Wynik badania laboratoryjnego - czy dobry?

1. Data: 2002-07-08 20:53:30

Temat: Wynik badania laboratoryjnego - czy dobry?
Od: <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam prośbę do wszystkich, którzy mogą nam (mojej żonie i mnie) pomóc.
Moja żona ma już wyniki badań i nie wiemy czy są dobre.

Mianowicie:

BADANIE WYNIK JEDN. ZAKRES

CMV IgG - 98,20 AU/mL poniżej 15,00
CMV IgM 0,091 index 0,000 do 0,499
Rubbella IgG / Różyczka - 128,80 IU/mL 0,00 do 10,00
Rubbella IgM / Różyczka 0,325 index 0,000 do 0,800
Toxoplasmosis IgG / Tol 0,50 IU/mL 0,00 do 3,00
Toxoplasmosis IgM / To 0,063 index 0,000 do 6,00

Pozdrawiamy.

2. Data: 2002-07-08 21:28:58

Temat: Re: Wynik badania laboratoryjnego - czy dobry?
Od: "Norbert" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popatrz na zakres ;)

3. Data: 2002-07-08 21:34:07

Od: <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Popatrz na zakres ;)

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, ale tyle to wiem.
Chodziło nam o interpretację tych wyników.

4. Data: 2002-07-08 22:26:35

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, ale tyle to wiem.
> Chodziło nam o interpretację tych wyników.

Interpretacja ( w odniesieniu do konkretnego pacjenta) nalezy tylko i wylacznie
do lekarza ktory zlecil badania. Na wyniki nalezy patrzec z perspektywy
poprzedniej historii choroba, skarg pacjenta, wynikow badania fizykalnego.
Wymieniajac tylko kilka aspektow ...

Sorry !

dradam

5. Data: 2002-07-09 05:54:19

Od: <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzedniej historii choroba, skarg pacjenta, wynikow badania fizykalnego.

Planujemy w naszym życiu dzidziusia i ku temu miały służyć te badania.
Więc może ktoś nam pomoże z rozszyfrowaniem tyego badania :)

6. Data: 2002-07-09 08:19:41

Od: "Mysz_a" <a...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> Planujemy w naszym życiu dzidziusia i ku temu miały służyć te badania.
> Więc może ktoś nam pomoże z rozszyfrowaniem tyego badania :)

A może by tak ... zakładając, że nie mieszkacie na Alasce ... pójść po
prostu do ginekologa, który by te badania zinterpretował ? Bo przecież żona
ma jakiegoś lekarza ... ktoś te badania zlecił (chyba, że sami jesteście aż
tak przewidujący ;) ? :)

Pozdrawiam.
M czyli Mysz_A

7. Data: 2002-07-09 08:41:38

Od: <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma jakiegoś lekarza ... ktoś te badania zlecił (chyba, że sami jesteście aż

Założyliśmy właśnie dokładnie tak jak piszesz (wizyta jest umówiona ale dopiero za
dwa tygodnie), i jesteśmy trochę niecierpliwi i myśleliśmy, że może ktoś nam
szybciej pomoże odgadnąć tą laboratoryjną zagatkę.
pzdr

8. Data: 2002-07-09 11:10:47

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...fm wrote:

> wizyta jest umówiona ale dopiero za dwa tygodnie

Czy Twoja żona kiedykolwiek wcześniej robiła te badania? Założę się, że nie. Zatem
skoro przez jakieś 20 lat nie wiedziała, jaki ma poziom IgG, to nic się nie stanie,
jeżeli na interpretację wyniku odczeka jeszcze
2 tygodnie?????

> i jesteśmy trochę niecierpliwi i myśleliśmy,
> że może ktoś nam szybciej pomoże
> odgadnąć tą laboratoryjną zagatkę.

Nie jest to niestety matematyczne 2+2=4. Interpretacja wyniku badania musi być
wykonana w kontekście historii pacjenta - a w tym przypadku (i nie tylko w tym)
również przyszłości pacjenta. Do tego warto by zadać ze
dwa pytania, a także usłyszeć jakieś pytania od pacjenta.

Leszek

9. Data: 2002-07-09 13:49:35

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dużym skrócie: żona miała kontakt z toxoplazmozą, wirusami cytomegalii i
różyczki. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że powyższe
zakażenia nie zagrażają jej ciąży.
tolo

KUPIE PODRECZNIKI i wyklady na I rok medycyny UJ.
zwapnienie naczyn domozgowych
endokrynologia
Honorowy dawca krwi
Szczepeinie przeciwko durowi