
> inne badanie bys zalecil?

Jeśli lekarz stwierdził padaczkę to zapewne miał po temu powody.

Napad padaczkowy to nie tylko drgawki, przygryzienie jezyka, oddanie
moczu. Czasami pacjent w ogóle nie jest świadomy tego, ze ma napady.

Jeśli miał bym wątpliwoci co do tego, czy incydenty, które obserwuje się
u pacjenta są napadami, czy nie, to zastanawiał bym się nad skierowaniem
pacjenta do ośrodka dysponującego możliwością wykonania video-EEG (czyli
z możliwością oceny, czy w czasie obserwowanego i chorego incydentu
dochodzi do zmian w zapisie EEG). Ale to tylko teoretyczne rozważania
są.

> no wlasnie nie ma. czlowiek dobrze sie czuje, eeg spoczynkowe wychodzi
> dobrze. lekarze byli, ale w dziecinstwie. padaczke leczy neurolog?

Jeszcze raz napiszę: spoczynkowe EEG nie ma tu dużego znaczenia.
Spoczynkowe EEG pokazuje aktywność bioelektryczną mózgu w czasie
spoczynku. Owszem, w padaczce opisuje się pewne typowe zmiany w EEG, ale
u niektorych opacjentów może ich nie być, a także mogą one być obecne u
ludzi zupełnie zdrowych, czy też pacjentów z migreną, dla których
również są typowe.

Pisząc lekarz prowadzacy miałem na myśli lekarza prowadzacego leczenie
padaczki. Jak piszesz - robi to neurolog. Czyli osoba kompetentna. Z nim
najlepiej o tym porozmawiać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

12. Data: 2004-08-02 17:08:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 19:01:49 +0200, WitekS wrote:

> Teraz to już nic nie rozumiem!
> Skoro X-dziestu lekarzy wydaje jednoznaczą opinię a jedna pani orzecznik ją
> podważa to chyna jest z nią coś nie tak. (Nie chodzi mi o wiąrzącą opinię)

A co ja Ci mogę napisać?...

Chcesz znać moje prywatne zdanie? Jeśli w momencie dopuszczania do pracy
człowiek jest na tyle chory, że pracować nie może, a w momencie
występowania o rentę nagle okazuje się być zdrowy, to ktoś się tu
pomylił. Albo za pierwszym, albo za drugim razem.

13. Data: 2004-08-02 17:29:05

Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to nie całkiem tak.
O dopuszczeniu albo nie decyduje podpis lekarza medycyny pracy.
Jak znam życie to wiem że każdy kto chce pracować zawsze powie, że jest
zdrowy!
Moim skromnym zdaniem to 1-no osobowe orzekanie o stanie zdrowia jest
"chore" tym bardziej, że orzecznik ma tym lepsze wyniki w pracy im wiecej
wniosków odrzuci (niestety).

Mój stan zdrowia tylko Pan potwierdza (albo nie) jako kolejny x "lekarz".

14. Data: 2004-08-02 17:41:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 19:29:05 +0200, WitekS wrote:

> O dopuszczeniu albo nie decyduje podpis lekarza medycyny pracy.
> Jak znam życie to wiem że każdy kto chce pracować zawsze powie, że jest
> zdrowy!

A każdy lekarz medycyny pracy kilka razy się zastanowi, zanim dopuści do
pracy kogoś, kto może w tej pracy na skutek jego decyzji stracić resztę
zdrowia lub życie.

Resztę sobie dośpiewaj:)

> Moim skromnym zdaniem to 1-no osobowe orzekanie o stanie zdrowia jest
> "chore" tym bardziej, że orzecznik ma tym lepsze wyniki w pracy im wiecej
> wniosków odrzuci (niestety).

Nie jestem pewny, czy 'wyniki' pracy orzecznika od tego właśnie
zależą...

> Mój stan zdrowia tylko Pan potwierdza (albo nie) jako kolejny x "lekarz".

Będę pisał jak wcześniej, bo w usenecie Panów nie ma:)

Nie mogę się wypowiedzieć, potwierdzić czy zaprzeczyć, bo Cię nie
badałem i nie widziałem żadnych wyników badań. Na podstawie tego, co
napisałeś mogę sobie tylko spekulować.

Mogę napisać, że moim zdaniem pacjent, który w ciągu ostatnich 3 lat
miał choć jeden napad (a z Twojego postu IIRC wynika, ze tak było) -
nadal powinien być traktowany jak pacjent z padaczką, zwłaszcza, jeśli
nadal bierze leki.

Natomiast co do tego, czy pacjent z padaczką może pracować, czy nie, i
czy należy mu się renta, czy nie - ja wypowiadać się nie mogę, ponieważ
nie mam po temu kompetencji. Czym innym jest rozpoznanie medyczne, a
czym innym jego implikacje orzecznicze / prawne / whatever.

IMHO oczywiście.

15. Data: 2004-08-03 11:43:59

Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A każdy lekarz medycyny pracy kilka razy się zastanowi, zanim dopuści do
> pracy kogoś, kto może w tej pracy na skutek jego decyzji stracić resztę
> zdrowia lub życie.
>
> Resztę sobie dośpiewaj:)

I tu jest paradoks bo orzecznik po 5-ciu minutach uzdrawia pacjęta i
twierdzie że jest zdolny...

> Nie jestem pewny, czy 'wyniki' pracy orzecznika od tego właśnie
> zależą...

Ano zeleżą właśnie od tego ile przyzna (albo nie) świadczeń to chyba
oczywiste, że ZUS jako pracodawca będzie zadowolony żeby wypłacać jak
najmniej świadczeń a orzecznik jako pracownik ZUS musi pracować na kożyść
swojego pracodawcy (inaczej będzie zwolniony a w kolejce czekają inni na
łatwy zarobek)

> Będę pisał jak wcześniej, bo w usenecie Panów nie ma:)

Przepraszan Panów i Panie...

> Nie mogę się wypowiedzieć, potwierdzić czy zaprzeczyć, bo Cię nie
> badałem i nie widziałem żadnych wyników badań. Na podstawie tego, co
> napisałeś mogę sobie tylko spekulować.

Badało mnie już naście lekarzy jak nie dziesiąt i wszyscy są zgodni
(oczywiście oprócz orzecznika) stan zdrowia nie pozwala na pracę w wyuczonym
zawodzie. A żaden pracodawca nie chce pracownika z padaczką (niestety)

> [...]
> nie mam po temu kompetencji. Czym innym jest rozpoznanie medyczne, a
> czym innym jego implikacje orzecznicze / prawne / whatever.

Żaden ze znanych mi lekarzy nie chce wypowiadać się na temat orzeczników
(dziwne!?)

16. Data: 2004-08-03 16:09:07

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napad padaczkowy to nie tylko drgawki, przygryzienie jezyka, oddanie
> moczu. Czasami pacjent w ogóle nie jest świadomy tego, ze ma napady.

ale nie towarzyszy tego jakies pogorszenie samopoczucia?

> Pisząc lekarz prowadzacy miałem na myśli lekarza prowadzacego leczenie
> padaczki. Jak piszesz - robi to neurolog. Czyli osoba kompetentna. Z nim
> najlepiej o tym porozmawiać.

tu mam problem. ilekroc ide do lekarza z przypadku, trafiam - za
przeproszeniem- na konowala, ktory tylko pogarsza moj stan chorobowy.
niestety, tak nagminnie sie to zdarza, ze boje sie juz chodzic w ciemno. w
ciemno to tylko w ostatecznosci trafiam na pogotowie.

czy ktos zna dobrego neurologa w wwie???

17. Data: 2004-08-03 16:17:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Aug 2004 18:09:07 +0200, Ruua wrote:

> ale nie towarzyszy tego jakies pogorszenie samopoczucia?

Może jak najbardziej towarzyszyć. Ale pacjent może tego nie pamiętać.

[...]
> czy ktos zna dobrego neurologa w wwie???

Niestety nikogo polecić nie mogę, bo nikogo osobiście nie znam. Ale
akurat w Warszawie mieści się Klinika Neurologii i Epileptologii CMKP -
dla padaczki w Polsce ośrodek jak by nie patrzeć referencyjny.

18. Data: 2004-08-04 15:48:48

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety nikogo polecić nie mogę, bo nikogo osobiście nie znam. Ale
> akurat w Warszawie mieści się Klinika Neurologii i Epileptologii CMKP -
> dla padaczki w Polsce ośrodek jak by nie patrzeć referencyjny.

dzieki za ten namiar:)

19. Data: 2004-08-09 00:31:13

Od: "Jurgen" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zalecam trepanacje czaszki i powolne wlewanie roztworu oryginalnej
PoloCocty o temperaturze 50stopni F.
Użytkownik "WitekS" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 31x27x50) zacząłem brać TEGRETOL. W roku 2003 zostałem zwolniony z pracy w
> której pracowałem jako telemonter. Ponieważ mój wypadek był spowodowany
> niewłaściwą technologią pracy więc zakład zgodził się na warunki
> dopuszczenia mnie do pracy pod warunkiem, że nie będzie to praca na
> wysokości i z urządzeniami w ruchu (czyli praca typowa dla mojego
wyuczonego
> zawodu). Po zwolnieniu mnie z pracy mój stan zdrowia znacznie się
pogorszył,
> zawroty i bóle głowy nasiliły się mam także problemy z koncentracją.
Okazało
> [...]
> renta. Coraz gorzej widzę na prawe oko jest to spowodowane zwyrodnieniami
> siatkówce które mogą być następstwem wypadku.
> Obecnie czekam na opinię biegłych czy mój obecny stan zdrowia jest
wynikiem
> wypadku przy pracy.
> Na temat ZUS i kompetencji lekarzy orzeczników szkoda słów.
>
> Mam takie oto pytania:
> Czy można mówić o wyleczeniu z padaczki?
> Czy makulopatia oka prawego może być spowodowana wypadkiem?
> Czy postępujące problemy z koncentracją są wynikiem przyjmowania
TEGRETOL-u
> 1-1-2 CR-200?
> Czy blizna płynowa na mózgu może się powiększyć?
>
> Bardzo będę wdzięczny za każdą informację.
> Z góry dziękuję Witek

kontuzja kolana - sposob leczenia?
Stawianie baniek w/g "Vivy"
dziwne krostki